REGULAMIN IX SZKOLNEGO KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO 2024
dla uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej im. Stefena Żeromskiego w Fałkowie
I. Organizator
Organizatorem konkursu są nauczyciele języka angielskiego (E. Szymczyk, H. Szymczyk). Konkurs adresowany jest do
wszystkich chętnych uczniów szkoły z podziałem na kategorie wiekowe:
Klasy 1-3
Klasy 4-6
Klasy 7-8
II. Cele konkursu:
a. Rozwijanie zainteresowań językiem angielskim i jego popularyzacja wśród młodzieży.
b. Poszerzanie wiedzy z zakresu gramatyki i leksyki.
c. Zachęcanie młodzieży do samodzielnego zdobywania wiedzy o krajach anglojęzycznych ( UK, the USA, Australia) – ich historii, kulturze, geografii, zwyczajach, świętach.
d. Motywowanie uczniów do doskonalenia sprawności językowych.
e. Rozwijanie kompetencji kluczowych przydatnych w nauce języków obcych, np. kontrolowanie procesu własnego
uczenia się.
III. Zgłoszenie uczestnictwa
Uczniowie chcący wziąć udział w konkursie powinni zgłosić się do nauczycieli języka angielskiego w terminie do 12 kwietnia 2024 r. Planowany termin konkursu to 19 kwietnia 2024 r.
IV. Zakres tematyczny
Uczestnicy powinni wykazać się umiejętnościami językowymi, które zawarte są w podstawie programowej z języka angielskiego dla szkoły podstawowej.
V. Zasady i przebieg konkursu
Konkurs odbywa się jednoetapowo i ma formę testu gramatyczno-leksykalnego oraz znajomości kultury krajów anglojęzycznych ( UK, the USA, Australia). Trwać będzie 45 minut. Wyniki konkursu zostaną podane do wiadomości uczniów w okresie jednego tygodnia od jego przeprowadzenia.
VI. Nagrody
Dla trójki najlepszych uczniów z poszczególnych kategorii wiekowych przewidziane zostały nagrody.
ZAGADNIENIA DLA POSZCZEGÓLNYCH KATEGORII
1) Klasy 1-3
Umiejętności językowe zawarte w podstawie podstawowej dla I etapu kształcenia;-
Kraje wchodzące w skład Zjednoczonego Królestwa UK ( Flagi, kolory, symbole, stolice, patroni)
Flaga, waluta, języki, hymn, symbole, stolica UK
ŚWIĘTA:
Thanksgiving
Christmas,
Easter
Valentine’s Day
2) Klasy 4-6
Umiejętności językowe zawarte w podstawie podstawowej dla II etapu kształcenia;
UK (zagadnienia wymienione w zakresie dla klas 1-3);
SŁAWNE MIEJSCA, SŁAWNI LUDZIE, LEGENDY
Loch Ness, (Nessie)
Robin Hood
Stonehenge
The Tower of London
Heathrow
Big Ben
Tower Bridge
The Houses of Parliment
Westminster Abbey
Hyde Park
Oxford/ Cambridge
ST. Paul’s Cathedral
Lake Windermere- Lake District
British Museum
London Eye
Harrods
The Beatles
The Rolling Stones
James Bond
Rowam Atkinson/ Mr. Bean
Queen/King
Elton John
U2
USA
GEOGRAFIA
1. Położenie
2. Stany, największe, najsłynniejsze miasta
4. Flaga, waluta, języki, hymn, symbole, stolica
POLITYKA
1. Prezydent
NAZWY
Nowy Jork
Manhatan
Central Park
Empire State Building
Statue of Liberty
Biały dom ( White House)
San Fransisco
Golden Gate Bridge
Hollywood
Disneyland
Las Vegas
Niagara Falls
Yellowstone National Park
Big Apple
Grand Canyon
Mount Rushmore
ŚWIĘTA
Thanksgiving Day (Święto Dziękczynienia)
Independence Day (Dzień Niepodległości)
Christmas
Halloween
Valentine’s Day
3) Klasy 7-8
Zakres zagadnień dla klas 1-3, 4-6. ( UK, the USA)
AUSTRALIA
GEOGRAFIA
Położenie kraju
Podział administracyjny ( 6 stanów i 3 terytoria federalne)
Stolica, języki urzędowe, waluta, flaga, hymn
HISTORIA
pochodzenie nazwy
odkrycie lądu
Aborygeni
ŚWIĘTA NARODOWE
Dzień Australii
Anzac Day (25 kwietnia)
FAUNA AUSTRALII
Emu, kangury, koala, dziobaki
SŁAWNE MIEJSCA
Budynek opery w Sydney
Harbour Bridge
Park narodowy- Uluru ( Ayers Rock), Kata- Tjuta
POMOCNE LINKI DO ZAGADNIEŃ KULTUROWYCH
1. http://projectbritain.com/
2. https://www.natgeokids.com/uk/discover/geography/countries/usa-facts/
3. https://www.kids-world-travel-guide.com/australia-facts.html
4. https://www.kids-world-travel-guide.com/uk-facts.html
5. https://www.kids-world-travel-guide.com/usa-facts.html
6. https://kids.nationalgeographic.com/geography/countries/article/australia
7. https://kids.nationalgeographic.com/geography/countries/article/united-kingdom
8. https://kids.nationalgeographic.com/geography/countries/article/united-states