Toruń 2017

12 maja 2017r. klasy V- VI naszej szkoły wyjechały na jednodniową wycieczkę do Torunia. Atrakcji było wiele, ale zacznijmy od początku.

Wczesna pobudka, gdyż odjazd był zaplanowany na 6.30. Po szybkiej odprawie, ruszyliśmy w trasę . Nieco zaspani, podziwialiśmy widoki pięknej Polski z okien autokaru. Po czterogodzinnej podróży, dotarliśmy na miejsce. Już sam wjazd do miasta mostem im. Józefa Piłsudskiego zrobił na  nas ogromne wrażenie.

Pierwszym punktem wycieczki był Dom Toruńskich Partaczy, gdzie każdy z nas przygotował samodzielnie pierniki według starej toruńskiej receptury. Dowiedzieliśmy się także o historii piernika, a w szczególności piernika o nazwie „ Katarzynka”.

Następny punkt programu, to zwiedzanie miasta z przewodnikiem- Panią Beatą, która w bardzo ciekawy sposób przedstawiła nam nie tylko historię, ale także zdradziła najskrytsze tajemnice tego miasta.

Mieliśmy okazje zobaczyć najciekawsze miejsca : Dom Mikołaja Kopernika, ruiny Zamku Krzyżackiego, Katedrę Świętych Janów, Kościół Świętego Jakuba, Bramę Klasztorna, Mostową i Żeglarską, Ratusz Staromiejski, pomnik Mikołaja Kopernika, pomnik Flisaka, Krzywą Wieża, Piernikową Aleją Gwiazd, Osiołka  i Filutka.

Po trzygodzinnym marszu, czas na odpoczynek – rejs statkiem „ Katarzynka” po Wiśle.

Oczywiście nie mogło zabraknąć przerwy na posiłek, tradycyjnie w restauracji MacDonald’s.

Nieco zmęczeni, udaliśmy się do ostatniego miejsca naszej wycieczki, Domu Legend Toruńskich. Jest to miejsce, które zapewniło nam  niezwykle wiele atrakcji i  wrażeń.  Jak za dotknięciem magicznej różdżki, przenieśliśmy się w świat magicznych opowieści o mieście i jego historii.

19.30 czas opuścić to niesamowite miejsce i wracać do domu. Miasto Mikołaja Kopernika oczarowało nas swoim pięknem, architekturą, zapachem pierników. Wrócimy tam na pewno…