KONKURSY W-F ONLINE – I EDYCJA KONKURSU,, MIAROWYM KROKIEM PO ZDROWIE’’ W-F ON-LINE
II EDYCJA KONKURSU -II EDYCJA KONKURSU ,, MIAROWYM KROKIEM PO ZDROWIE”- W-F ON-LINE
KONKURS ZDROWE SNIADANIE – KONKURS ,,ZDROWE ŚNIADANIE’’
DZIEŃ DZIECKA On-line – Czytaj więcej …
Propozycje gier i zabaw w ramach realizacji zajęć wychowania fizycznego
Temat :1. Gry i zabawy podwórkowe z dawnych lat.
Po dzisiejszej lekcji poznasz dawne gry podwórkowe m.in: Gra w gumę, gra w klasy,Wojna Państw lub Koło,Szczur, Fala,Ciupy, Sznurki.
Poznasz zasady poszczególnych w/w gier i zabaw.
Gra w gumę ( Można grac samemu w domu lub na dworze a gumę zaczepiamy np o nogi od krzeseł)
Zabawa w klasy
Zabawa w Wojnę Państw lub Koło
Gra w kapsle:
Zabawa szczur,fala
https://www.youtube.com/watch?
Zabawa w Ciupy
Zabawa,, Sznurki”
- Dowiesz się jak trzymać prawidłowo piłeczkę palantową przy rzucie.
- Poznasz podstawowe ćwiczenia do nauki rzutów
- Poznasz technikę startu niskiego
- Poznasz typową rozgrzewkę przed konkurencjami lekkoatletycznymi
https://youtu.be/5ZaQKjEH5rs- TECHNIKA STARTU NISKIEGO
Temat 3:Ćwiczenia ogólnorozwojowe w formie koła fortuny.
Zakręć kołem i wylosuj ćwiczenie. Zakręć drugim kołem i wylosuj ilość powtórzeń.
Poćwicz minimum 20 min.
Zapoznaj się z informacją o bezpieczeństwie ćwiczeń . Zasady bezpiecznego treningu w domu. 1. Przygotuj miejsce ćwiczeń, odsuń stół lub inny mebel, o który mógłbyś się uderzyć. Najlepiej ćwiczyć na macie bądź dywaniku, ponieważ zmniejszamy ryzyko poślizgnięcia się. 2. Ćwicz w obuwiu sportowym lub boso, nigdy w samych skarpetkach. 3. Przed każdym treningiem należy wykonać rozgrzewkę. Prawidłowo przeprowadzona zwiększa możliwości wysiłkowe oraz zmniejsza ryzyko kontuzji. Zacznij od podbicia tętna – wystarczą pajacyki czy bieg bokserski, następnie skup się na tym, by „dogrzać” mięśnie, stawy, więzadła i ścięgna, wykonując kilka ćwiczeń mobilizacyjnych w obrębie obręczy barkowej oraz bioder. Doskonale sprawdzą się dynamiczne wymachy, krążenia ramionami i nogami w różnych płaszczyznach i pozycjach. Daj sobie na to 10-15 minut. 4. Gdy czujemy ból w mięśniach lub stawach, przerywamy dane ćwiczenie. 5. Ćwiczmy zawsze we własnym tempie. 6. Skacząc, zawsze uginaj kolana. 7. Dbaj o prawidłową technikę wykonania ćwiczeń. 8. Staraj się ćwiczyć wtedy, kiedy w domu jest jeszcze inna osoba, by w razie potrzeby mogła udzielić Ci pomocy.
Temat 4:Temat na dzisiaj.Jak nauczyć się żonglować.
Podczas nauki żonglerki ćwiczymy koordynację wzrokowo-ruchową, orientację, koncentrację uwagi.
Jeśli nie masz piłeczek możesz użyć jabłek, mandarynek, pomarańczy lub klocków drewnianych albo plastikowych.
Zagadnienia z wychowania fizycznego – 8.10.06.2020 r.
Po dzisiejszej lekcji poznasz dawne gry podwórkowe.
Poznasz zasady takich gier jak: gra w klasy, w gumę, piekło-niebo,kapsle, szczur, fala.
Gra w klasy
https://youtu.be/SXc67Ze1sTQ
Gra w gumę
https://youtu.be/M77Rsx6lFukZabawa pieklo niebo
https://youtu.be/dyORgEF580Y
Gra w kapsle
https://youtu.be/fb13mNjBXFc
Szczur,fala
https://youtu.be/YkKg2VI6j9g?
https://youtu.be/d82lGNwEsD8
Zadławienia
https://youtu.be/7WNcVvkw7GY
https://youtu.be/kQRfv4VMehM
Pierwsza pomoc- WOŚP
https://youtu.be/7WNcVvkw7GY-
Skręcenia stopy
https://youtu.be/9Ku9XmzTUgY
Temat 3: Ćwiczenia na drabince koordynacyjnej.
Dzisiaj:
-Poznasz zestaw ćwiczeń koordynacyjno – skocznościowych, które można wykonać na drabince własnej roboty.
Wykonaj drabinkę np z rzeczy jak na filmiku
( można drabinkę zrobić na dworze rysując linie na ziemi)
Zrób krótką rozgrzewkę i wykonaj zestaw ćwiczeń, który znajduje się na filmiku. Możesz ćwiczyć w domu lub na dworze.
Podgląd filmu YouTube zabawa klasy
Podgląd filmu YouTube Gra w gumę
Podgląd filmu YouTube zabawa piekolo niebo
Podgląd filmu YouTube zabawa kapsle
Podgląd filmu YouTube szczur/fala – zabawy ze skakanką
Podgląd filmu YouTube Pierwsza pomoc w wypadkach z małymi dziećmi
Podgląd filmu YouTube Co zrobić w przypadku zadławienia u dziecka? – Pierwsza pomoc
Podgląd filmu YouTube Nationale-Nederlanden | Pierwsza pomoc u dzieci – Zakrztuszenie
Podgląd filmu YouTube Skręcona kostka? TOP 3 rady – jak ZABANDAŻOWAĆ KOSTKĘ
Uczniowie klas I-III swoje pracę przesyłają do wychowawców.
Uczniowie klas IV-VIII pracę przesyłają na grupę W-F na fb
Link do grupy:https://www.facebook.com/groups/931457750624362/?ref=group_header
01-06 do 05-06-2020
Aplikacja ENDOMONDO – POBIERZ
Temat 1: Dzień dziecka- Plakaty, które są w załączniku.Zapraszamy uczniów klas I-VIII do udziału w konkursach z okazji dnia dziecka.
Temat 2 . Podstawowe cechy motoryczne człowieka.
Po dzisiejszej lekcji:
-Poznasz 3 podstawowe cechy motoryczne człowieka: siła,
skoczność, wytrzymałość
-Dowiesz się czym jest siła, skoczność, wytrzymałość i od
czego zależą
– Wykonasz testy mierzące te cechy motoryczne.
Zapoznaj się z prezentacją, obejrzyj 3 min filmiki m-in Motywacja-serce wojownika.
– Przeprowadź krótką rozgrzewkę i wykonaj test skoczności oraz mięśni brzucha oraz jak masz warunki do przeprowadzenia to również testy siły i wytrzymałości a wyniki zapisz na kartce oraz sprawdź swój poziom porównując z zamieszczonymi tabelami.
Temat:3: Kształtowanie skoczności, koordynacji ruchowej, szybkości reakcji.
Włącz sobie grę w telefonie, tablecie, komputerze.telewizorze.
Zrób krótką rozgrzewkę.
Przygotuj sobie bezpieczne m-ce do ćwiczeń np. z części ubrań w kolorach jak na grze, kartek papieru,innych rzeczy lub po prostu staraj się wykonywać sekwencję ruchów tak jak na nagraniu.
Staraj się wykonać bez pomyłki min 2 serie ćwiczeń.
https://youtu.be/XBBM9DLo-ys
https://www.youtube.com/watch?
https://www.youtube.com/watch?
Temat 4: Ćwiczenia rozciągające.
Po dzisiejszej lekcji:
-poznasz zestaw ćwiczeń rozciągających
-dowiesz się jak prawidłowo oddychać i prawidłowo się rozciągać
-poznasz zestaw ćwiczeń relaksacyjnych oraz odprężających.
Obejrzyj filmiki i poćwicz.
https://youtu.be/XIKymKKs_WM?l
https://youtu.be/jNq9lwGR2vA Ćwiczenia relaksujące- zestaw ćwiczeń odprężających
Tematyka zajęć od 25-05 do 29-05.2020 r.
Temat 1:Kształtowanie sprawności ogólnej wg inwencji ucznia podczas wykonywania codziennych czynności.
Uczeń:Kształtuje nawyk prawidłowej postawy w czasie wykonywania codziennych czynności.
Demonstruje ergonomiczne podnoszenie i przenoszenie przedmiotów o różnej wielkości i różnym ciężarze.
Przypominam:
BEZPIECZEŃSTWO UCZNIA!
Zadbaj o swoje bezpieczeństwo. Poproś rodziców, żeby pomogli Ci przygotować się do ćwiczeń. Znajdź bezpieczne miejsce i nawierzchnię do ćwiczeń. Ćwicz w butach, skarpetkach antypoślizgowych lub boso. Dostosuj tempo do swoich możliwości, pomiń te ćwiczenia, które są dla ciebie zbyt trudne do bezpiecznego i samodzielnego wykonywania.
Kilka moich propozycji dla uczniów i rodziców.
https://www.youtube.com/watch?v=7vTbXIarBtA&feature=share&fbclid=IwAR1frTVE7Gk6yNeGGlUe-2_LBAnkBEymhMJCBOINJD_xABLq8SfTTRzFU3E
Temat 2. Piłka nożna -doskonalimy prowadzenie piłki.
Po dzisiejszej lekcji:
– poznasz ćwiczenia przydatne w nauczaniu i doskonaleniu prowadzenia piłki NP i NL
– umiesz prowadzić piłkę NP i NL ze zmiana tempa i kierunku
– Umiesz wykonać zwody z piłką i bez piłki.
Rozgrzewka: https://youtu.be/2hBptb-Vfwo
Obejrzyj filmiki i ćwicz:
https://www.youtube.com/watch?v=MFqXLrvcIkA
https://www.youtube.com/watch?v=pTUPw1hYvWA
Temat 3:Lekkoatletyka. Poznajemy konkurencje lekkoatletyczne:
Po dzisiejszej lekcji:
-Poznasz konkurencje lekkoatletyczne;
– Poznasz ćwiczenia lekkoatletyczne podczas rozgrzewki;
– Sprawdzisz swoją wiedzę podczas quizu z lekkoatletyki.
– Przeprowadzisz fragment rozgrzewki przed treningiem.
https://youtu.be/WxSRCwWR_CM
Zadania do wykonania:
Zadania nr. 1 Przeczytaj:
Lekkoatletyka jest dyscypliną zaliczaną do najstarszych. Pamiętasz choćby o tym z lekcji historii, gdzie już w Starożytności organizowano różnego rodzaju zawody sportowe, w tym Igrzyska Olimpijskie. Dyscyplina ta składa się głównie z naturalnych ruchów, tzn. biegi, skoki, rzuty, które przodowały w wyżej wymienionych dziejach. Nie było tam przecież gier zespołowych, które wymyślono dużo później.
Kształtuje mnóstwo cech motorycznych, które są niezbędne choćby we wspomnianych przeze mnie grach zespołowych. Bez niej, nie byłoby tylu dyscyplin, które mamy w dzisiejszych czasach. To od niej wszystko się zaczęło. Zatem miano „królowa sportu” jest jak najbardziej zgodne z prawdą.
Zadanie nr. 2 Zapamiętaj:
Zadanie nr 3. Zagraj w quiz poniżej i sprawdź ile zapamiętałeś
Konkurencje lekkoatletyczne
Kobiety | Mężczyźni |
|
|
|
Biegi średnie:
|
· 3000 m · 5000 m · 10000 m · Maraton |
|
|
Biegi przez płotki:
|
|
|
|
|
|
|
I dzień – 100 m bieg przez płotki, skok wzwyż, pchnięcie kulą, bieg na 200 m II dzień – skok w dal, rzut oszczepem, bieg na 800 m |
Wieloboje:
I dzień – 100 m, skok w dal, pchnięcie kulą, skok wzwyż, 400 m II dzień – 110 m przez płotki, rzut dyskiem, skok o tyczce, rzut oszczepem, 1500 m |
|
|
10. Biegi na przełaj:
Dystanse nie krótsze niż 2 km i nie dłuższe niż 6 km |
10. Biegi na przełaj |
QUIZ Lekkoatletyka
Temat 4: Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha, ud i pośladków.
Dzisiaj poznasz ćwiczenia na mięśnie skośne, proste brzucha
Poznasz ćwiczenia wzmacniające mm ud i pośladków.
Obejrzyj filmiki i poćwicz.
Ćwiczenia wzmacniające mm brzucha
https://youtu.be/8KwOnmPMYh0
Ćwiczenia mm ud i pośladki
Tematyka zajęć od 18-05 do 22-05.2020 r.
Temat 1.Piłka ręczna. Podstawowe przepisy gry.
Po dzisiejszej lekcji poznasz:
– Podstawowe przepisy gry w piłka ręczną;
– Wykonasz rozgrzewkę przed treningiem;
– Poznasz ćwiczenia ogólnorozwojowe z piłką;
– Sprawdzisz swoja wiedzę w quzie na koniec lekcji
https://padlet.com/moniarycyk/
Temat 2: Historia igrzysk olimpijskich.
Po dzisiejszej lekcji :
– Poznasz historię igrzysk olimpijskich;
– Dowiesz się co symbolizuje flaga i znicz olimpijski;
– Wyjaśnisz ideę olimpijską, paraolimpijską i olimpiad specjalnych;
– Opiszesz ideę starożytnego i nowożytnego ruchu olimpijskiego.
https://youtu.be/DgZCGbdxRuE-
https://youtu.be/9ktYN-VJzyE-
https://youtu.be/V0_FeyZdbGU
Temat 3: Podstawowe przepisy oraz historia piłki nożnej.
Po dzisiejszej lekcji:
-Poznasz podstawowe przepisy gry;
-Poznasz ćwiczenia do nauki i doskonalenia strzałów;
– Poznasz ćwiczenia przydatne w nauce dryblingu;
-Poznasz podstawowe umiejętności opanowania piłki;
– Poznasz historię piłki nożnej, najlepsze bramki, tricki,ciekawostki piłkarskie.
Temat 4: Ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce-aerobic.
Po dzisiejszej lekcji:
– Poznasz ćwiczenia ogólnorozwojowe;
– Poznasz nowoczesne formy aktywności fizycznej;
– Wykonasz ćwiczenia rozwijające improwizację ruchową przy muzyce;
– Wykonasz dowolny układ taneczny przy muzyce.
https://www.youtube.com/watch?
https://www.youtube.com/watch?
https://youtu.be/HRPXVXPdV7k- Otwórz i zatańcz
Tematyka zajęć od 11-05 do 15-05:
Temat 1 : Ćwiczenia rozciągające.
Po dzisiejszej lekcji:
-Poznasz ćwiczenia rozciągające.
– Wykonasz ćwiczenia oddechowe o charakterze relaksacyjnym
– Dobierasz rodzaj ćwiczeń relaksacyjnych do własnych potrzeb
Link do dzisiejszej lekcji:
https://www.youtube.com/watch?
Trening w domu:
1. Wykonaj rozgrzewkę.
2. Ćwiczenia wykonuj w swoim tempie.
3. Ćwicz w obuwiu sportowym, nigdy w samych skarpetkach.
4. Staraj się ćwiczyć wtedy, kiedy w domu jest jeszcze inna osoba, by w razie potrzeby mogła udzielić Ci pomocy.
5. Gdy czujemy ból w mięśniach lub stawach, przerywamy dane ćwiczenie.
6. Dbaj o prawidłową technikę wykonania ćwiczeń.
Temat 2: Nauka i doskonalenie odbicia piłki sposobem dolnym
Po dzisiejszej lekcji:
1. Umiesz przeprowadzić rozgrzewkę;
2. Znasz technikę odbicia piłki sposobem dolnym.
3. Poznasz kilka ćwiczeń kształtujących koordynację
https://www.youtube.com/watch?
Obejrzyj filmiki i ćwicz
https://www.youtube.com/watch?
https://www.youtube.com/watch?
Temat: Aktywny alfabet ćwiczeń.
Po dzisiejszej lekcji:
– poznasz ćwiczenia wzmacniające mięśnie posturalne i ćwiczenia gibkościowe indywidualne;
– poznasz ćwiczenia rozwijające zdolności koordynacyjne
Zadanie na dziś:
*wykonaj rozgrzewkę;
https://www.youtube.com/watch?
*wybierz litery swojego imienia i nazwiska, wykonaj ćw. wg filmików instruktażowych
ALFABET ĆWICZEŃ
A -Burpees x15 (padnij – powstań) https://youtu.be/
B -Butterfly sit-ups x30 (brzuszki) https://youtu.be/
C -Jump squats x20 (przysiady z wyskokiem) https://youtu.be/
D -Bridge hold x60s (mostek biodrami) https://youtu.be/
E -Air squats x20 (przysiady) https://youtu.be/
F -Plank x 30s (deska) https://youtu.be/_
G -Lunges x30 (wykroki) https://youtu.be/Pw-
H -Glute bridge x30 (wznosy bioder) https://youtu.be/
I -Bicycles x50 (rowerek) https://youtu.be/
J -Jump lunges x20 (wykroki z przeskokiem) https://youtu.be/
K -Toe Touch Situps x20 (dotknięcie stóp z leżenia tyłem) https://youtu.be/
L -Bent Leg Jack Knife x20 (scyzoryki ze zgiętymi nogami) https://youtu.be/
M -Jumpig Jacks x50 (pajacyki) https://youtu.be/
N -Straight Leg Jack Knifes x20 (scyzoryki) https://youtu.be/
O -Scissor Kicks x20 (nożyce pionowe) https://youtu.be/
P -High Knees x50 (marsz z wys. unoszeniem kolan) https://youtu.be/
S -Mountain Climbers x50 (bieg w podporze przodem) https://youtu.be/
T -Front Support to Plank x20 (podpór przodem do deski) https://youtu.be/F-GZK-
W -Bulgarian split squat 2×15 (przysiady bułgarskie) https://youtu.be/
X,Y,Z -Supererman x20 (wznosy tułowia w leż. przodem) https://youtu.be/
Temat 4: Piłka nożna -doskonalimy prowadzenie piłki.
Po dzisiejszej lekcji:
– poznasz ćwiczenia przydatne w nauczaniu i doskonaleniu prowadzenia piłki NP i NL
– umiesz prowadzić piłkę NP i NL ze zmiana tempa i kierunku
– Umiesz wykonać zwody z piłką i bez piłki.
Rozgrzewka: https://youtu.be/2hBptb-Vfwo
Obejrzyj filmiki i ćwicz:
https://www.youtube.com/
https://www.youtube.com/watch?
Podgląd filmu YouTube Stretching dla początkujących (rozciąganie)
Podgląd filmu YouTube ROZGRZEWKA PRZED KAŻDYM TRENINGIEM
Podgląd filmu YouTube #9 WF W DOMU/ PIŁKA SIATKOWA
Podgląd filmu YouTube Nauka odbicia sposobem dolnym
Podgląd filmu YouTube Rozgrzewka (4 min.) – ćwiczenia na początek treningu w domu
Podgląd filmu YouTube A. Burpees
Podgląd filmu YouTube B. Butterfly sit-ups
Podgląd filmu YouTube C. Jump squats
Podgląd filmu YouTube D. Bridge hold
Podgląd filmu YouTube E. Air squats
Podgląd filmu YouTube F. Plank
Podgląd filmu YouTube G. Lunges
Podgląd filmu YouTube H. Glute bridge
Podgląd filmu YouTube I. Bicycles
Podgląd filmu YouTube J. Jump lunges
Podgląd filmu YouTube K. Toe Touch Situps
Podgląd filmu YouTube L. Bent Leg Jack Knife
Podgląd filmu YouTube M. Jumpig Jacks
Podgląd filmu YouTube N. Straight Leg Jack Knifes
Podgląd filmu YouTube O. Scissor Kicks
Podgląd filmu YouTube P. High Knees
Podgląd filmu YouTube S. Mountain Climbers
Podgląd filmu YouTube T. Front Support to Plank
Podgląd filmu YouTube W. Bulgarian split squat
Podgląd filmu YouTube X,Y,Z – Superman
Podgląd filmu YouTube Rozgrzewka piłkarza – jak powinna wyglądać?
Podgląd filmu YouTube Ćwiczenie: Wewnętrzna – Zewnętrzna | Prowadzenie piłki
Podgląd filmu YouTube KONTROLA PIŁKI, PROWADZENIE I DRYBLING – 13 ĆWICZEŃ na 13tyś Subów!
Bezpieczna aktywność fizyczna w domu
VIII tydzień – 4-8.05.2020 r.
Temat 1: Prawidłowa postawa – ćwiczenia.
Po dzisiejszej lekcji:
– poznasz zestaw ćwiczeń pomagający m.in. w kształtowaniu właściwej postawy ciała. Forma zabawy, jaką jest naśladowanie zwierząt.
Poszczególne ćwiczenia korygują wady postawy:
• motyl – otwiera klatkę piersiową, ściąga łopatki, napina mięśnie brzucha;
• bocian – angażuje do pracy mięśnie głębokie, od nich zleży stabilność naszego ciała; stanie na jednej nodze to dla wielu dzieci trudne wyzwanie;
• żółw, wąż, niedźwiedź, lew, pantera – angażują mięśnie brzucha, tułowia, pośladków, czyli mięśnie stabilizujące, korygują odstające łopatki;
• zając – koryguje kolana koślawe;
• małpa – idealne ćwiczenia dla dzieci z odstającymi łopatkami, uczy napięcia i kontroli mięśni okolicy łopatek;
• słoń – koryguje stopy płasko-koślawe;
• tygrys – bardzo potrzebne ćwiczenia, aby rozciągnąć, rozluźnić zbyt mocno napięte mięśnie grzbietu np. w wyniku długiego przebywania w pozycji siedzącej.
Link do dzisiejszej lekcji:
https://www.youtube.com/watch?
Przypominam o systematycznych ćwiczeniach oraz udziale w konkursie ,, Miarowym krokiem po zdrowie”
Temat 2: Zdrowie jako wartość. Zasady zdrowego stylu życia.
Po dzisiejszej lekcji:
1. Dowiesz się czym jest zdrowie.
2. Poznasz rodzaje zdrowia.
3. Poznasz czynniki wpływające na zdrowie.
4. Dowiesz się jak unikać zachowań ryzykownych.
5. Dowiesz się czym jest współczynnik BMI (z ang. body mass index).
6. Poznasz piramidę zdrowia.
Przydatne linki:
Piramida zdrowego żywienia: https://www.multi-
Temat 3: Doskonalimy odbicie piłki sposobem górnym.
Rozgrzewka:
https://www.youtube.com/watch?
*Obejrzyj filmik >>>
https://www.youtube.com/watch?
Oznaczenia do ćwiczeń:
PW- Pozycja Wyjściowa
NP – Noga Prawa
NL – Noga Lewa
NN – Nogi
T – Tułów
RR – Ramiona
Temat 4 : Ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu.
Po dzisiejszej lekcji:
– poznasz ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu.
Przed przystąpieniem do ćwiczeń:
1. Wykonaj rozgrzewkę.
2. Ćwiczenia wykonuj w swoim tempie.
3. Ćwicz w obuwiu sportowym, nigdy w samych skarpetkach.
4. Staraj się ćwiczyć wtedy, kiedy w domu jest jeszcze inna osoba, by w razie potrzeby mogła udzielić Ci pomocy.
5. Gdy czujemy ból w mięśniach lub stawach, przerywamy dane ćwiczenie.
6. Dbaj o prawidłową technikę wykonania ćwiczeń.
Przykładowa rozgrzewka znajduje się pod linkiem.
https://www.youtube.com/watch?
Ćwiczenia do dzisiejszej lekcji znajdują się pod linkiem: https://www.youtube.
Witam. Przesyłam informację o zajęciach w-f online. Proszę uczniów o dołączanie do grupy na fb- W-F – Bezpieczna aktywność fizyczna w domu- uczniowie PSP Fałków- Będzie tam łatwiej nam się komunikować
Lub ew. kontakt mailowy- piotr.ko@poczta.onet.pl
Proszę śledzić informację i zachęcam do aktywności fizycznej minimum 30 minut dziennie.
Aktywność fizyczna w domu https://wordwall.net/pl/resource/915836/aktywno%c5%9b%c4%87-fizyczna-w-domu
https://youtu.be/E_L0JcYJE2g- PIŁKA SIATKOWA
InformacjeCentrum prasowePrawa autorskie
KontaktTwórcyReklamyProgramiści
Warunki Prywatność Zasady i bezpieczeństwo Przetestuj nowe funkcje
https://www.youtube.com/watch?v=AN-K9glW3hA&feature=share&fbclid=IwAR2l5RbHrcBPGe_v0SGROLLRY1hfww3AHtJWshqGSU-mzCZ_UvK9xyp_OrI- Piłka siatkowa
https://wordwall.net/pl/resource/1042575/wychowanie-fizyczne/gry-zespo%c5%82owe
https://wordwall.net/pl/resource/1042575/wychowanie-fizyczne/gry-zespo%c5%82owe
https://wordwall.net/pl/resource/910019/wychowanie-fizyczne/bijemy-swoje-rekordy
https://wordwall.net/pl/resource/1121591/wychowanie-fizyczne/lekcja-wf-2-
https://wordwall.net/pl/resource/913476/wychowanie-fizyczne/wf-klasa-2
W-F- Bezpieczna aktywność fizyczna w domu
- 9. 1. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, techniki, plastyki i muzyki należy przede wszystkim brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć, a w przypadku wychowania fizycznego – także systematyczność udziału ucznia w zajęciach oraz aktywność ucznia w działaniach podejmowanych przez szkołę na rzecz kultury fizycznej.
W sytuacji prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego w formie online, realnie ocenie podlegać będzie tylko obszar z zakresu wiedzy.
Wymagania przedmiotowe i programowe
PZO – wychowanie fizyczne online
- Oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców. 2. Uczeń w ciągu trwania zajęć w systemie online podlega systematycznej i obiektywnej ocenie w zakresie wiedzy. 3. O postępach ucznia, rodzice są systematycznie informowani poprzez wpis do dziennika( zeszytu n-la w-f). 4. Nauczyciel wystawia ocenę śródroczną lub roczną, biorąc pod uwagę oceny wcześniej uzyskane w trakcie trwania zajęć w szkole oraz bieżące oceny w zakresie zadań w obszarze wiedzy. Ocena śródroczna lub roczna jest wypadkową uzyskanych ocen bieżących. 5. Uczeń może nie być klasyfikowany, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia oceny śródrocznej lub rocznej. Ostateczną decyzję o klasyfikowaniu ucznia podejmuje nauczyciel przedmiotu. 6. Na miesiąc przed klasyfikacją roczną, uczeń i jego rodzice (prawni opiekunowie) powinni być poinformowani o zagrożeniu oceną niedostateczną lub nieklasyfikowaniem. 7. W przypadku uzyskania oceny śródrocznej/rocznej niedostatecznej uczniowi przysługuje prawo do egzaminu poprawkowego na zasadach określonych w Ustawie o systemie oświaty z 7 września 1991 roku z późniejszymi zmianami i Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych z 3 sierpnia 2017 r. 8. Egzamin poprawkowy dotyczyć będzie tylko obszaru w zakresie wiedzy.
Obszar w zakresie wiedzy podlegający ocenie w systemie online – zasady i kryteria oceny:
Nauczyciel wychowania fizycznego ma obowiązek przesłać uczniowi materiały edukacyjne (link do filmu, artykułu, prezentacji itp.) w zakresie wiedzy, wynikające z wymagań z podstawy programowej oraz programu nauczania, który został dopuszczony do użytku szkolnych programów przez Dyrektora Szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Tematy powinny dotyczyć wszystkich bloków tematycznych określonych w podstawie programowej. Nauczyciel powinien określić jakie zadnie ma do wykonania uczeń (patrz karta pracy ucznia). Pamiętać należy o dostosowaniu materiałów do danego poziomu edukacyjnego.
Uczeń powinien: przeczytać wskazany przez nauczyciela artykuł lub jego fragment, obejrzeć film instruktażowy, odpowiedzieć na pytania w formie pisemnej oraz wykonać zadania wynikające z kryteriów na poszczególne oceny.
Wskazówki dla nauczyciela: ucznia nie należy przeciążać zadaniami teoretycznymi z przedmiotu wychowanie fizyczne. Proponujemy jedną kartę pracy dla ucznia przeznaczyć na dwa tygodnie. Pozostałe zadania, które nauczyciel zaproponuje uczniom (przesyłając link lub gotowe zestawy ćwiczeń) powinny mieć formę ćwiczeń ruchowych, które nie podlegają ocenie w nauczaniu online.
Wychowanie fizyczne to nie tylko sprawność i umiejętności ruchowe, to również wyposażenie ucznia w odpowiednią wiedzę.
Kryteria na poszczególne oceny: Ocena Wymagania / kryteria Celująca 1. Uczeń odpowie na zadane przez nauczyciela pytania/pytanie. 2. Uczeń przedstawi swoje pytanie dotyczące tematu zawartego w artykule, prezentacji czy też filmie. 3. Uczeń prześle link o podobnej tematyce (artykuł, film, prezentacja). Bardzo dobra 1. Uczeń odpowie na zadane przez nauczyciela pytania/pytanie. 2. Uczeń przedstawi swoje pytanie dotyczące tematu zawartego w artykule, prezentacji czy też filmie. Dobra 1. Uczeń odpowie na zadane przez nauczyciela pytania/pytanie. Dostateczna 1. Uczeń odpowie na zadane przez nauczyciela pytania/pytanie niewyczerpująco. Dopuszczająca 1. Uczeń potwierdzi mailem, że przeczytał artykuł lub obejrzał film. Niedostateczna 1. Uczeń nie podejmie się wykonania zadnia.
Przykład karty pracy dla ucznia: KLASA IV – II etap edukacyjny Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna
Klasa – etap edukacji IV – II etap edukacji Blok tematyczny Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna Numer wymagania z podstawy programowej 1.1.2 rozróżnia pojęcie tętna spoczynkowego i powysiłkowego 1.1.3 Wymienia cechy prawidłowej postawy ciała Temat Wpływ wysiłku fizycznego na zdrowie człowieka Cel Uczeń opisze zmiany zachodzące w organizmie pod wpływem wysiłku fizycznego. Link: artykuł – prezentacja – film https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY
Treść zadania
Zobacz krótki film (link powyżej). Odpowiedz pisemnie na zadane pytania. Ułóż swoje pytanie do tematu. Wyszukaj link o podobnej tematyce. Odpowiedzi prześlij mailem do swojego nauczyciela WF.
Pytania do ucznia
- Co zapewnia nam ruch fizyczny i dlaczego jest tak ważny? 2. Na co wpływa aktywność fizyczna? 3. Ile czasu codziennie dzieci powinny być aktywne fizycznie?
Przykład karty pracy dla ucznia: III etap edukacyjny Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna
Klasa VII-VIII– etap edukacji III etap edukacji Blok tematyczny Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna
Numer wymagania z podstawy programowej
1.1.4 definiuje pojęcie wskaźnika masy ciała(BMI).
1.2.4
wylicza oraz interpretuje wskaźnik masy ciała (BMI) na tle indywidualnych potrzeb i norm zdrowotnych dla kategorii wiekowej.
Temat
Doskonalenie umiejętności interpretacji wyników pomiaru rozwoju fizycznego BMI. Cel Uczeń obliczy i zinterpretuje wskaźnik BMI. Link: artykuł – prezentacja – film https://www.poradnikzdrowie.pl/sprawdz-sie/kalkulatory/kalkulatorwagi-bmi-aa-4Q8M-4h3E-dtKD.html
Treść zadania
Zapoznaj się z artykułem (link powyżej). Odpowiedz pisemnie na zadane pytania. Ułóż swoje pytanie do tematu. Wyszukaj link o podobnej tematyce. Odpowiedzi prześlij mailem do swojego nauczyciela WF.
Pytania do ucznia
- Co oznacza skrót BMI. 2. Oblicz wskaźnik BMI, dokonaj jego interpretacji. 3. Wymień 3 choroby związane z nadwagą.
https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY
https://www.poradnikzdrowie.pl/sprawdz-sie/kalkulatory/kalkulatorwagi-bmi-aa-4Q8M-4h3E-dtKD.htm
Klasy młodsze
Zabawy rytmiczno-taneczne
- Wykonaj ćwiczenia z podanego linku: https://wordwall.net/pl/resource/907774/wychowanie-fizyczne (wykorzystaj szablon „ruletka” lub „otwórz okno” i każde z ćwiczeń wykonaj minimum 1x)
- Dołącz do zabawy i przygotuj sałatkę owocową – „Sałatka owocowa”: https://www.youtube.com/watch?v=9KvDK9egVBU
- Pobaw się z rodzeństwem lub rodzicami w następujące zabawy:
Zabawa ruchowa ”Maszynista zuch” –https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik
Zabawa rytmiczno- taneczna „Nie chcę cię” – https://www.youtube.com/watch?v=MMlx_1ja9XI
Pląs „Dwóm tańczyć się zachciało” – https://www.youtube.com/watch?v=oELLnyuGw5A