Wychowanie fizyczne

KONKURSY W-F ONLINE – I EDYCJA KONKURSU,, MIAROWYM KROKIEM PO ZDROWIE’’ W-F ON-LINE

II EDYCJA KONKURSU -II EDYCJA KONKURSU ,, MIAROWYM KROKIEM PO ZDROWIE”- W-F ON-LINE

KONKURS ZDROWE SNIADANIE – KONKURS ,,ZDROWE ŚNIADANIE’’

DZIEŃ DZIECKA On-line – Czytaj więcej …


Propozycje gier i zabaw w ramach realizacji zajęć wychowania fizycznego

Temat :1. Gry i zabawy podwórkowe z dawnych lat.

Po dzisiejszej lekcji poznasz dawne gry podwórkowe m.in: Gra w gumę, gra w klasy,Wojna Państw lub Koło,Szczur, Fala,Ciupy, Sznurki.

Poznasz zasady poszczególnych w/w gier i zabaw.

Gra w gumę ( Można grac samemu w domu lub na dworze a gumę zaczepiamy np o nogi od krzeseł)

https://youtu.be/M77Rsx6lFuk

Zabawa w klasy

https://youtu.be/SXc67Ze1sTQ

Zabawa w Wojnę Państw lub Koło

https://youtu.be/PykicZVUX7g

Gra w kapsle:

https://youtu.be/fb13mNjBXFc

Zabawa szczur,fala

https://www.youtube.com/watch?v=YkKg2VI6j9g

Zabawa w Ciupy

https://youtu.be/tjwNZV5OnhM

Zabawa,, Sznurki”

https://youtu.be/v7BnuzZeElw

Temat: 2:Technika rzutów piłeczką palantową oraz technika startu niskiego.
Po dzisiejszej lekcji:
  • Dowiesz się jak trzymać prawidłowo piłeczkę palantową przy rzucie.
  • Poznasz podstawowe ćwiczenia do nauki rzutów
  • Poznasz technikę startu niskiego
  • Poznasz typową rozgrzewkę przed konkurencjami lekkoatletycznymi
Obejrzyj filmiki i poćwicz w domu lub na dworze technikę rzutów oraz start niski. Zamiast piłeczki palantowej może być jakiś inny przedmiot.Możesz ćwiczyć tylko samą symulacje rzutów bez przedmiotu.Zwróć uwagę na prawidłową technikę.
 
https://youtu.be/UwDQ2gmrYoQ- TECHNIKA RZUTÓW P.PALANTOWĄ
https://youtu.be/5ZaQKjEH5rs- TECHNIKA STARTU NISKIEGO

Temat 3:Ćwiczenia ogólnorozwojowe w formie koła fortuny.

Zakręć kołem i wylosuj ćwiczenie. Zakręć drugim kołem i wylosuj ilość powtórzeń.

Poćwicz minimum 20 min.

Zapoznaj się z informacją o bezpieczeństwie ćwiczeń . Zasady bezpiecznego treningu w domu. 1. Przygotuj miejsce ćwiczeń, odsuń stół lub inny mebel, o który mógłbyś się uderzyć. Najlepiej ćwiczyć na macie bądź dywaniku, ponieważ zmniejszamy ryzyko poślizgnięcia się. 2. Ćwicz w obuwiu sportowym lub boso, nigdy w samych skarpetkach. 3. Przed każdym treningiem należy wykonać rozgrzewkę. Prawidłowo przeprowadzona zwiększa możliwości wysiłkowe oraz zmniejsza ryzyko kontuzji. Zacznij od podbicia tętna – wystarczą pajacyki czy bieg bokserski, następnie skup się na tym, by „dogrzać” mięśnie, stawy, więzadła i ścięgna, wykonując kilka ćwiczeń mobilizacyjnych w obrębie obręczy barkowej oraz bioder. Doskonale sprawdzą się dynamiczne wymachy, krążenia ramionami i nogami w różnych płaszczyznach i pozycjach. Daj sobie na to 10-15 minut. 4. Gdy czujemy ból w mięśniach lub stawach, przerywamy dane ćwiczenie. 5. Ćwiczmy zawsze we własnym tempie. 6. Skacząc, zawsze uginaj kolana. 7. Dbaj o prawidłową technikę wykonania ćwiczeń. 8. Staraj się ćwiczyć wtedy, kiedy w domu jest jeszcze inna osoba, by w razie potrzeby mogła udzielić Ci pomocy.

Temat 4:Temat na dzisiaj.Jak nauczyć się żonglować.

Podczas nauki żonglerki ćwiczymy koordynację wzrokowo-ruchową, orientację, koncentrację uwagi.

Jeśli nie masz piłeczek możesz użyć jabłek, mandarynek, pomarańczy lub klocków drewnianych albo plastikowych.

 

 

Informacje o tej witrynie

 
Podstawy nauki żonglowania piłkami. Jak nauczyć się żonglować trzema piłeczkami ? Podstawy żonglerki Facebook https://facebook.com/kriewold/Instagram https:…
Opis podwórkowej gry w gumę
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Obszar załączników
 
Podgląd filmu YouTube szczur/fala – zabawy ze skakanką

Podgląd filmu YouTube Zdalna lekcja wf 32- technika rzutu piłeczką palantową

 
 

Zagadnienia z wychowania fizycznego –  8.10.06.2020 r.

Temat 1: Dawne gry i zabawy podwórkowe” 
Po dzisiejszej lekcji poznasz dawne gry podwórkowe.
Poznasz zasady takich gier jak: gra w klasy, w gumę, piekło-niebo,kapsle, szczur, fala.
Gra w klasy
https://youtu.be/SXc67Ze1sTQ
Gra w gumę
https://youtu.be/M77Rsx6lFukZabawa pieklo niebo
https://youtu.be/dyORgEF580Y
Gra w kapsle
https://youtu.be/fb13mNjBXFc
Szczur,fala
https://youtu.be/YkKg2VI6j9g?list=PLHqKSGKpONhvfpixn2vZ7O0SckdXuInzETemat 2: Pierwsza pomoc w wypadkach z małymi dziećmi- zakrztuszenie, duże skaleczenie, oparzenia,niebezpieczne substancje, omdlenia.

Dzisiaj dowiesz się jak postępować w przypadku:
Zadławień,oparzeń, dużych skaleczeń, omdleń, skręceń kostki, zażycia niebezpiecznych substancji.
Poznasz pozycję boczną ustaloną, jak wykonać RKO (resuscytacja krążeniowo-oddechowa).

https://youtu.be/d82lGNwEsD8
Zadławienia
https://youtu.be/7WNcVvkw7GY

https://youtu.be/kQRfv4VMehM
Pierwsza pomoc- WOŚP
https://youtu.be/7WNcVvkw7GY- 
Skręcenia stopy
https://youtu.be/9Ku9XmzTUgY

Temat 3: Ćwiczenia na drabince koordynacyjnej.

Dzisiaj:

-Poznasz zestaw ćwiczeń koordynacyjno – skocznościowych, które można wykonać na drabince własnej roboty.

Wykonaj drabinkę np z rzeczy jak na filmiku

( można drabinkę zrobić na dworze rysując linie na ziemi)

Zrób krótką rozgrzewkę i wykonaj zestaw ćwiczeń, który znajduje się na filmiku. Możesz ćwiczyć w domu lub na dworze.

 

 
 
Obszar załączników
 

Podgląd filmu YouTube zabawa klasy

Podgląd filmu YouTube Gra w gumę

Podgląd filmu YouTube zabawa piekolo niebo

Podgląd filmu YouTube zabawa kapsle

Podgląd filmu YouTube szczur/fala – zabawy ze skakanką

Podgląd filmu YouTube Pierwsza pomoc w wypadkach z małymi dziećmi

Podgląd filmu YouTube Co zrobić w przypadku zadławienia u dziecka? – Pierwsza pomoc

Podgląd filmu YouTube Nationale-Nederlanden | Pierwsza pomoc u dzieci – Zakrztuszenie

Podgląd filmu YouTube Skręcona kostka? TOP 3 rady – jak ZABANDAŻOWAĆ KOSTKĘ

 
 

Uczniowie klas I-III  swoje pracę przesyłają do wychowawców.
Uczniowie klas IV-VIII pracę przesyłają na grupę W-F na fb
Link do grupy:https://www.facebook.com/groups/931457750624362/?ref=group_header

 01-06 do 05-06-2020
Aplikacja ENDOMONDO – POBIERZ

Temat 1: Dzień dziecka- Plakaty, które są w załączniku.Zapraszamy uczniów klas I-VIII do udziału w konkursach z okazji dnia dziecka.

Temat 2 . Podstawowe cechy motoryczne człowieka.

Po dzisiejszej lekcji:

-Poznasz 3 podstawowe cechy motoryczne człowieka: siła,

skoczność, wytrzymałość

-Dowiesz się czym jest siła, skoczność, wytrzymałość i od

czego zależą

– Wykonasz testy mierzące te cechy motoryczne.

Zapoznaj się z prezentacją, obejrzyj 3 min filmiki m-in Motywacja-serce wojownika.

– Przeprowadź krótką rozgrzewkę i wykonaj test skoczności oraz mięśni brzucha oraz jak masz warunki do przeprowadzenia to również testy siły i wytrzymałości a wyniki zapisz na kartce oraz sprawdź swój poziom porównując z zamieszczonymi tabelami.

https://view.genial.ly/5ecaba8ead9c9e0d8e20936b/horizontal-infographic-review-untitled-genially?fbclid=IwAR0FrIYgGOfthZrCVE0zFM4dK9LmVtssPLVcvE48EjdRuwSEFGcX3f3aPgc

Temat:3: Kształtowanie skoczności, koordynacji ruchowej, szybkości reakcji.
Włącz sobie grę w telefonie, tablecie, komputerze.telewizorze.
Zrób krótką rozgrzewkę.
Przygotuj sobie bezpieczne  m-ce do ćwiczeń np. z części ubrań w kolorach jak na grze, kartek  papieru,innych rzeczy lub po prostu staraj się wykonywać sekwencję ruchów tak jak na nagraniu.
Staraj się wykonać bez pomyłki min 2 serie ćwiczeń.
https://youtu.be/XBBM9DLo-ys   
https://www.youtube.com/watch?v=6jd7-zHSW5A
https://www.youtube.com/watch?v=1IbAIOmBxCA

Temat 4: Ćwiczenia  rozciągające.
Po dzisiejszej lekcji:
-poznasz zestaw ćwiczeń rozciągających
-dowiesz się jak prawidłowo oddychać i prawidłowo się rozciągać
-poznasz zestaw ćwiczeń relaksacyjnych oraz odprężających.
Obejrzyj filmiki i poćwicz.
https://youtu.be/XIKymKKs_WM?list=TLPQMjUwNTIwMjAuv1VrVOiutw – Ćwiczenia rozciągające
https://youtu.be/jNq9lwGR2vA   Ćwiczenia relaksujące- zestaw ćwiczeń odprężających

 


Tematyka zajęć od 25-05 do 29-05.2020 r.

 

Temat 1:Kształtowanie sprawności ogólnej wg inwencji ucznia podczas wykonywania codziennych czynności.

Uczeń:Kształtuje nawyk prawidłowej postawy w czasie wykonywania codziennych czynności.

Demonstruje ergonomiczne podnoszenie i przenoszenie przedmiotów o różnej wielkości i różnym ciężarze.

Przypominam:

BEZPIECZEŃSTWO UCZNIA!

Zadbaj o swoje bezpieczeństwo. Poproś rodziców, żeby pomogli Ci przygotować się do ćwiczeń. Znajdź bezpieczne miejsce i nawierzchnię do ćwiczeń. Ćwicz w butach, skarpetkach antypoślizgowych lub boso. Dostosuj tempo do swoich możliwości, pomiń te ćwiczenia, które są dla ciebie zbyt trudne do bezpiecznego i samodzielnego wykonywania.

Kilka moich propozycji dla uczniów i rodziców.

https://www.youtube.com/watch?v=7vTbXIarBtA&feature=share&fbclid=IwAR1frTVE7Gk6yNeGGlUe-2_LBAnkBEymhMJCBOINJD_xABLq8SfTTRzFU3E

Temat 2. Piłka nożna -doskonalimy prowadzenie piłki.
Po dzisiejszej lekcji:
– poznasz ćwiczenia przydatne w nauczaniu i doskonaleniu prowadzenia piłki NP i NL
– umiesz prowadzić piłkę NP i NL ze zmiana tempa i kierunku
– Umiesz wykonać zwody z piłką i bez piłki.

Rozgrzewka: https://youtu.be/2hBptb-Vfwo

Obejrzyj filmiki i ćwicz:
https://www.youtube.com/watch?v=MFqXLrvcIkA

https://www.youtube.com/watch?v=pTUPw1hYvWA

Temat 3:Lekkoatletyka. Poznajemy konkurencje lekkoatletyczne:

Po dzisiejszej lekcji:
-Poznasz konkurencje lekkoatletyczne;
– Poznasz ćwiczenia lekkoatletyczne podczas rozgrzewki;
– Sprawdzisz swoją wiedzę podczas quizu z lekkoatletyki.
– Przeprowadzisz fragment rozgrzewki przed treningiem.
https://youtu.be/WxSRCwWR_CM

Zadania do wykonania:

Zadania nr. 1 Przeczytaj:

Lekkoatletyka jest dyscypliną zaliczaną do najstarszych. Pamiętasz choćby o tym z lekcji historii, gdzie już w Starożytności organizowano różnego rodzaju zawody sportowe, w tym Igrzyska Olimpijskie. Dyscyplina ta składa się głównie z naturalnych ruchów, tzn. biegi, skoki, rzuty, które przodowały w wyżej wymienionych dziejach. Nie było tam przecież gier zespołowych, które wymyślono dużo później.

Kształtuje mnóstwo cech motorycznych, które są niezbędne choćby we wspomnianych przeze mnie grach zespołowych.  Bez niej, nie byłoby tylu dyscyplin, które mamy w dzisiejszych czasach. To od niej wszystko się zaczęło. Zatem miano „królowa sportu” jest jak najbardziej zgodne z prawdą.

Zadanie nr. 2 Zapamiętaj:
Zadanie nr 3. Zagraj w quiz poniżej i sprawdź ile zapamiętałeś 

Konkurencje lekkoatletyczne

 

Kobiety Mężczyźni
  1. Biegi krótkie:
  • 60 m
  • 100 m
  • 200 m
  • 400 m
  1. Biegi krótkie:
  • 100 m
  • 200 m
  • 400 m

 

  1. Biegi średnie:
  • 800 m
  • 1000 m
  • 1500 m
 Biegi średnie:

  • 800 m
  • 1000 m
  • 1500 m
  1. Biegi długie:

·         3000 m

·         5000 m

·         10000 m

·         Maraton

  1. Biegi długie:
  • 3000 m
  • 5000 m
  • 10000 m
  • 20000 m
  • 25000 m
  • 30000 m
  • Maraton
  1. Biegi przez płotki:
  • 100 m
  • 400 m
 Biegi przez płotki:

  • 110 m
  • 200 m
  • 400 m
  1. Biegi sztafetowe:
  • 4×100 m
  • 4×400 m
  1. Biegi sztafetowe:
  • 4×100 m
  • 4×400 m
  1. Skoki:
  • W dal
  • Wzwyż
  • Trójskok
  • O tyczce
  1. Skoki:
  • W dal
  • Wzwyż
  • Trójskok
  • O tyczce
  1. Rzuty:
  • Pchnięcie kulą
  • Rzut dyskiem
  • Rzut oszczepem
  • Rzut młotem
  1. Rzuty:
  • Pchnięcie kulą
  • Rzut dyskiem
  • Rzut oszczepem
  • Rzut młotem
  1. Wieloboje:
  • 7 – bój:

I dzień – 100 m bieg przez płotki, skok wzwyż, pchnięcie kulą, bieg na 200 m

II dzień – skok w dal, rzut oszczepem, bieg na 800 m

 Wieloboje:

  • 5 bój: skok w dal, rzut oszczepem, 200m,rzut dyskiem,1500 m
  • 10 bój:

I dzień – 100 m, skok w dal, pchnięcie kulą, skok wzwyż, 400 m

II dzień – 110 m przez płotki, rzut dyskiem, skok o tyczce, rzut oszczepem, 1500 m

  1. Chody:
  • 3000 m
  • 5000 m
  • 10000 m
  1. Chody:
  • 5000 m
  • 20000 m
  • 50000 m

 

10. Biegi na przełaj:

Dystanse nie krótsze niż 2 km i nie dłuższe niż 6 km

10. Biegi na przełaj

 

QUIZ Lekkoatletyka

https://quizizz.com/join/quiz/5eb3b75378a506001b51c263/start?from=soloLinkShare&referrer=5eb3b6a3faca11001b607962&fbclid=IwAR2pTsamBjTL9Ml_tXjZwRUJaSOY800rbS8gDBzPy_2drEg5czApohZUuDg 

Temat 4: Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha, ud i pośladków.

Dzisiaj poznasz ćwiczenia na mięśnie skośne, proste brzucha

Poznasz ćwiczenia wzmacniające mm ud i pośladków.

Obejrzyj filmiki i poćwicz.

https://youtu.be/4yKbW6NBbN8

Ćwiczenia wzmacniające mm brzucha
https://youtu.be/8KwOnmPMYh0

Ćwiczenia mm ud i pośladki

 


Tematyka zajęć od 18-05 do 22-05.2020 r.

Temat 1.Piłka ręczna. Podstawowe przepisy gry.
Po dzisiejszej lekcji poznasz:
– Podstawowe przepisy gry w piłka ręczną;
– Wykonasz rozgrzewkę przed treningiem;
– Poznasz ćwiczenia ogólnorozwojowe z piłką;
– Sprawdzisz swoja wiedzę w quzie na koniec lekcji
https://padlet.com/moniarycyk/3m17a82c8mf259dj?fbclid=IwAR0A2-VivJAUna8gDR49SubbFjkRpBtwacfCv-O77H139Jhh5KBWeSVGpEI

Temat 2: Historia igrzysk olimpijskich.
Po dzisiejszej lekcji :
– Poznasz historię igrzysk olimpijskich;
– Dowiesz się co symbolizuje flaga i znicz olimpijski;
– Wyjaśnisz ideę olimpijską, paraolimpijską i olimpiad specjalnych;
– Opiszesz ideę starożytnego i nowożytnego ruchu olimpijskiego.

https://youtu.be/DgZCGbdxRuE- Lekcja w krainie 5 kółek olimpijskich
https://youtu.be/9ktYN-VJzyE- 10 ciekawostek olimpiskich
https://youtu.be/V0_FeyZdbGU Ciekawostki olimpiskie

Temat 3: Podstawowe przepisy oraz historia piłki nożnej.
Po dzisiejszej lekcji:
-Poznasz podstawowe przepisy gry;
-Poznasz ćwiczenia do nauki i doskonalenia strzałów;
– Poznasz ćwiczenia przydatne w nauce dryblingu;
-Poznasz podstawowe umiejętności opanowania piłki;
– Poznasz historię piłki nożnej, najlepsze bramki, tricki,ciekawostki piłkarskie.

https://view.genial.ly/5eba52c68a39780d0f677d0b/presentation-pilka-nozna?fbclid=IwAR0YVHHx277Q0rTRQxxvpubmdubiJfIyvG6Tf34_6UdIautHQEVxSfe8S5w

Temat 4: Ćwiczenia ogólnorozwojowe przy muzyce-aerobic.
Po dzisiejszej lekcji:
– Poznasz ćwiczenia ogólnorozwojowe;
– Poznasz nowoczesne formy aktywności fizycznej;
– Wykonasz ćwiczenia rozwijające  improwizację ruchową przy muzyce;
– Wykonasz dowolny układ taneczny przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=VgBp1eu8xUM&t=358s -Otwórz i ćwicz sam lub zachęć kogoś z rodziny

https://www.youtube.com/watch?v=OcOlysQ7HZE&t=472s- Otwórz i ćwicz sam lub zachęć kogoś z rodziny

https://youtu.be/HRPXVXPdV7k- Otwórz i zatańcz

   

Tematyka zajęć od 11-05 do 15-05:

Temat 1 : Ćwiczenia rozciągające.

Po dzisiejszej lekcji:
-Poznasz ćwiczenia rozciągające.
– Wykonasz ćwiczenia oddechowe o charakterze relaksacyjnym
– Dobierasz rodzaj ćwiczeń relaksacyjnych do własnych potrzeb

Link do dzisiejszej lekcji:
https://www.youtube.com/watch?v=TeLIWjwN_8k

Trening w domu:

1.      Wykonaj rozgrzewkę.

2.      Ćwiczenia wykonuj w swoim tempie.

3.      Ćwicz w obuwiu sportowym, nigdy w samych skarpetkach. 

4.      Staraj się ćwiczyć wtedy, kiedy w domu jest jeszcze inna osoba, by w razie potrzeby mogła udzielić Ci pomocy.

5.      Gdy czujemy ból w mięśniach lub stawach, przerywamy dane ćwiczenie.

6.      Dbaj o prawidłową technikę wykonania ćwiczeń.

Temat 2: Nauka i doskonalenie odbicia piłki sposobem dolnym

Po dzisiejszej lekcji:
1. Umiesz przeprowadzić rozgrzewkę; 
2. Znasz technikę odbicia piłki sposobem dolnym.
3. Poznasz kilka ćwiczeń kształtujących koordynację 

https://www.youtube.com/watch?v=gSpvR8gyUxo- rozgrzewka przed każdym treningiem
Obejrzyj filmiki i ćwicz
https://www.youtube.com/watch?v=evRc16kX-f8  
https://www.youtube.com/watch?v=wXJc1xFkO_g

Temat:  Aktywny alfabet ćwiczeń.
Po dzisiejszej lekcji:
– poznasz ćwiczenia wzmacniające mięśnie posturalne i ćwiczenia gibkościowe indywidualne;
– poznasz ćwiczenia rozwijające zdolności koordynacyjne

 

Zadanie na dziś:

*wykonaj rozgrzewkę;
https://www.youtube.com/watch?v=0_o08y9viyM&fbclid=IwAR2JQSlfvr809hCx_EyEF-cyneXTCN3mGN7AMO_ntAy0aZcnAmDWdKxyhU8

*wybierz litery swojego imienia i nazwiska, wykonaj ćw. wg filmików instruktażowych

 

 ALFABET ĆWICZEŃ

 

    A                        -Burpees x15 (padnij – powstań) https://youtu.be/l7iLbTwkmiU

    B                        -Butterfly sit-ups x30 (brzuszki) https://youtu.be/1B5Da5cuJug

    C         -Jump squats x20 (przysiady z wyskokiem) https://youtu.be/94xUN5XeysY

    D                        -Bridge hold x60s (mostek biodrami) https://youtu.be/nQZObNrt7-A

    E         -Air squats x20 (przysiady) https://youtu.be/lrjKywadVac

    F          -Plank x 30s (deska) https://youtu.be/_24BbAEJHw4

    G                        -Lunges x30 (wykroki) https://youtu.be/Pw-dtOtoSGM

    H         -Glute bridge x30 (wznosy bioder) https://youtu.be/qjE5GpJ_spk

    I          -Bicycles x50 (rowerek) https://youtu.be/FvF9FObwiKQ

    J          -Jump lunges x20 (wykroki z przeskokiem) https://youtu.be/cROk8j2mokw

    K                        -Toe Touch Situps x20 (dotknięcie stóp z leżenia tyłem) https://youtu.be/qbyf5CtA3BU

    L          -Bent Leg Jack Knife x20 (scyzoryki ze zgiętymi nogami) https://youtu.be/2VLFimMc9I0

    M        -Jumpig Jacks x50 (pajacyki) https://youtu.be/QYl0v7K9Ejo

    N                        -Straight Leg Jack Knifes x20 (scyzoryki) https://youtu.be/taiOQoJ9WrA

    O                        -Scissor Kicks x20 (nożyce pionowe) https://youtu.be/XjShzuRCTkk

    P         -High Knees x50 (marsz z wys. unoszeniem kolan) https://youtu.be/TUv8jWwZq_w

    S          -Mountain Climbers x50 (bieg w podporze przodem) https://youtu.be/l2wWh89Psy0

    T                        -Front Support to Plank x20 (podpór przodem do deski) https://youtu.be/F-GZK-zmWI8

    W        -Bulgarian split squat 2×15 (przysiady bułgarskie) https://youtu.be/o0qzYG3dg_o

    X,Y,Z  -Supererman x20 (wznosy tułowia w leż. przodem) https://youtu.be/2yiH_7T8mlU

Temat 4: Piłka nożna -doskonalimy prowadzenie piłki.
Po dzisiejszej lekcji:
– poznasz ćwiczenia przydatne w nauczaniu i doskonaleniu prowadzenia piłki NP i NL
– umiesz prowadzić piłkę NP i NL ze zmiana tempa i kierunku
– Umiesz wykonać zwody z piłką i bez piłki.

Rozgrzewka:   https://youtu.be/2hBptb-Vfwo

Obejrzyj filmiki i ćwicz:
 https://www.youtube.com/watch?v=MFqXLrvcIkA

https://www.youtube.com/watch?v=pTUPw1hYvWA

 

 
 
 
Obszar załączników
 

Podgląd filmu YouTube Stretching dla początkujących (rozciąganie)

Podgląd filmu YouTube ROZGRZEWKA PRZED KAŻDYM TRENINGIEM

Podgląd filmu YouTube #9 WF W DOMU/ PIŁKA SIATKOWA

Podgląd filmu YouTube Nauka odbicia sposobem dolnym

Podgląd filmu YouTube Rozgrzewka (4 min.) – ćwiczenia na początek treningu w domu

Podgląd filmu YouTube A. Burpees

Podgląd filmu YouTube B. Butterfly sit-ups

Podgląd filmu YouTube C. Jump squats

Podgląd filmu YouTube D. Bridge hold

Podgląd filmu YouTube E. Air squats

Podgląd filmu YouTube F. Plank

Podgląd filmu YouTube G. Lunges

Podgląd filmu YouTube H. Glute bridge

Podgląd filmu YouTube I. Bicycles

Podgląd filmu YouTube J. Jump lunges

Podgląd filmu YouTube K. Toe Touch Situps

Podgląd filmu YouTube L. Bent Leg Jack Knife

Podgląd filmu YouTube M. Jumpig Jacks

Podgląd filmu YouTube N. Straight Leg Jack Knifes

Podgląd filmu YouTube O. Scissor Kicks

Podgląd filmu YouTube P. High Knees

Podgląd filmu YouTube S. Mountain Climbers

Podgląd filmu YouTube T. Front Support to Plank

Podgląd filmu YouTube W. Bulgarian split squat

Podgląd filmu YouTube X,Y,Z – Superman

Podgląd filmu YouTube Rozgrzewka piłkarza – jak powinna wyglądać?

Podgląd filmu YouTube Ćwiczenie: Wewnętrzna – Zewnętrzna | Prowadzenie piłki

Podgląd filmu YouTube KONTROLA PIŁKI, PROWADZENIE I DRYBLING – 13 ĆWICZEŃ na 13tyś Subów!

 
 

 

 

Bezpieczna aktywność fizyczna w domu

VIII tydzień – 4-8.05.2020 r.

Temat 1: Prawidłowa postawa – ćwiczenia.

Po dzisiejszej lekcji:
– poznasz zestaw ćwiczeń pomagający m.in. w kształtowaniu właściwej postawy ciała. Forma zabawy, jaką jest naśladowanie zwierząt.

Poszczególne ćwiczenia korygują wady postawy:

• motyl – otwiera klatkę piersiową, ściąga łopatki, napina mięśnie brzucha;
• bocian – angażuje do pracy mięśnie głębokie, od nich zleży stabilność naszego ciała; stanie na jednej nodze to dla wielu dzieci trudne wyzwanie;
• żółw, wąż, niedźwiedź, lew, pantera – angażują mięśnie brzucha, tułowia, pośladków, czyli mięśnie stabilizujące, korygują odstające łopatki;
• zając – koryguje kolana koślawe;
• małpa – idealne ćwiczenia dla dzieci z odstającymi łopatkami, uczy napięcia i kontroli mięśni okolicy łopatek;
• słoń – koryguje stopy płasko-koślawe;
• tygrys – bardzo potrzebne ćwiczenia, aby rozciągnąć, rozluźnić zbyt mocno napięte mięśnie grzbietu np. w wyniku długiego przebywania w pozycji siedzącej.

Link do dzisiejszej lekcji:
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

Przypominam o systematycznych ćwiczeniach oraz udziale w konkursie ,, Miarowym krokiem po zdrowie”

Temat 2: Zdrowie jako wartość. Zasady zdrowego stylu życia.

 Po dzisiejszej lekcji:

1. Dowiesz się czym jest zdrowie.

2. Poznasz rodzaje zdrowia.

3. Poznasz czynniki wpływające na zdrowie.

4. Dowiesz się jak unikać zachowań ryzykownych.

5. Dowiesz się czym jest współczynnik BMI (z ang. body mass index).

6. Poznasz piramidę zdrowia.

Przydatne linki:

Piramida zdrowego żywienia: https://www.multi-medyk.pl/ciekawostki/nowa-piramida-zdrowego-zywienia/

Temat 3: Doskonalimy odbicie piłki sposobem górnym.

Rozgrzewka:

https://www.youtube.com/watch?v=tnYWPld54GE

*Obejrzyj filmik >>>

https://www.youtube.com/watch?v=ynHHzDQJ9VY

 Oznaczenia do ćwiczeń:

PW- Pozycja Wyjściowa
NP – Noga Prawa
NL – Noga Lewa
NN – Nogi
T – Tułów
RR – Ramiona

Temat 4 : Ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu.

Po dzisiejszej lekcji:
– poznasz ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu.

Przed przystąpieniem do ćwiczeń:

1.       Wykonaj rozgrzewkę.

2.       Ćwiczenia wykonuj w swoim tempie.

3.       Ćwicz w obuwiu sportowym, nigdy w samych skarpetkach. 

4.       Staraj się ćwiczyć wtedy, kiedy w domu jest jeszcze inna osoba, by w razie potrzeby mogła udzielić Ci pomocy.

5.       Gdy czujemy ból w mięśniach lub stawach, przerywamy dane ćwiczenie.

6.       Dbaj o prawidłową technikę wykonania ćwiczeń.

 

Przykładowa rozgrzewka znajduje się pod linkiem.

https://www.youtube.com/watch?v=IxA4sApBSuA

 

Ćwiczenia do dzisiejszej lekcji znajdują się pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=nR0DZ5ihBSU

 


Witam. Przesyłam informację  o zajęciach w-f  online. Proszę uczniów o dołączanie  do grupy na fb- W-F – Bezpieczna aktywność fizyczna w domu- uczniowie PSP Fałków- Będzie tam łatwiej nam się  komunikować

Lub ew. kontakt mailowy- piotr.ko@poczta.onet.pl

Proszę  śledzić informację i zachęcam do aktywności fizycznej  minimum 30 minut dziennie.

Aktywność fizyczna w domu https://wordwall.net/pl/resource/915836/aktywno%c5%9b%c4%87-fizyczna-w-domu

https://youtu.be/E_L0JcYJE2g- PIŁKA SIATKOWA

 InformacjeCentrum prasowePrawa autorskie

KontaktTwórcyReklamyProgramiści

Warunki Prywatność Zasady i bezpieczeństwo Przetestuj nowe funkcje

https://www.youtube.com/watch?v=AN-K9glW3hA&feature=share&fbclid=IwAR2l5RbHrcBPGe_v0SGROLLRY1hfww3AHtJWshqGSU-mzCZ_UvK9xyp_OrI- Piłka siatkowa 

             

https://wordwall.net/pl/resource/1042575/wychowanie-fizyczne/gry-zespo%c5%82owe

https://wordwall.net/pl/resource/1042575/wychowanie-fizyczne/gry-zespo%c5%82owe

https://wordwall.net/pl/resource/910019/wychowanie-fizyczne/bijemy-swoje-rekordy

https://wordwall.net/pl/resource/1121591/wychowanie-fizyczne/lekcja-wf-2-

https://wordwall.net/pl/resource/913476/wychowanie-fizyczne/wf-klasa-2

TEST WIEDZY KL IV

TEST WIEDZY KL V-VI

TEST WIEDZY kl. VII-VIII               

W-F- Bezpieczna aktywność fizyczna w domu
  • 9. 1. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, techniki, plastyki i muzyki należy przede wszystkim brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć, a w przypadku wychowania fizycznego – także systematyczność udziału ucznia w zajęciach oraz aktywność ucznia w działaniach podejmowanych przez szkołę na rzecz kultury fizycznej.

 

W sytuacji prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego w formie online,  realnie ocenie podlegać będzie tylko obszar z zakresu wiedzy.

Wymagania przedmiotowe i programowe

PZO – wychowanie fizyczne online

  1. Oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców. 2. Uczeń w ciągu trwania zajęć w systemie online podlega systematycznej i obiektywnej ocenie w zakresie wiedzy.  3. O postępach ucznia, rodzice są systematycznie informowani poprzez wpis do dziennika( zeszytu n-la w-f). 4. Nauczyciel wystawia ocenę śródroczną lub roczną, biorąc pod uwagę oceny wcześniej uzyskane  w trakcie trwania zajęć w szkole oraz bieżące oceny w zakresie zadań w obszarze wiedzy. Ocena śródroczna lub roczna jest wypadkową uzyskanych ocen bieżących. 5. Uczeń może nie być klasyfikowany, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia oceny śródrocznej  lub rocznej. Ostateczną decyzję o klasyfikowaniu ucznia podejmuje nauczyciel przedmiotu.  6. Na miesiąc przed klasyfikacją roczną, uczeń i jego rodzice (prawni opiekunowie) powinni być poinformowani o zagrożeniu oceną niedostateczną lub nieklasyfikowaniem. 7. W przypadku uzyskania oceny śródrocznej/rocznej niedostatecznej uczniowi przysługuje prawo  do egzaminu poprawkowego na zasadach określonych w Ustawie o systemie oświaty z 7 września 1991 roku z późniejszymi zmianami i Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych z 3 sierpnia 2017 r. 8. Egzamin poprawkowy dotyczyć będzie tylko obszaru w zakresie wiedzy. 

 

Obszar w zakresie wiedzy podlegający ocenie w systemie online – zasady i kryteria oceny:

Nauczyciel wychowania fizycznego ma obowiązek przesłać uczniowi materiały edukacyjne (link do filmu, artykułu, prezentacji itp.) w zakresie wiedzy, wynikające z wymagań z podstawy programowej oraz programu nauczania, który został dopuszczony do użytku szkolnych programów przez Dyrektora Szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Tematy powinny dotyczyć wszystkich bloków tematycznych określonych w podstawie programowej. Nauczyciel powinien określić jakie zadnie ma do wykonania uczeń (patrz karta pracy ucznia). Pamiętać należy o dostosowaniu materiałów do danego poziomu edukacyjnego. 

Uczeń powinien: przeczytać wskazany przez nauczyciela artykuł lub jego fragment, obejrzeć film instruktażowy,  odpowiedzieć na pytania w formie pisemnej oraz wykonać zadania wynikające  z kryteriów na poszczególne oceny.  

Wskazówki dla nauczyciela: ucznia nie należy przeciążać zadaniami teoretycznymi z przedmiotu wychowanie fizyczne. Proponujemy jedną kartę pracy dla ucznia przeznaczyć na dwa tygodnie. Pozostałe zadania, które nauczyciel zaproponuje uczniom (przesyłając link lub gotowe zestawy ćwiczeń)  powinny mieć formę ćwiczeń ruchowych, które nie podlegają ocenie w nauczaniu online. 

Wychowanie fizyczne to nie tylko sprawność i umiejętności ruchowe,  to również wyposażenie ucznia w odpowiednią wiedzę.

 

Kryteria na poszczególne oceny: Ocena Wymagania / kryteria Celująca 1. Uczeń odpowie na zadane przez nauczyciela pytania/pytanie. 2. Uczeń przedstawi swoje pytanie dotyczące tematu zawartego w artykule, prezentacji czy też filmie. 3. Uczeń prześle link o podobnej tematyce (artykuł, film, prezentacja). Bardzo dobra 1. Uczeń odpowie na zadane przez nauczyciela pytania/pytanie. 2. Uczeń przedstawi swoje pytanie dotyczące tematu zawartego w artykule, prezentacji czy też filmie. Dobra 1. Uczeń odpowie na zadane przez nauczyciela pytania/pytanie. Dostateczna 1. Uczeń odpowie na zadane przez nauczyciela pytania/pytanie niewyczerpująco. Dopuszczająca 1. Uczeń potwierdzi mailem, że przeczytał artykuł lub obejrzał film. Niedostateczna 1. Uczeń nie podejmie się wykonania zadnia.

      

 

 Przykład karty pracy dla ucznia:        KLASA IV – II etap edukacyjny        Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna

Klasa – etap edukacji IV – II etap edukacji Blok tematyczny Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna Numer wymagania z podstawy programowej 1.1.2 rozróżnia pojęcie tętna spoczynkowego i powysiłkowego 1.1.3 Wymienia cechy prawidłowej postawy ciała Temat Wpływ wysiłku fizycznego na zdrowie człowieka Cel Uczeń opisze zmiany zachodzące w organizmie pod wpływem wysiłku fizycznego. Link: artykuł – prezentacja – film https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY

Treść zadania

Zobacz krótki film (link powyżej). Odpowiedz pisemnie na zadane pytania. Ułóż swoje pytanie do tematu. Wyszukaj link o podobnej tematyce. Odpowiedzi prześlij mailem do swojego nauczyciela WF.

Pytania do ucznia

  1. Co zapewnia nam ruch fizyczny i dlaczego jest tak ważny? 2. Na co wpływa aktywność fizyczna? 3. Ile czasu codziennie dzieci powinny być aktywne fizycznie?

 

 

       Przykład karty pracy dla ucznia:        III etap edukacyjny        Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna

Klasa VII-VIII– etap edukacji III etap edukacji Blok tematyczny Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna

Numer wymagania z podstawy programowej

1.1.4 definiuje pojęcie wskaźnika masy ciała(BMI).

1.2.4

wylicza oraz interpretuje wskaźnik masy ciała (BMI) na tle indywidualnych potrzeb i norm zdrowotnych dla kategorii wiekowej.

Temat

Doskonalenie umiejętności interpretacji wyników pomiaru rozwoju fizycznego BMI.   Cel Uczeń obliczy i zinterpretuje wskaźnik BMI. Link: artykuł – prezentacja – film https://www.poradnikzdrowie.pl/sprawdz-sie/kalkulatory/kalkulatorwagi-bmi-aa-4Q8M-4h3E-dtKD.html

Treść zadania

Zapoznaj się z artykułem (link powyżej). Odpowiedz pisemnie na zadane pytania. Ułóż swoje pytanie do tematu. Wyszukaj link o podobnej tematyce. Odpowiedzi prześlij mailem do swojego nauczyciela WF.

Pytania do ucznia

  1. Co oznacza skrót BMI. 2. Oblicz wskaźnik BMI, dokonaj jego interpretacji. 3. Wymień 3 choroby związane z nadwagą.

 

https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY

https://www.poradnikzdrowie.pl/sprawdz-sie/kalkulatory/kalkulatorwagi-bmi-aa-4Q8M-4h3E-dtKD.htm

 

Klasy młodsze

Zabawy rytmiczno-taneczne

  1. Wykonaj ćwiczenia z podanego linku: https://wordwall.net/pl/resource/907774/wychowanie-fizyczne (wykorzystaj szablon  „ruletka” lub „otwórz okno” i każde z ćwiczeń wykonaj  minimum 1x)
  2. Dołącz do zabawy i przygotuj sałatkę owocową – „Sałatka owocowa”: https://www.youtube.com/watch?v=9KvDK9egVBU
  3. Pobaw się z rodzeństwem lub rodzicami w następujące zabawy:

Zabawa ruchowa ”Maszynista zuch” –https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik

Zabawa rytmiczno- taneczna „Nie chcę cię” – https://www.youtube.com/watch?v=MMlx_1ja9XI

Pląs „Dwóm tańczyć się zachciało” – https://www.youtube.com/watch?v=oELLnyuGw5A

 

Ćwiczenia rozciągające w formie ruletki dla całej rodziny

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz