DZIEŃ DZIECKA On-line
Konkurs z okazji Dnia Dziecka on-line klas IV-VIII został rozstrzygnięty. Czytaj więcej …
Konkurs w klasach I-III – otwórz
Wyniki konkursu recytatorskiego – wiersze Juliana Tuwima.
I miejsce – Amelia Zub klasa II,
II miejsce – Julia Różańska kl. I, Zofia Zięba kl. II,
III miejsce – Amelia Zganiacz kl. I, Wiktoria Stolecka kl. I.
Konkurs poetycki „Piękno naszej przyrody …” -rozstrzygnięty
Prezentacja-konkurs – biblioteka
Zakończenie roku szkolnego 2019/2020 i wręczenie świadectw absolwentom szkoły
MATERIAŁY PRZYGOTOWANE PRZEZ NAUCZYCIELI DO REALIZACJI W CZASIE ZDALNEGO NAUCZANIA
Ostatnia aktualizacja 21.06.2020 r. godz. 22.20
Klasa IV Klasa V A Klasa V B Klasa VI A Klasa VI B
Klasa VII A Klasa VII B Klasa VIII A Klasa VIII B
Logopedia Biblioteka szkolna Wychowanie fizyczne Świetlica szkolna
Proszę uczniów którzy nie mają na swoich komputerach oprogramowania Microsoft Ofiice, aby pobrali LibreOffice, link: https://pl.libreoffice.org/pobieranie/stabilna
Konsultacje dla uczniów klas IV – VIII
Od 1 czerwca 2020 r. wszyscy uczniowie klas IV – VIII mogą korzystać z konsultacji prowadzonych na terenie szkoły.
Uczeń, który chce skorzystać z konsultacji przynosi uzupełnioną zgodę (wzór do pobrania). Rodzice, którzy nie mają możliwości wygenerowania zgody z komputera, piszą ją odręcznie ściśle według wzoru.
Zgoda rodziców – konsultacje w czasie zdalnego nauczania
Uczniowie podczas konsultacji w szkole zachowują wszelkie środki bezpieczeństwa osobistego umieszczone na stronie internetowej szkoły.
Wszyscy uczniowie nadal korzystają z dotychczasowych form kontaktu w zdalnym nauczaniu z nauczycielem poprzez: e-mail szkoły, e-maile i telefony nauczycieli.
Harmonogram konsultacji dla uczniów klas IV – VIII
Liczba osób uczestniczących w konsultacjach nie może przekroczyć 12.
Podziały na innych przedmiotach w zależności od liczby uczniów którzy będą chcieli skorzystać z konsultacji.
Drodzy uczniowie, rodzice i nauczyciele!
Bardzo proszę o głosowanie na jedną, według was najładniejszą ilustrację, celem rozstrzygnięcia konkursu plastycznego z klas młodszych. Głosujemy drogą e-mail: szkolafalkow@gmail.com z dopiskiem: do K. Waszczyk.
W treści e-maila wpisujemy tytuł ilustracji. Można głosować do 20 maja 2020 roku. Przejdź do zakładki biblioteka
Dla klas VIII – zadania powtórzeniowe do egzaminu publikowane przez CKE – otwórz
Nowy serwis dla wszystkich uczniów – https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje
Wychowawcy i nauczyciele pozostają do dyspozycji telefonicznej w godzinach 10.00 – 12.00.
Zarówno uczniowie jak i rodzice mogą kontaktować się z nauczycielami poprzez e-mail: szkolafalkow@gmail.com w temacie wiadomości podając imię i nazwisko nauczyciela do którego adresowane jest pytanie.
Bezpieczne korzystanie z internetu przez uczniów w domu
W najbliższym czasie, nie wiadomo jak długo, dzieci w wieku szkolnym zmuszone będą spędzać bardzo dużo czasu przy komputerach korzystając z dziennika elektronicznego, platform edukacyjnych, komunikatorów i wielu innych narzędzi wybranych do pracy przez nauczycieli.
Jedno z najważniejszych zadań spoczywających na rodzicach to pomoc w unikaniu zagrożeń związanych z korzystaniem z Internetu, gdyż korzystanie z Internetu niesie ze sobą wiele niebezpieczeństw, szczególnie dla dzieci. Niestety Internet jest wykorzystywany do działań bezprawnych i szkodliwych, przez co staje się nośnikiem zjawisk patologicznych i niebezpiecznych.
Dziecko korzystające z internetu bez świadomości związanych z tym zagrożeń może narazić się na niebezpieczeństwo poprzez udostępnienie swoich danych osobowych, kontakt z oszustami lub nieświadomy udział w działaniach niezgodnych z prawem. Uchronienie dzieci przed tego typu konsekwencjami polega na:
- uświadomieniu im w jaki sposób korzystać z sieci,
- wyjaśnieniu jakich zachowań unikać,
- uprzedzeniu jakie mogą być skutki niewłaściwych zachowań.
Uświadamianie prawidłowego postępowania powinno następować także poprzez rozbudzanie odpowiedzialności za siebie.
Unikanie 4 głównych zagrożeń
Sprawdź, jakie zagrożenia mogą wystąpić i jak ich unikać:
- Niechciane i nieodpowiednie dla dzieci treści. Dziecko korzystając z Internetu może napotkać treści prezentujące przemoc lub pornografię, może zostać poddane psychomanipulacji nawołującej do popełnienia przestępstw, hazardu, narkotyków lub samobójstwa. Należy: uczyć dzieci odpowiedzialności, unikania zagrożeń; stosować zapory, blokady niepożądanych treści – stosując dostępne na rynku pakiety zabezpieczające np. cenzor, opiekun, strażnik ucznia lub inne mechanizmy wbudowane w aplikacje serwerowe, programy filtrujące.
- Nękanie w Internecie to: przemoc werbalna czyli wyzywanie, poniżanie, ośmieszanie, straszenie, szantaż; zamieszczanie w Internecie kompromitujących materiałów także sfałszowanych. Ofiara ma trudną sytuację, gdyż usunięcie kompromitujących materiałów jest często niemożliwe, trudno także odnaleźć sprawcę bez pomocy odpowiednich służb, gdyż w Internecie istnieje wysoki poziom anonimowości. Nękanie może dotyczyć każdego – warto jednak rozmawiać z dzieckiem, aby unikało niewłaściwych środowisk rówieśniczych. Problemu nie wolno lekceważyć – gdy dziecko go zgłasza, nie wystarczy dziecku powiedzieć, żeby się nie przejmowało. Należy być dla dziecka oparciem i podejmować kroki oczekiwane przez dziecko, gdyż konsekwencje są niejednokrotnie najgorsze z możliwych, czyli prowadzą nawet do samobójstwa.
- Kontakt z przestępcami. Zagrożenia to: uwiedzenie dziecka przez osobę dorosłą, zwabienie w celu kradzieży, zwabienie w celu zgwałcenia, porwanie, zwabienie w celu pozbawienia życia. Aby uniknąć zagrożenia należy pamiętać by: nie zawierać znajomości przez internet; uczyć dziecko, by nie ufało osobom próbującym się przypodobać przez internet; nie zamieszcza
- swoich danych w internecie; nie prowadzić aktywności dającej możliwość kontaktu z dzieckiem nieznajomych (portale społecznościowe, blogi).
- Uzależnienie od Internetu. Nadużywanie Internetu ma bardzo negatywny wpływ na funkcjonowanie w sferze fizycznej, psychicznej, społecznej, rodzinnej. Dziecko uzależnione od internetu spędza w sieci tak dużo czasu, że brakuje go na naukę, spotkania z przyjaciółmi, rodzicami, rodzeństwem. Doprowadza to do zaniku więzi rodzinnych, utratę przyjaciół, a może doprowadzić do fobii społecznej lub szkolnej, zaburzenia w normalnym funkcjonowaniu, utratę dotychczasowych zainteresowań, zaburzenia osobowości, zacieranie granic pomiędzy światem wirtualnym i realnym. Aby uniknąć tego zagrożenia należy:
- kontrolować czas spędzany przy komputerze przez dziecko,
- zachęcać do innych form aktywności, rozwijania zainteresowań,
- spędza
- czas z dzieckiem,
- poszukiwać pomocy, jeśli problem zostanie rozpoznany.
Lepiej zapobiegać
Negatywne konsekwencje niewłaściwego korzystanie z Internetu mogą być nieodwracalne. Dlatego lepiej zapobiegać niż ponosić konsekwencje i narazić dziecko na niebezpieczeństwo. Warto więc przekazać dziecku kilka wskazówek w takiej formie, jaką przyjmie najlepiej. Może to być pogadanka, wykład, rozmowa. A można spróbować zrobić to w formie zabawy, np. losujemy kartki na których z jednej strony jest hasło, z drugiej jego opis albo dać dziecku kartkę z hasłem prosząc, by na odwrocie zapisało dlaczego należy stosować się do niego albo dlaczego nie wolno go lekceważyć.
16 zasad bezpiecznego korzystania z internetu
Katalog zaleceń bezpiecznego korzystania z internetu dla uczniów:
- Nie rozmawiaj z nieznajomymi.
- Nie ufaj osobom, które nawiązują z tobą kontakt.
- Nigdy nie umawiaj się z osobami poznanymi za pośrednictwem Internetu bez wiedzy rodziców.
- Nigdy nie używaj webkamery podczas rozmowy z osobą której nie znasz.
- Gdy coś cię przestraszy lub zaniepokoi, wyłącz monitor i powiedz o tym rodzicom.
- Mów swoim rodzicom o wszystkim, co sprawiło, ze czujesz się zakłopotany używając Internetu.
- Nie wysyłaj wiadomości osobom, których nie znasz.
- Nie wysyłaj przez Internet swoich zdjęć lub zdjęć rodziny bez zgody rodziców.
- Nie podawaj danych osobowych na stronach, których nie znasz..
- Nie klikaj w linki, których nie znasz.
- Nie otwieraj plików niewiadomego pochodzenia.
- Nie zezwalaj na zapamiętywanie twoich haseł komputerowi innemu niż twój prywatny.
- Używaj programów antywirusowych i antyspamowych.
- Używaj komunikatorów tylko do kontaktów ze znajomymi.
- Jeśli staniesz się ofiarą cyberprzemocy, zwróć się do rodziców.
- Korzystaj z komputera umiarkowanie, gdyż długotrwałe szkodzi zdrowiu i może być przyczyną wielu innych problemów.