Dzień głośnego czytania w klasach młodszych

            Wprowadzeniem do obchodów dnia głośnego czytania było obejrzenie gazetki bibliotecznej i głośne odczytanie dla uczniów tekstu „Jakie korzyści płyną z głośnego czytania”.   W tym roku szkolnym do głośnego czytania w klasach młodszych zaprosiliśmy naszą p. psycholog. Pani Aneta czytała młodszym uczniom bajkę „Calineczka” wykorzystując teatrzyk Kamishibai. Teatrzyk Kamishibai stanowi oprawę dla ilustracji i skupia na niej uwagę publiczności.  Na twarzach uczniów można było dostrzec zachwyt  i  zainteresowanie.

            Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania obchodzony jest corocznie 29 września. Ta data odnosi się do urodzin Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży. Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania został ustanowiony z inicjatywy Polskiej Izby Książki w 2001 roku. Jego głównym celem jest propagowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Badania potwierdzają, że głośne czytanie dzieciom wpływa nie tylko na ich rozwój społeczny i emocjonalny, ale także rozwija wyobraźnię, poszerza zakres słownictwa, buduje mocną więź, między dzieckiem a rodzicem, rozwija empatię i zapewnia pozytywne emocje związane z czytaniem i książkami. Ukształtowanie wczesnych nawyków czytelniczych jest kluczowe dla wychowania przyszłych pasjonatów książek. W dzisiejszych czasach, warto też wspomnieć również, że czytanie redukuje stres i poprawia samopoczucie. Warto więc, czytać dzieciom, nie tylko w ten jeden dzień w roku, ale systematycznie każdego dnia, chociaż po kilka minut. Korzyści będą obopólne.

Krystyna Waszczyk

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz