Klasa II – zagadnienia do zrealizowania

Klasa II 2-5.06.2020 r.

01.06.2020

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych z okazji Dnia Dziecka. Wszystkim Dzieciom życzymy miłej zabawy. Zachęcam również do wzięcia udziału w szkolnym konkursie z okazji Dnia Dziecka – informacja na stronie szkoły.

 

  1. Temat: Podróżowanie
  • Zapoznaj się z postacią Jana Pawła II nazywanego ,, papieżem podróżnikiem”- podręcznik s. 43
  • Przeczytaj fragment wiersza Aleksandry Gajewskiej ,, O ludziku podróżniku”- podręcznik s. 44,45
  • Odpowiedz ustnie na pytanie zapisane pod tekstem.
  • Napisz list do Ludzika podróżnika zawierającego rady,co powinien zrobić, by jego podróż doszła do skutku – ćwiczenie 1 s.44- karty pracy.( proszę o zdjęcie).
  • Przypomnij sobie jak napisać list: 

 https://edukacjawczesnoszkolna1.blogspot.com/2016/11/list-recepta-jak-napisac.html

https://www.youtube.com/watch?v=P16fsH282fE

ćw.2 s. 44 w kartach pracy dla chętnych

 

Ed. matematyczna: Odczytywanie informacji w tabelach.

  • Wykonaj zadanie 1,2 s. 38 – karty pracy
  • Dla chętnych zad. 3,4 s. 39 
  1. Temat: Kontynenty
  1. matematyczna:Rozwiązujemy zadania z treścią.
  • Wykonaj zadanie 1,2,4 s. 40,41- karty pracy
  • dla chętnych zad. 3,5,6 s. 40,41
  1. muzyczna: Utrwalamy wartości rytmiczne nut.
  • Wykonaj ćwiczenie 6,7 s. 70 – karty pracy ( Proszę o zdjęcie)

3.Temat : Gorące słońce Afryki. Pisownia wyrazów z ,, h”

  • Przeczytaj fragment książki ,, Afryka Kazika” Łukasza Wierzbickiego ,, Ciemne okulary” – podręcznik s.48,49
  • Odpowiedz ustnie na pytania: 

– Przez jaki kontynent podróżował bohater opowiadania?

– Co wydarzyło się podczas wędrówki przez pustynię?

– Dlaczego podróżnik stracił wzrok?

– Jak należy zabezpieczyć się intensywnym światłem słonecznym?

– Jakie trudności mogą mieć ludzie mieszkający na pustyni? 

  • Wykonaj ćwiczenia 1,3,8,10 s. 48,49,51
  • Wykonaj ćwiczenie 6 s. 50 – napisz samodzielnie zdania z pamięci w zeszycie.( Proszę o zdjęcie zapisanych zdań) 
  • ( dla chętnych pozostałe ćwiczenia należące do tematu lekcji)
  1. matematyczna: Rozwiązujemy zadania tekstowe
  • Wykonaj zadanie 1,2, 4 s. 42,43 
  • zadanie 3, 6 s. 42,43 dla chętnych
  1. Temat: Australia
  • Przeczytaj tekst ,, ciekawe kropki” – podręcznik s. 51
  • Wyszukaj w tekście fragment informujący o tym , w jaki sposób tworzone są obrazy techniką kropkową.
  • Odpowiedz ustnie : Jakich kolorów używają Aborygeni?
  • Przeczytaj tekst ,, Zwierzęta Australii”- podręcznik s. 52,53
  • Wykonaj ćwiczenie 1 i 3 – karty pracy s. 52, 53
  • Dla chętnych ćwiczenie 4 s. 53
  1. matematyczna:  Obliczanie iloczynów i sum.
  • Wykonaj zadanie: 1,2 s.44
  • Dla chętnych zad. 3, 6, 7 s. 44,45
  1. plastyczna: Malowanie techniką kropkową.
  • Wykonaj dowolną pracę plastyczną techniką kropkową ( wykorzystaj zamiast pędzelka patyczki higieniczne) 
Wychowanie fizyczne:
  1. Ćwiczenia gimnastyczne : 

https://www.youtube.com/watch?v=L1t8GKorkGQ

  1. Dbamy o prawidłową postawę: https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
Religia

Katecheza 52

Temat: Maryja Matką Kościoła.

  1. Maryja Matka Jezusa towarzyszyła Mu przez całe Jego ziemskie życie. 
  2. SŁOWO BOŻE: odczytaj tekst biblijny, który mówi o tym, że P. Jezus oddał Maryję za Matkę nie tylko Janowi ale każdemu z nas.
  3. W pierwszym dniu po Zesłaniu Ducha Świętego obchodzimy Uroczystość Maryi – Matki Kościoła.
  4. Wykonaj jedno dowolne ćwiczenie w zeszycie ćwiczeń

 

Język angielski

English lessonnumber 14.

UNIT 7 – Ourworld – Nasz świat.

Temat: There’s a river. Nauka nazw elementów krajobrazu.

Open yourbookatpage 52. Otwórz podręcznik na stronie 52.

Zadanie 2.

Spójrz na małe obrazki. Przedstawione są elementy krajobrazu. Nowe słowa: river – rzeka, forest – las, mountain – góra, field – pole, lake – jezioro, town – miasteczko.

Posłuchaj wymowy w nagraniu 3.2 – części pierwszej (Part 1) i powtórz. Druga część nagrania (Part 2) to pełne zdania z poznanymi słowami. There’s a river – jest/ znajduje się rzeka; There’s a forest – jest/znajduje się las; Powtarzaj każde zdanie.

Zadanie 4.

Wskaż na obrazku i nazwij po angielsku elementy krajobrazu, które już znasz. Następnie spójrz na wyrazy pod obrazkiem. ZAPAMIĘTAJ !

Lakes – jeziora , twolakes  – dwa jeziora. Mountains-góry, three mountains – trzy góry

Zwróć uwagę, że jeśli mamy więcej niż jedną rzecz dodajemy na koniec wyrazu literkę s. Wtedy pełne zdanie brzmi: Therearetwolakes – są/ znajdują się dwa jeziora. Therearethree mountains – są/ znajdują się trzy góry.

Posłuchaj nagrania 3.4  i odpowiedz ileznajduje się poszczególnych elementów krajobrazu na obrazku. Zatrzymuj nagranie i powtarzaj pełne zdania.

Zadanie 5 – dla  chętnych !!!

Przeczytaj słowa piosenki. Posłuchaj nagrania 3.5 , zaśpiewaj kilka razy

a następnie spróbuj w wersji karaoke – nagranie 3.6.

Zeszyt ćwiczeń.

Wykonaj ćwiczenia ze str. 50-51. Polecenia masz na dole strony.

Extra Adventure – str. 77.

Jeśli wykonałeś/aś  zadania według podanego schematu  i nie masz pytań, wszystko jest dla Ciebie zrozumiałe to otrzymujesz „odznakę GREAT WORK”. – „Wspaniała praca”

Zapisuj na kartce każdą uzyskaną odznakę – data i temat lekcji.

Jeśli pojawiły się problemy – napisz maila agaalipska@wp.plbądź skontaktuj się przez Messenger.

                           Thankyou . Goodbye!

 


XI tydzień 25-29.05.2020 r.

Pobierz: Klasa II 25-29.05

 

  1. Święto rodziny.
  • Odpowiedz ustnie na pytania:

– Jakie znasz święta?

– Czym dzień świąteczny różni się od powszedniego?

– Jakie święta poza kalendarzowymi obchodzi rodzina?

  • Zapoznaj się z budową notatki kronikarskiej- podręcznik s. 28

Notatka kronikarska zawiera : datę, nazwę wydarzenia, krótki opis wydarzenia, opis wrażeń.

  • Przeczytaj informacje o kronikarzu Gallu Anonimie – podręcznik s. 29.
  • Wymień ( ustnie) elementy, które świadczą o tym , że tekst ,, Niecodzienna wystawa” jest notatką kronikarską. podr. s.29
  • Czytanie ze zrozumieniem  – podr. s. 30,31. Odpowiedz ustnie na pytania:

– Jaka uroczystość odbyła się w klasie 15 maja?

– Jak wyglądały przygotowania do niej?

-Dlaczego klasa podzieliła się na grupy?

– Za co były odpowiedzialne poszczególne osoby?

-Jakie atrakcje przygotowano na święto?

  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s. 32,33,34,35
  1. matematyczna: Odczytywanie i zapisywanie liczb trzycyfrowych.
  • Wykonaj zadnia w kartach pracy s. 28
  1. Temat: ,,Nasza mama czarodziejka”.
  • Przeczytaj tekst ,, Czar dla mamy”- podr. s. 36-38
  • Naucz się pięknego i wyrazistego czytania wybranego fragmentu opowiadania. 
  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s. 38-39

Ed. plastyczna : Narysuj piękną laurkę dla Mamy.

 

Ed. matematyczna: Obliczanie sum i różnic.

  • Wykonaj zadania w kartach pracy :5,6,7,8,9- s. 29 
  1. Temat: ,, Nasza mama czarodziejka”.
  • Tworzenie i zapisywanie rodziny wyrazu czarować – karty pracy s. 40 ćw. 5( proszę o zdjęcie
  • Wykonaj ćwiczenie 6 s. 40 – karty pracy.

Ed matematyczna: Działania na liczbach trzycyfrowych

  • Wykonaj zadanie 1 i 2 z podręcznika s. 91( Proszę o zdjęcie zad. 2)
  • Wykonaj zadania w kartach pracy s. 30-31
  • Zagraj w matematyczną grę planszową – karty pracy s. 32-33

Ed. muzyczna:  Nauka piosenki,, Bo rodzina to rodzina”

  • Naucz się piosenki ,, Bo rodzina to rodzina” – słowa karty pracy s. 92

https://www.youtube.com/watch?v=qxPyWet7_hk

 

  1. Temat: Niespodzianka
  • Odpowiedz ustnie na pytania:

– Co to jest niespodzianka?

-Czy lubisz niespodzianki?

– Kiedy ludzie robią sobie niespodzianki?

– Jaką niespodziankę przygotowałbyś/ przygotowałabyś dla przyjaciela?

  • Przeczytaj inscenizację Doroty Gellner,, Gady z szuflady”- podręcznik s. 33-35
  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s. 36-37( Proszę o zdjęcie ćw. 3 i 4 s. 36,37) 

Ed. matematyczna: Ćwiczymy z Noni.

  • Wykonaj zadania w kartach pracy s. 34-35
  • Utrwal : ile miesięcy ma rok, ile miesięcy ma kwartał , dwa kwartały , trzy kwartały, cztery kwartały.
  1. Temat: Dzień Dziecka
  • Dzień Dziecka w różnych krajach – przeczytaj informacje z podręcznika s.39
  • Sposoby rozwiązywania konfliktów na podst. fragmentu książki Grzegorza Kasdepkego ,, Kuba i Buba, czyli awantura do kwadratu”- podręcznik s. 40,41
  • Odpowiedz ustnie na pytania umieszczone pod tekstem.
  • Odpowiedz ustnie na pytania ze strony 42- podręcznik
  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s.42,43

Wychowanie fizyczne: 

Ćwiczenia z przyborem nietypowym( rolka papieru toaletowego) : https://www.youtube.com/watch?v=ENCe-WnBwh8

Ćwiczenia ogólnorozwojowe: https://www.youtube.com/watch?v=bujG6YmPjVY

Ćwiczenia z przyborem nietypowym ( plastikowa butelka): https://www.youtube.com/watch?v=OhhjWolQkj4

Religia

Katecheza 50

Temat: Pan Jezus przygotowuje nam miejsce w niebie.

  1. Jezus po zmartwychwstaniu przez 40 dni ukazywał się uczniom. Mówił, że niedługo odejdzie do swojego Ojca (ilustracja w książce).
  2. SŁOWO BOŻE: przeczytaj uważnie tekst biblijny (Łk 24, 50-52). Słowa te mówią o Wniebowstąpieniu P.J. Pan Jezus wstąpił do nieba, aby przygotować nam miejsce.
  3. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń:
  • ćw. 1 – uzupełnij krzyżówkę.

Katecheza 51

Temat: Pan Jezus posyła Ducha Świętego.

  1. Pan Jezus obiecał, że ześle kogoś ważnego i tą osobą zapowiadaną jest Duch Święty.
  2. SŁOWO BOŻE: przeczytaj uważnie tekst biblijny (J 14, 16-17, 26) i (Dz 2, 2-4) – obejrzyj ilustrację w książce przedstawiającą Zesłanie Ducha Świętego pod postacią gołębicy i języków ognia.
  3. Duch Święty jest z nami od Chrztu Świętego. Mieszka w nas i pomaga nam w wypełnianiu dobrych postanowień.
  4. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń:
  • ćw. 1 i 2 – uzupełnij teksty biblijne

ćw. 4 – pokoloruj gołębicę

Język angielski

English lesson number 12 and 13.

Temat: Story time – słuchanie historyjki. Can I have pizza , please?

Open your book at page 48. Otwórz podręcznik na stronie 48.

Zadanie 10.

Kolejne spotkanie z naszymi bohaterami. Do nich dzisiaj dołączają Donald Duck and Daisy. Co widzisz na obrazkach? Zgaduj co zdarzy się w historyjce. Przeczytaj co mówią bohaterowie. Wyjaśniam nowe słowe/zwroty: Can I have three onions please? Czy mogę prosić trzy cebulki? Here you are – proszę/ zwrot grzecznościowy stosowany przy podawaniu czegoś. Soup’s ready – zupa gotowa. Watch out – uważaj.  Posłuchaj historyjki w wersji aktorskiej – nagranie 2.47

oraz w wersji lektorskiej – nagranie 2.48.

(Minnie zaprosiła przyjaciół na obiad. Ugotowała dla nich zupę i w momencie podania postawiła ją na krawędzi stołu tak niefortunnie, że złamała się noga u stołu. Całe nakrycie niemal spadło na ziemię. Na szczęście, w tym momencie pojawił się Goofy, który uratował sytuację….)

Zadanie 12.

Spójrz na obrazek, masz członków rodziny 1-4 oraz MENU – jadłospis. Przeczytaj go. Posłuchaj nagrania 2.49 i podaj nazwy dań, które zamawiają w restauracji członkowie rodziny. Zatrzymuj po każdym dialogu. Zapamiętaj, że jeśli coś zamawiamy/ kupujemy używamy zwrotu: Can I have…., please? Czy mogę prosić …….?

Zadanie 13.

Z materiałów dodatkowych wytnij karty obrazkowe do rozdziału 6. Zagraj z rodzeństwem lub rodzicem w „restaurację”. Wzór pytania i odpowiedzi masz w chmurkach na rysunku oraz w nagraniu 2.50.

Zeszyt ćwiczeń.

Wykonaj ćwiczenia ze str. 46-47. Polecenia masz na dole strony.

Nagranie 2.51 do zadania 11.

 

 Temat: Opisywanie zdrowych posiłków. Powtórzenie materiału z rozdziału 6.

Open your book at page 50. Otwórz podręcznik na stronie 50.

Zadanie 14.

Spójrz na obrazki przedstawiające: 1- a girl, 2- a boy and 3 -a family oraz ich jedzenie – food – podczas śniadania – breakfast, posiłku południowego – lunch i obiadu – dinner. Posłuchaj nagrania 2.52 – wskaż produkty, które usłyszysz i podaj numer obrazka, o którym mowa w nagraniu. Usłyszysz bardzo ważne pytanie: What’s for dinner/ lunch/breakfast? Co jest na obiad…? Powtórz pytania i odpowiedzi.

Zadanie 15.

Podaj nazwy angielskie produktów widocznych na obrazkach. Są one pogrupowane na: breakfast, lunch, dinner. Posłuchaj nagrania 2.53 i powiedz, które produkty lubi dziewczynka z nagrania według mojego przykładu: What does she like for breakfast? – co ona lubi na śniadanie? For breakfast she likes cereal and milk.  Ona lubi płatki i mleko na śniadanie.

Zadanie 17.

Look! Remy, the rat. What’s this? This is the omelette (omlet ). Przeczytaj składniki omletu, czy na pewno wszystkie są  użyte przez Remy’ego? Posłuchaj nagrania 2.54 – jednocześnie czytaj wyrazy – składniki omletu. Jeśli Remy lubi je odpowiedz YES, jeśli NO.

Zadanie 18.

Spójrz na tabelkę z produktami – powiedz ich nazwy po angielsku. W pierwszym rzędzie jest Colette a w drugim Linguini oraz buźki symbolizujące, że ona/on  coś lubi/ nie lubi. Według schematu podanego w zadaniu oraz na poprzednich lekcjach powiedz pełnym zdaniem co lubią a czego nie. Przypominam : ona – she, on – he.

Zeszyt ćwiczeń.

Wykonaj ćwiczenia ze str. 48-49. Polecenia masz na dole strony. W zadaniu 16 przyklej naklejkę zaliczającą rozdział 6 oraz wstaw Tick – V.

Strona 76 – Extra Adventure.

Karta Pracy 6 – He likes cheese!

Jeśli wykonałeś/aś  zadania według podanego schematu  i nie masz pytań, wszystko jest dla Ciebie zrozumiałe to otrzymujesz „odznakę GREAT WORK”. – „Wspaniała praca”

Zapisuj na kartce każdą uzyskaną odznakę – data i temat lekcji.

Jeśli pojawiły się problemy – napisz maila agaalipska@wp.pl bądź skontaktuj się przez Messenger.

                           Thank you . Goodbye!

Informatyka

Proszę zapoznać się z 25 tematem lekcji – „Edytor tekstu – Wyrównywanie, kolor strony”.

Następnie wykonać ćwiczenia 1-2 ( w podręczniku jest pomyłka w druku – dwa razy ćw. 3) i ćwiczenia do lekcji 25 zamieszczone na płycie.

Ćwiczenie 2 (życzenia z okazji Dnia Mamy) prześlij na adres bgonerka@poczta.onet.pl

W razie problemów proszę o kontakt 691340660

 

 


X tydzień 18-22.05.2020 r.

Pobierz: Klasa II

 

1.Temat: Czy zawsze trzeba wygrywać?

  • wysłuchaj tekstu”Zawody” z cyklu ,, Listy od Hani i Henia” lub przeczytaj s.24-25

https://www.youtube.com/watch?v=le1oEANEajE

  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s. 26-27
  • Czytam sam – karty pracy s. 82 ćw. 3 ( naucz się czytać)
  1. matematyczna: Liczby trzycyfrowe.
  • wykonaj zadania w kartach pracy s. 20,21
  • Zapoznaj się z informacją w podręczniku s. 90, wykonaj zadanie 1 ( proszę o zdjęcie) i zadanie 2 ( ustnie)
  • Wykonaj zadania w kartach pracy 1,2,3,4 s 22-23
  • Dla chętnych zadanie 5 , 6 i 7 s. 23
  1. Temat: Klasowe igrzyska sportowe.
  • Przeczytaj wiersz” Wyścigi w workach”- podręcznik s. 26 ( zwróć uwagę na odpowiednią intonację i znaki przestankowe)
  • Wskaż w treści wiersza wyrazy, które się rymują.
  • Wykonaj ćwiczenie 5 – karty pracy s. 29
  • Wykonaj ćwiczenia : 1,2,3,4 s. 28-29 – karty pracy.
  1. Temat: Ćwiczymy z Noni – opis ilustracji.
  • Przypomnij sobie na jakie pytania odpowiada rzeczownik ( kto? co?), przymiotnik( jaki? jaka?jakie?), czasownik (co robi? co się z kimś, czymś dzieje?).
  • Opisz co się dzieje na ilustracji – ćwiczenie 1 s. 30- karty pracy ( proszę o zdjęcie)
  • Gimnastyka oka i języka -ćwiczenia w głośnym i wyrazistym czytaniu wiersza – podręcznik s. 27
  1. matematyczna: Liczby trzycyfrowe.
  • Wykonaj zadanie 4 – podręcznik s. 90
  • Wykonaj zadania: 1,2,3 w kartach pracy s. 24-25
  1. muzyczna: Nauka piosenki ,, Gimnastyka na dywanie”

 

Naucz się piosenki ,, Gimnastyka na dywanie „- karty pracy s. 90

https://www.youtube.com/watch?v=8AlBk8HabRE

 

  1. Temat: Utrwalamy wiadomości.
  • Znaki drogowe – karty pracy s.30, ćw.2
  • Układamy wyrazy z rozsypanki wyrazowej – karty pracy s.31, ćw.3
  • Utrwalamy pisownię nazw państw i ich mieszkańców wielką literą – karty pracy s.31, ćw.4
  • Zwierzęta żyjące na łące- karty pracy s.31, ćw.5
  1. matematyczna: Porównujemy liczby trzycyfrowe.
  • Wykonaj zadania: 4,5,6,7 – karty pracy s.25
  1. Temat: Doskonalimy umiejętność czytania.
  • Przeczytaj zdania z odpowiednią intonacją – karty pracy s.83 ćw.5
  • Przeczytaj wyrazy najszybciej jak potrafisz. Sprawdź czy udało Ci się to zrobić w ciągu minuty. Jeżeli nie, ćwicz dalej – karty pracy s.83 ćw. 6
  1. matematyczna: Obliczanie różnic.
  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s. 26-27
  • Obliczanie różnic na podstawie ilustracji – podręcznik s. 89 zad. 5
  • wykonaj zadanie 6 – podręcznik s. 6
  1. plastyczna: Medale
  • Wykonaj medale według podanej instrukcji- karty pracy s. 23
Wychowanie fizyczne:

Obejrzyj film, postaraj się wykonać ćwiczenia (większość tych ćwiczeń uczniowie wykonywali w szkole, więc są im znane). W filmie są umieszczone zestawy ćwiczeń na pięć dni.

https://www.youtube.com/watch?v=Xh6wmRAVdVg

 Powodzenia!

Informatyka

Proszę zapoznać się z 24 tematem lekcji – „Edytor tekstu – Punktory. Numerowanie”.

Następnie wykonać ćwiczenia 1-3 i ćwiczenia do lekcji 24 zamieszczone na płycie.

Wykonane zadania 2 i 3 z podręcznika proszę zapisać w utworzonym wcześniej folderze na pulpicie swojego komputera. Następnie zapisany plik z zadaniami z tematu 24 (tylko zad. 2 i 3 z podręcznika) proszę przesłać na adres bgonerka@poczta.onet.pl

W razie problemów proszę o kontakt 691340660

Religia

Katecheza 48

Temat: Z Maryją wielbimy Pana Boga

  1. Słowo „uwielbiać” odnosi się też do uwielbienia Boga i polega na wychwalaniu i dziękowaniu Mu za wszystkie dary, jakie od Niego otrzymaliśmy.
  2. SŁOWO BOŻE: przeczytaj uważnie tekst biblijny (Łk 1, 46b).

W tych słowach jest opisana modlitwa, którą wypowiedziała Maryja, gdy spotkała się ze św. Elżbietą. Podziękowała tymi słowami za dar, że zostanie Matką Syna Bożego.

  1. Maryja jest naszą Matką w niebie. W czasie nabożeństwa majowego, gdy odmawiamy Litanię Loretańską, prosimy, aby wstawiała się za nami u Boga.
  2. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń:
  • ćw. 1
  • ćw. 2

Katecheza 49

Temat: Nakaz misyjny i nasza odpowiedź.

  1. Działalność nauczania o Panu Jezusie to bardzo ważne zadanie Kościoła.
  2. SŁOWO BOŻE: przeczytaj uważnie tekst biblijny (Mt 28, 19-20).

Pan Jezus dał zadanie Apostołom, aby nauczali wszystkie narody.

  1. My wszyscy jesteśmy wezwani, aby pomagać misjonarzom. Co roku zbieraliśmy pieniążki dla misji w mieście Timberii w kraju Czad, kontynent Afryka. Dlatego w ćw. 3 narysujcie taką puszkę na pieniążki i to będzie sposób w jaki na pewno jeszcze włączymy się w misyjne dzieło Kościoła.
  2. Proszę o przesłanie trzech zadań: MMS lub n adres e-mail (aleksandra.lesniewicz60@gmail.com):
  • 40 – modlitwa ćw. 3
  • 41 – rysunek symboli Eucharystii (np. hostię, kielich)
  • 45 – ćw. 3 gdzie należało wpisać w konturach owieczek, kiedy jesteś blisko Jezusa.
Język angielski

English lesson „step by step” number 10 and 11 – lekcja angielskiego „krok po kroku” numer 10 i 11.

UNIT 6 He likes cheese! – Rozdział 6 – On lubi ser!

Temat: I like carrots! Nauka nazw warzyw. Nauka piosenki.

Open your book at page 44. Otwórz podręcznik na stronie 44.

Spójrz na duży obrazek. Look! This is Remy- Spójrz. To jest Remy. Czy oglądałeś/aś film „Ratatuj”? To szczur  a po angielsku – rat.

Zadanie 1.

Posłuchaj nagrania 2.36 i wskaż na obrazku produkty, których nazwy usłyszysz.

Usłyszysz następujące słowa i zwroty: a mouse- mysz, a rat – szczur, he loves food – on kocha jedzenie, He’s got bread and cheese – on ma chleb i ser, can you see the grapes – czy widzisz winogrona.

Zadanie 2.

Spójrz na małe obrazki. Posłuchaj pierwszej części nagrania 2.37 i powtarzaj każde słowo. To jest wymowa produktów, które masz na obrazkach.

Włącz drugą część nagrania i zwróć uwagę na to jak mówimy po angielsku: np. Lubię winogrona – I like grapes. Nie lubię ryby – I don’t like fish.

Zadanie 4 – str. 45.

Look! Children at a birthday party. Spójrz na dzieci urodzinową imprezę. Każde z nich ma coś dobrego na talerzyku. Przeczytaj zdania poniżej obrazka. Posłuchaj nagrania 2.39 i podaj numer dzieci, do których odnoszą się poszczególne zdania. Zatrzymuj po każdej wypowiedzi i odszukaj odpowiedni numer dziecka. Dla przypomnienia słownictwo: ice cream – lody, cake-ciasto, chocolate – czekolada, sandwiches – kanapki, But everyone likes … – ale każdy lubi…

Zadanie 5.

Przeczytaj obrazkowy tekst piosenki. Posłuchaj nagrania 2.40 – zaśpiewaj piosenkę.

Zaśpiewaj z wersją karaoke – nagranie 2.41.

Zeszyt ćwiczeń.

Wykonaj ćwiczenia ze str. 42-43. Polecenia masz na dole strony.

Nagranie 2.42 do zadania 3.

 

 Temat: Struktura : He/ She likes …He/She doesn”t like…

Open your book at page 46. Otwórz podręcznik na stronie 46.

Zadanie 6.

Spójrz na obrazki przedstawiające chłopca – he, dziewczynkę – she.

Jedzenie oraz buźki mówiące o tym, czy dzieci lubią coś czy nie.  Nowe słownictwo: carrots – marchewki, peas – groszek zielony, onions – cebulki, salad – sałata/ sałatka,

tomatoes – pomidory. Posłuchaj nagrania 2.43 i wskaż na obrazkach co chłopiec oraz  dziewczynka lubi bądź nie lubi.

Ważne: He / She likes carrots  – On/ona lubi marchewki. He/She doesn’t like peas. – on/ona nie lubi groszku. Porównaj z : I like carrots – ja lubię marchewki. I don’t like peas – ja nie lubię groszku. Czy widzisz różnice w wyróżnionych na czerwono zwrotach? To jest bardzo ważne! Zapamiętaj!

Zadanie 7.

Na małych obrazkach widzisz dzieci 1 i 4 z minami zadowolonymi , bo lubią jakieś warzywo przedstawione poniżej, oraz z minami smutnymi 2 i 3 – nie lubią czegoś. Odszukaj linią warzywa i powiedz, które dziecko co lubi a czego nie według wzorów, które podałam wyżej na czerwono.

Np. Number 1 – He likes salad , numer 2- ……..

Zadanie 8.

Look! This is Linguini -1, and Colette – 2. Where are they? They are in the kitchen.

Colette i Linguini są w kuchni i sprzeczają się o produkty, które mają włożyć do zupy ( Zupa po angielsku soup). Zwróć uwagę na listę z warzywami. Wysłuchaj nagrania 2.45 i wskaż na tej liście warzywa, które wybiera Linguini , a które Colette. Następnie przeczytaj zdania obok a-f. Wstawione buźki oznaczają, że coś on/ona lubi lub nie lubi. Przeczytaj prawidłowo te zdania.

Zadanie 9.

Ćwiczenia wymowy „ch” , masz zaznaczone w tekście na zielono. 2. Posłuchaj nagrania 46 i powtórz kilka razy.

Zeszyt ćwiczeń.

Wykonaj ćwiczenia ze str. 44-45. Polecenia masz na dole strony.

Nagranie 2.44 do zadania 5.

Zadanie 7 . – Remy’s favourite soup – ulubiona zupa Remiego.

Jeśli wykonałeś/aś  zadania według podanego schematu  i nie masz pytań, wszystko jest dla Ciebie zrozumiałe to otrzymujesz „odznakę GREAT WORK”. – „Wspaniała praca”

Zapisuj na kartce każdą uzyskaną odznakę – data i temat lekcji.

Jeśli pojawiły się problemy – napisz maila agaalipska@wp.pl bądź skontaktuj się przez Messenger.

                           Thank you . Goodbye!

 

 


IX tydzień 11-15.05.2020 r.

Pobierz: Klasa II 11-15.05

  1. Temat: Mieszkańcy łąki.

Łąka to teren, na którym rosną trawy, zioła i inne rośliny. Łąka jest domem dla wielu zwierząt. Na ziemi wśród traw buduje gniazdo czajka. Dla większości motyli łąka jest jedynym miejscem, gdzie potrafią żyć. Motyle i pszczoły nie tylko upiększają łąkę, ale pomagają w zapylaniu roślin.  

Ed. matematyczna: Litr, pół litra, ćwierć litra, półtora litra.

  • Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=1P2r5XnaXtU
  • Przeczytaj informacje z podręcznika s.86
  • Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=jmAR8F-jLQo
  • Wykonaj ustnie ćwiczenia ze s. 86 – podręcznik
  • Wykonaj zadania w kartach pracy s. 10-11 ( Jeśli to możliwe, to proszę zadanie 2,4, 5,6 wykonać praktycznie z dziećmi ( z odmierzaniem wody) , pomoże to im w lepszym zrozumieniu tematu lekcji.
  • Zadanie dodatkowe: karty pracy s.54, zad. 5 ( dla chętnych)

 

  1. Temat : ,,Bocianie gniazdo” – fragment książki ,, Drzewo do samego nieba”.

Dla chętnych : cały tekst książki ,,Drzewo do samego nieba” Marii Terlikowskiej

( do wysłuchania dla chętnych): https://www.youtube.com/watch?v=u1PkE9BqDNg

  • Przeczytaj tekst ,, Bocianie gniazdo”- podręcznik s. 16 
  • Postaraj się ustnie odpowiedzieć na pytania zawarte pod tekstem.
  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s. 18-19 ( w ćw. 5 chłopiec powie: szedłem, zszedłem, a dziewczynka powie : szłam, zeszłam ( dzieci bardzo często popełniają błędy używając tych wyrazów))
  1. Temat: Igrzyska olimpijskie.  Wielka litera w nazwach mieszkańców państw.
  • Przeczytaj tekst ,, Igrzyska olimpijskie”- podręcznik s. 18-19
  • Wykonaj ustnie polecenia umieszczone pod tekstem: 1,2,3 
  •  Napisz w zeszycie i zapamiętaj: Nazwy mieszkańców państw piszemy wielką literą: Polak, Francuz, Niemiec, Rosjanin, Włoch, Czech.
  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s. 20-21

Ed. matematyczna: Liczby trzycyfrowe.

Dla chętnych zadanie dodatkowe : karty pracy s.55 zad. 6, 8

Ed.muzyczna:  Poznajemy Polkę- czeski taniec narodowy.

  • Przeczytaj informacje z podręcznika s. 67 
  • Wysłuchaj utworu – Polka Pizzicato Johanna Straussa: 

https://www.youtube.com/watch?v=xsOwumN3utE

  • Wykonaj ćw. 4 s. 69 – karty pracy
  • Nauka kroków polki: dla chętnych

https://www.youtube.com/watch?v=3Rg9HOZb4VU

  1. Temat: Igrzyska paraolimpijskie.

Ed. matematyczna: Matematyka w działaniu.

  • Zapoznaj się z działaniami : dodawanie i odejmowanie liczb trzycyfrowych, karty pracy s.14-15
  • Wykonaj zadania w kartach pracy s. 16-17
  •  Dla chętnych : wykonaj zadanie 4 s. 87- podręcznik 
  1. Temat: Sport to zdrowie.
  • Jak dbać o kondycję fizyczną? -Przeczytaj informacje z podręcznika s. 21
  • Wykonaj polecenia zamieszczone pod tekstem.
  • Przeczytaj opowiadanie ,, Bieg rodzinny” – podręcznik s. 22-23
  • Wykonaj ćwiczenia: 1,2,3,4,5 bez kropeczki – karty pracy s. 24-25

Ed. matematyczna: Dodawanie liczb trzycyfrowych.

  • Wykonaj zadania : 1,2,3,4 w kartach pracy s.18
  • Zapoznaj się ze sposobami dodawania liczb trzycyfrowych: podręcznik s. 88 zadanie 2,3,4 ( Napisz w zeszycie)
  • Dla chętnych zadania w kartach pracy s.19

Ed. plastyczna: Moja ulubiona dyscyplina sportowa – wykonanie pracy dowolną techniką. ( proszę o zdjęcie)

Wychowanie fizyczne:
  • Tor przeszkód ( ustaw na podwórku różne przeszkody np. patyk, kamień,  zabawkę) . Podczas biegu staraj się ominąć ustawione przeszkody w dowolny sposób. Można ominąć przeszkody slalomem, krokiem odstawno- dostawnym, przeskoczyć . 
  • Skok w dal z miejsca. ( to ćwiczenie można wykonać również w domu)

https://www.youtube.com/watch?v=rjM7SPfcIgE

  • Ćwiczenia ze śpiewem:

https://www.youtube.com/watch?v=ZYFAIupyHhM  

Informatyka

Proszę zapoznać się z 23 tematem lekcji – „Edytor tekstu – Usuń, zapisywanie zmian w tekście”.

Następnie wykonać ćwiczenia 1-3 i ćwiczenia do lekcji 23 zamieszczone na płycie.

Wykonane zadania 2 i 3 z podręcznika proszę zapisać w utworzonym wcześniej folderze na pulpicie swojego komputera. Następnie zapisany plik z zadaniami z tematu 23 (tylko zad. 2 i 3 z podręcznika) proszę przesłać na adres bgonerka@poczta.onet.pl

W razie problemów proszę o kontakt 691340660

Religia

Katecheza 45

Temat: Pan Jezus jest dobrym Pasterzem.

  1. Obejrzyj uważnie ilustrację przedstawiającą P. Jezusa jako dobrego Pasterza.
  2. SŁOWO BOŻE: przeczytaj uważnie tekst biblijny w podręczniku (J 10, 14a.15b).

Z tego tekstu wynika, że Pan Jezus mówi o sobie, że jest dobrym Pasterzem, a my jego owieczkami. Kocha nas, chroni przed złem i prowadzi do Boga.

  1. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń:
  • ćw. 1
  • ćw. 3 – wpisz w konturach owieczek, kiedy jesteś blisko Jezusa dobrego Pasterza.

Katecheza 47

Temat: Pan Jezus uczy nas miłości do bliźniego.

  1. Obejrzyj na YouTube przypowieść o miłosiernym Samarytaninie: https://www.youtube.com/watch?v=85Sr53RT9P8
  2. Wykonaj ćwiczenie 2. – uzupełnij słowami z ramki przykazanie miłości (całe to przykazanie jest przy modlitwach w podręczniku).
  3. Naucz się na pamięć dwa przykazania miłości zadanego przy modlitwach (na końcu podręcznika) – termin do zaliczenia 2 tygodnie).

 

Język angielski

English lesson „step by step” number 9- lekcja języka angielskiego „krok po kroku”

Numer 9.

Temat: Test – Unit 5 – I can jump.

Otwórz test i wykonuj polecenia zgodnie z podaną instrukcją. Test2 angielski kl.II

Zadanie 1.

Popatrz na zestawy obrazków przedstawiających zwierzęta. Wysłuchaj nagranie 10 i zakreśl w każdej ramce rysunek tego zwierzęcia, którego nazwę usłyszysz. 

Zadanie 2.

Przeczytaj zdania, wysłuchaj nagrania 11   i zakreśl w każdym zdaniu właściwe słowo: can lub can’t.

Zadanie 3.

Popatrz na obrazek przedstawiający scenkę piknikową. Połącz części zdań tak, aby uzyskać poprawne  wypowiedzi postaci na rysunku.

Zadanie 4.

Pokoloruj małpkę i uzupełnij jej wypowiedź.

Jeśli pojawią się problemy – napisz Mamo/Tato maila agaalipska@wp.pl bądź skontaktuj się przez Messenger.

Oczekuję Waszych testów  do piątku 15.05. 2020 na podanym wyżej adresie mailowym.

                                Good luck!!! Powodzenia!!!

 


VIII tydzień 4-8.05.2020 r.

Pobierz: Klasa II 04-08.05

 

1.Temat: Majowe święta.

  • Przeczytaj tekst,, Flaga Polski” -podręcznik s. 4
  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s.3 i 4
  1. matematyczna: Mnożenie i dzielenie w zakresie 100.
  • Wykonaj ustnie zadania: 1,2,4 z podręcznika s.82, 83. Zadanie 3  napisz w zeszycie ( wzór)

3 . 7 =21

21 : 3 = 7

  • Zadanie 5 s.83 napisz w zeszycie .Pamiętaj najpierw wypisz dane:

ilość jabłek – 

ilość gruszek – 

ilość – mandarynek –

Obliczamy: po ile jabłek , gruszek i mandarynek jest w każdej torbie?

Wiemy , że do 6 toreb zapakowano po tyle samo owoców , czyli w jednej torbie będzie: 

 jabłek 48 : 6=

 gruszek 36: 6=

  mandarynek 54: 6=

Dalej musimy obliczyć ile jest razem owoców w każdej torbie ? Trzeba wykonać kolejne działanie:……………………………..

 

Napisz odpowiedź. 

Proszę o zdjęcie zadania. 

  • Wykonaj zadania 1,2,3 w kartach pracy s.3 
  1. Temat: Flagi różnych państw.
  • Przeczytaj tekst z podręcznika s.5
  • Wykonaj ćwiczenie 5 i 6 s. 5 – karty pracy.( Proszę o zdjęcie ćw.6)
  1. matematyczna: Mnożenie i dzielenie w zakresie 100
  • Wykonaj zadania : 4,5,6  s .4 -karty pracy
  • dla chętnych zad. 7,8,9 s.5 – karty pracy
  1. Temat: Legenda o Piaście.
  1. muzyczna: Elementy muzyki – harmonia.
  • Przeczytaj informacje ze strony 66 w podręczniku. Na podstawie przeczytanego tekstu wykonaj ćwiczenie 1 w kartach pracy s. 68

4.Temat: Wycieczka rowerowa.

  • Przeczytaj  opis budowy roweru s. 9 – podręcznik
  • Zapoznaj się ze znakami drogowymi w ćw. 5- podręcznik s. 9
  • Przypomnienie zasad bezpieczeństwa rowerzysty – podręcznik s. 8
  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s. 10

Krajobrazy Polski – podręcznik s. 10-11

Obejrzyj film edukacyjny:

https://www.youtube.com/watch?v=fTAKRwHG09I

  • Wykonaj ćwiczenie 4 s. 11- karty pracy
  • Wykonaj ćwiczenie 6 i 7 s. 12 – karty pracy. Zapamiętaj pisownię wyrazów z końcówką -aż.
  1. matematyczna: Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100.
  • Wykonaj zadanie 1 ( napisz w zeszycie)  ,2 i 4 ustnie s.84 – podręcznik
  • wykonaj zadania w kartach pracy s. 6, 7 ( proszę o zdjęcie zad. 1 s. 6)
  1. Temat: Mieszkańcy łąki.
  • Wiosenna łąka- podręcznik s. 12-13
  • Odpowiedz ustnie na polecenia umieszczone pod ilustracją.
  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy 1,2,- s.14( Proszę o zdjęcie ćw. 2)
  1. matematyczna: Pojęcie kwartału
  • Podręcznik s. 85 – przeczytaj informacje o kwartałach.

 Zapamietaj : Kwartał to 3 miesiące.

                      Rok ma 4 kwartały( dzieci powinny znać miesiące w poszczególnych kwartałach)

  • Wykonaj ustnie zad. 1,2,3,4,5,6 s. 85
  • Wykonaj zadania w kartach pracy s. 8-9 

Ed. plastyczna: Kolorowanie motyla zgodnie z osią symetrii.

  •   Wykonanie ćwiczenia 3 s. 15 – karty pracy
  • Dokończ zdania( pierwsza kropeczka)

 

W-F

Temat: Zasady bezpiecznego treningu w domu.

  1. Przygotuj miejsce do ćwiczeń, odsuń stół lub inny mebel, o który mógłbyś się uderzyć. Najlepiej ćwiczyć na macie bądź dywaniku, ponieważ zmniejszamy ryzyko poślizgnięcia się. 
  2. Ćwicz w obuwiu sportowym lub boso, nigdy w samych skarpetkach. 
  3. Przed każdym treningiem należy wykonać rozgrzewkę. Prawidłowo przeprowadzona rozgrzewka zwiększa możliwości wysiłkowe oraz zmniejsza ryzyko kontuzji. Rozgrzewkę robimy 10-15 minut.
  4. Gdy czujemy ból w mięśniach lub stawach, przerywamy dane ćwiczenie.
  5. Ćwiczmy zawsze we własnym tempie.
  6. Skacząc, zawsze uginaj kolana.
  7.  Dbaj o prawidłową technikę wykonania ćwiczeń.
  8. Staraj się ćwiczyć wtedy, kiedy w domu jest jeszcze inna osoba, by w razie potrzeby

 mogła udzielić Ci pomocy.

  1. Zadbaj o miejsce do ćwiczeń, przewietrz pokój.
  2. Pamiętaj o nawadnianiu organizmu.

Temat: Zabawy poprawiające koordynację i skoczność.

  1. Rozgrzewka – wykonaj ćwiczenia z podanego linku: https://www.youtube.com/watch?v=iJdgErtfSzo
  2. Wykonaj ćwiczenia ze skakanką: https://www.youtube.com/watch?v=vP8EjcvDT3k
  3. Wykonaj ćwiczenia z użyciem nowego przyboru  (butelki): https://www.youtube.com/watch?v=OhhjWolQkj4

Temat: Pokonywanie toru przeszkód.

  1. Wykonaj rozgrzewkę – ćwiczenia z poprzedniej lekcji.
  2. Wykonaj ćwiczenia – tor przeszkód:  https://www.youtube.com/watch?v=JIjowiZ5IDg
  3. Wykonaj ćwiczenia – tor przeszkód: https://www.youtube.com/watch?v=keebzVw23k4

Zachęcam do codziennej aktywności fizycznej (przez około 30 minut). Wykonujcie ćwiczenia, które znacie z lekcji lub takie, które najbardziej  lubicie, z przyborami (np.  piłka, skakanka) lub bez. Ćwiczcie w przewietrzonym pokoju, przy otwartym oknie lub jeśli to możliwe na świeżym powietrzu. Powodzenia!

Religia

Katecheza 42

Temat: Pan Jezus we Mszy Świętej jednoczy nas między sobą.

  1. Zapoznaj się ze słowami klucze: Przykazane – nakaz, polecenie do wypełnienia;

 Bliźni  – każdy człowiek.

  1. SŁOWO BOŻE: przeczytaj uważnie tekst biblijny (Jan 13, 34).

W tym tekście P. Jezus nakazał, abyśmy miłowali bliźnich, żyli z nimi w zgodzie i jedności. Możemy pomagać potrzebującym, pocieszać smutnych, dzielić się z biedniejszymi, modlić się za bliźnich.

  1. We Mszy Świętej jesteśmy zjednoczeni z Panem Jezusem i ludźmi, szczególnie wtedy gdy przekazujemy znak pokoju.
  2. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń:
  • ćw. 1 – uzupełnij tekst biblijny

 

Katecheza 43

Temat: Niedziela pamiątką zmartwychwstania Jezusa.

  1. SŁOWO BOŻE: przeczytaj uważnie tekst biblijny (Jan 20, 1-2.6-9) i na jego podstawie uzupełnij ćwicz. 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń.
  2. Uzupełnij ćwicz. 3 – zaplanuj jak powinna wyglądać niedziela chrześcijanina (jest podpowiedź – co powinniśmy robić rano).
Język angielski

English lesson „step by step” number 7 and 8 – lekcja angielskiego „krok po kroku” numer 7 i 8.

Temat: Describing animals (opisywanie zwierząt). Powtórzenie materiału z rozdziału 5.

Open your book at page 40. Otwórz podręcznik na stronie 40.

Zadanie 11.

Utrwalenie zwrotów z ostatniej lekcji przez wysłuchanie historyjki naszych bohaterów – Mickey, Minnie, Goofy. Spójrz na obrazki i powiedz co Goofy potrafi a czego nie.

Look at my airplane! – spójrzcie na mój samolot!

Look at me! – spójrzcie na mnie!

Watch out – uważaj.

Posłuchaj nagrania 2.31-wersja aktorska /nagranie 2.32- wersja lektorska – powtórz każdą wypowiedź.

wersja lektorska

Zadanie 13.

Spójrz na obrazki 1-4, przeczytaj zdania poniżej. Spróbuj dopasować opisy do obrazków. Sprawdź swoje odpowiedzi w nagraniu  2.33 – zatrzymuj nagranie po każdym dialogu . Kto mówi po kolei : Which numer?

Zadanie 15.

Spójrz na obrazki zwierząt 1-4 oraz na trzy opisy. Dopasuj obrazek do opisu podając jego numer. Zwróć uwagę , że jedno zwierzę nie jest opisane. Znaczenie słów:

Kangaroo – kangur, shark – rekin, emu – emu, platypus-dziobak, tail-ogon, beak-dziób, wings – skrzydła, fins- płetwy.

Posłuchaj nagrania 2.35 – zatrzymaj po każdym dialogu i wskaż poprawny obrazek.

Zadanie 18.

Look! Mowgli and the animals – Spójrz ! Mowgli i zwierzęta.

Przeczytaj zdania pod rysunkiem i dopasuj do nich postacie (jeśli ich nie pamiętasz to spójrz na str.38-39).

Zeszyt ćwiczeń.

Wykonaj ćwiczenia ze str. 38-41. W zadaniu 16 jest samoocena – przyklej w duże koło naklejkę zaliczającą rozdział 5. Polecenia masz na dole strony.

Strona 74 i 75 – Extra Adventure Unit 4 and 5.

Karta Pracy 5 – z materiałów dodatkowych.

Karty obrazkowe z rozdziału 5 (Unit 5) z materiałów dodatkowych – wytnij i zagraj z rodzeństwem lub rodzicem w ten sposób jak grałeś z kolegą/ koleżanką w klasie.

Za tydzień TEST  – UNIT 5 – I CAN JUMP!

 Jeśli wykonałeś/aś  zadania według podanego schematu  i nie masz pytań, wszystko jest dla Ciebie zrozumiałe to otrzymujesz „odznakę GREAT WORK”. – „Wspaniała praca”

Zapisuj na kartce każdą uzyskaną odznakę – data i temat lekcji.

Jeśli pojawiły się problemy – napisz maila agaalipska@wp.pl bądź skontaktuj się przez Messenger.

                           Thank you . Goodbye!

 

Informatyka 

Proszę zapoznać się z 22 tematem lekcji – „Edytor tekstu – Kopiuj, Wklej”.

Następnie wykonać ćwiczenia 1-3 i ćwiczenia do lekcji 22 zamieszczone na płycie.

Wykonane zadania 2 i 3 z podręcznika proszę zapisać w utworzonym wcześniej folderze na pulpicie swojego komputera. Następnie zapisany plik z zadaniami z tematu 22 (tylko zad. 2 i 3 z podręcznika) proszę przesłać na adres bgonerka@poczta.onet.pl

W razie problemów proszę o kontakt 691340660

Biblioteka

Dla uczniów chętnych

1- „Ilustracja do przeczytanej książki” (prace oddacie po powrocie do szkoły). Pracę proszę opisać, tzn. na małej doklejonej kartce  wpisujemy autora i tytuł książki oraz swoje imię                              i nazwisko.

2- Uczniowie prowadzący „Zeszyt przeczytanych lektur, książek” dalej uzupełniają go. Zachęcam innych do założenia takiego zeszytu.

Drodzy Rodzice.

Jeżeli wasze dziecko  wykonało pracę na konkurs plastyczny z biblioteki to  proszę o przesłanie zdjęcia tej pracy na adres e-mail: szkolafalkow@gmail.com    ze wskazaniem do Krystyna Waszczyk

Po wykonaniu prezentacji uczniowie, nauczyciele będą przyznawać punkty. W ten sposób konkurs możemy rozstrzygnąć. Dziękuję

 


VII tydzień 27-30.04.2020 r

Pobierz: Klasa II

1.Temat: Dzień Ziemi 22 kwietnia.

  • Napisz życzenia dla Ziemi z okazji jej święta- karty pracy s. 98
  • Wykonaj ćw. 2 s.98 ( karty pracy)
  1. matematyczna: Utrwalamy wiadomości: linie proste, krzywe, łamane.
  • Wykonaj zad. 6 s.65, zad. 33 s.74 – karty pracy 

2.Temat: Czytamy ze zrozumieniem.

  • Przeczytaj tekst: Restauracja ,, U Jana”- karty pracy s.104 i wykonaj ćwiczenia: 1,2,3,4,5- s.105
  1. matematyczna: Utrwalamy wiadomości: Odcinek.
  • Wykonaj zadania w kartach pracy s. 74-75( Proszę o zdjęcie zad.3 s.74 i

zad.36 s. 75)

 

  1. Temat: Życzenia na różne okazje.

 

  • Piszemy życzenia na różne okazje – ćw. 23-s. 99 ( karty pracy)
  • Doskonalimy czytanie – ,,Nareszcie wiosna”  – podręcznik s. 90 – 91( dostosowujemy ilość tekstu do możliwości dziecka. Proszę pamiętać o znakach interpunkcyjnych i odpowiedniej intonacji głosu podczas czytania)

 

  1. matematyczna:  Powtarzamy wiadomości o jednostkach wagi: kilogram, dekagram.
  • Wykonaj zad.15 s. 69- karty pracy.
  1. muzyczna: Elementy muzyki.
  • Przeczytaj informacje o elementach muzyki – podręcznik s. 82
  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy: 9,10 s. 87 ( proszę o zdjęcie)

 

  1. Temat: Opis.
  • Wykonaj ćwiczenie 1 s. 78 – karty pracy
  • Opisz w zeszycie dowolnie wybrane zwierzę,roślinę lub zabawkę ( pamiętaj o wstępie, rozwinięciu i zakończeniu). Proszę o zdjęcie pracy. 
  1. matematyczna: Rozwiązujemy zadania tekstowe.
  • Rozwiąż zadania w kartach pracy: 23,24,25,27 s.72
 Religia

 

Katecheza 40

Temat: Msza Święta dziękczynieniem za ofiarę, którą składa P. Jezus pod postaciami chleba i wina.

  1. Obejrzyj film dla dzieci o Eucharystii: https://www.youtube.com/watch?v=jI4E91uNSOc
  2. Zanim przeczytasz tekst biblijny, uważnie obejrzyj ilustracje w książce.
  3. SŁOWO BOŻE: przeczytaj uważnie tekst biblijny (Łk 22, 19).
  4. Pan Jezus na Ostatniej Wieczerzy ustanowił Eucharystię i Kapłaństwo. Ostatnia Wieczerza i ofiara jaką złożył pod postaciami chleba i wina są zapowiedzią ofiary Mszy Świętej. Kapłan podczas każdej Mszy Świętej wypowiada te same słowa, jakie wypowiedział Pan Jezus na ostatniej Wieczerzy.
  5. Wykonaj zadania:
  • ułóż modlitwę, w której podziękujesz P. Jezusowi za jego obecność we Mszy Świętej.

Katecheza 41

Temat: Eucharystia chlebem dającym życie wieczne.

  1. Wysłuchaj piosenki „Idzie mój Pan”.
  2. Pan Jezus wiedział co to znaczy być głodnym. Dlatego rozmnożył chleb i dwie ryby, żeby nakarmić głodnych ludzi. Ale w tekście, który przeczytacie poniżej, P. Jezus mówi o chlebie „żywym”, którym karmi nas abyśmy żyli na wieki. P. Jezus ukrył swoje ciało pod postacią chleba o to jest Eucharystia.
  3. SŁOWO BOŻE: przeczytaj uważnie tekst biblijny (J 6,51).
  4. Zwróć uwagę na, że tę część Mszy Św., w której P. Jezus karmi nas swoim Ciałem nazywamy Liturgią Eucharystii.
  5. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń:
  • narysuj symbole Eucharystii: hostię i kielich.

*Nadal proszę o zaliczenie grzechów głównych i brakujących Aktów (u niektórych uczniów).

Język angielski

English lesson „step by step” number 5 – lekcja angielskiego „krok po kroku” numer 5.

HELLO !!! How are you today?

 

Temat: I can climb. Nauka piosenki.

Open your book at page 37. Otwórz podręcznik na stronie 37.

Zadanie 4.

Spójrz na zdjęcia dzieci. Podaj angielskie nazwy czynności. Powiedz o sobie, które z tych czynności potrafisz. Użyj zwrotów: I can …… – ja potrafię……; I can’t …..- ja nie potrafię…..

Posłuchaj nagrania 2.23 – powtórz każde zdanie i dopasuj do obrazka podając jego numer.

Dopasuj obrazki do zdań poniżej a,b,c,d.

 

Zadanie 5.

Spójrz na obrazek, nazwij czynności, które wykonują postacie. Włącz nagranie 2.24 – usłyszysz piosenkę. Dzieci śpiewają jakie czynności potrafią a jakie nie.

Nagranie 2.25 – zaśpiewaj z wersją karaoke.

Zeszyt ćwiczeń.

Open your workbook at page 35. Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 35.

Polecenia masz na dole strony.

 

Jeśli wykonałeś/aś  zadania według podanego schematu  i nie masz pytań, wszystko jest dla Ciebie zrozumiałe to otrzymujesz „odznakę GREAT WORK”. – „Wspaniała praca”

Zapisuj na kartce każdą uzyskaną odznakę – data i temat lekcji.

Jeśli pojawiły się problemy – napisz maila agaalipska@wp.pl bądź skontaktuj się przez Messenger.

Thank you . Goodbye!!!

 

English lesson „step by step” number 6 – lekcja angielskiego „krok po kroku” numer 6

Temat: Can you fly? Pytania dotyczące umiejętności.

Open your book at page 38 -39. Otwórz podręcznik na stronie 38-39.

Zadanie 6.

Spójrz na obrazek. Przedstawione postacie znajdują się w dżungli. Przypomnij znaczenie słów pod poszczególnymi numerami.  Posłuchaj nagrania 2.26 – wskaż wymienione postacie i powtórz zdania, które  usłyszałaś/eś.

Zadanie 7.

W ramce masz pytania, które tworzymy aby zapytać : Czy potrafisz……..? Can you….? Np.

Can you fly? I odpowiedź  No, I can’t   lub:

Can you swim? Yes, I can.

Wysłuchaj nagrania 2. 27 -powtórz każde pytanie i odpowiedź oraz zgadnij jakie zwierzę jest opisane. Na koniec  pojawi się pytanie : Are you a monkey? Czy jesteś małpką? NO.

Are you ….. – czy jesteś…? No właśnie!!! Jakie to zwierzę….?

Zadanie 8   (dodatkowo)

Gra edukacyjna – Zgadnij zwierzę! Jeśli masz z kim zagrać, to jedna osoba  wybiera w myślach zwierzę ( z obrazka) a druga zadaje pytania  Can you….?(wzór w zadaniu) i próbuje odgadnąć jakie to zwierzę.

Zadanie 9.

Nagranie 2.29 – wysłuchaj czterech zdań – one są napisane w ćwiczeniu  pod ramką i dopasuj zwierzę z ramki do opisu. Po każdym zdaniu w słuchance  będzie pytanie : Who am I ? Kim ja jestem? Odpowiedz po angielsku.

Zadanie 10

Ćwiczenie językowe – wymowa „g” i „j” po angielsku. Masz wyróżnione w tekście. Posłuchaj nagrania 2.30 i powtórz kilka razy.

Zeszyt ćwiczeń.

Open your workbook at page 36 – 37. Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 36 -37.

Polecenia masz na dole strony. Nagranie 2.28 do zadania 5.

 Jeśli wykonałeś/aś  zadania według podanego schematu  i nie masz pytań, wszystko jest dla Ciebie zrozumiałe to otrzymujesz „odznakę GREAT WORK”. – „Wspaniała praca”

Zapisuj na kartce każdą uzyskaną odznakę – data i temat lekcji.

Jeśli pojawiły się problemy – napisz maila agaalipska@wp.pl bądź skontaktuj się przez Messenger.

                           Thank you . Goodbye!

Informatyka

Proszę zapoznać się z 21 tematem lekcji – „Edytor tekstu – Rozmiar czcionki”.

Następnie wykonać ćwiczenia 1-3 i ćwiczenia do lekcji 21 zamieszczone na płycie.

Wykonane zadania 2 i 3 z podręcznika proszę zapisać w utworzonym wcześniej folderze na pulpicie swojego komputera. Następnie zapisany plik z zadaniami z tematu 21 (tylko zad. 2 i 3 z podręcznika) proszę przesłać na adres bgonerka@poczta.onet.pl

Bardzo proszę nie przysyłać zadań z płyty, bo nie wszyscy mają możliwość z niej korzystać!

W razie problemów proszę o kontakt 691340660

 

 


VI tydzień 20-24.04.2020 r

 

  1. Temat: Wiosenne prace w ogrodzie.
  • Na podstawie przeczytanego tekstu – podręcznik s. 60-61, ustal kolejność etapów pracy podczas siania rzodkiewki:

Podlewamy wodą.

Przekopujemy ziemię.

Zagrabiamy spulchnioną ziemię.

W zrobionym rowku wysiewamy nasiona.

Usuwamy chwasty.

Wytyczamy ścieżki i grządki.

Czekamy na pierwsze rzodkiewki.

Nawozimy ziemię.

  • Zapisz w odpowiedniej kolejności zdania w zeszycie. ( Proszę o zdjęcie. )
  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s. 68-69

ed.matematyczna: Rozwiązywanie zadań tekstowych.

  • Wykonaj zadania w kartach pracy s. 52-53

2.Temat: Zwierzęta w ogrodzie.

  • Przeczytaj inscenizację,, Kto zjadł sałatę?” – podręcznik s. 62-64, wykonaj ustnie polecenia zapisane pod tekstem : 1,2,3
  • wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s. 70-71( Proszę o zdjęcie ćw.4 s. 71)

ed.matematyczna : Obliczanie iloczynów i ilorazów.

  • Wykonaj ustnie zadania ze s. 115 – podręcznik
  • Wykonaj zadania w kartach pracy s. 54 – 55
  1. Temat: Historia pewnej rośliny.
  • Rozwiąż zagadkę ( ustnie)

Te rośliny cebulowe na rabatce rosną

Kwitną pięknie, kolorowo, ale tylko wiosną.

Wiosna żółte i czerwone plecie z nich dywany,

a te kwiaty- tak dostojne – zwą się…..

  • Budowa tulipana – podręcznik s. 65
  • Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4 w kartach pracy s. 72-73
  • Wykonaj ćwiczenie 3 s. 79 – karty pracy
  • Przeczytaj tekst – podręcznik s. 66-67, odpowiedz ustnie na pytania zawarte pod tekstem.
  • wykonaj ćwiczenie 5 – karty pracy s. 73
  • Napisz w zeszycie wyrazy z,, ż” niewymiennym -podr. s. 65. Ułóż i napisz dwa zdania z wybranymi wyrazami z,, ż” niewymiennym.

ed.matematyczna : Rozpoznawanie, rysowanie linii prostych, krzywych i łamanych.

  • Wykonaj zadania 1-4 – podr. s. 116
  • Wykonaj zadania w kartach pracy s. 56-57 ( proszę o zdjęcie zad. 5 s. 57)

ed.muzyczna – utrwal piosenkę ,, Pisanki, kraszanki”, wysłuchaj utworu muzycznego ,,Wiosna” Antonio Vivaldi( youtube)

 

  1. Temat: Niezwykłe ogrody.
  • Przeczytaj tekst ,, W hamaku” s. 68
  • Odpowiedz ustnie na pytania umieszczone pod tekstem.
  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s.74
  • Przeczytaj informacje o rodzajach ogrodów – podr. s. 69
  1. matematyczna : Odcinek
  • Podręcznik s. 117- zadania wykonaj ustnie.
  • Wykonaj zadania w kartach pracy s. 58-59
  1. Temat: ,, Nic w ogrodzie”- Danuta Parlak
  • Przeczytaj lub wysłuchaj( lekturyMP3.pl)-  Nic w ogrodzie – fragment książki ,, Kapelusz Pani Wrony”
  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s. 76-77
  1. matematyczna: Utrwalenie wiadomości o jednostkach: kilogram, dekagram.
  • Wykonaj ustnie zadania 1-4 podr. s. 118
  • Wykonaj zadania w kartach pracy s. 60 – 61
  1. plastyczna – kompozycja płaska – wyklejanie konturu tulipana plasteliną.
Język Angielski

Temat: Test – Unit 4 – My room.

Otwórz test i wykonuj polecenia zgodnie z podaną instrukcją.

Pobierz test

Zadanie 1.

Popatrz na pary obrazków (od 1do 4) przedstawiających pomieszczenia w domu oraz przedmioty gospodarstwa domowego. Twoim zadaniem będzie wysłuchać nagrania i zaznaczyć w każdej parze znakiem V obrazek, który pasuje do opisu. Wstawiamy w mały kwadracik poniżej obrazka. Nagranie 8  – zatrzymuj po każdym zdaniu.

Zadanie 2.

Popatrz na obrazki przedstawiające kota w różnych miejscach. Posłuchaj nagrania 9  i zaznacz V te ilustracje, które odpowiadają treści nagrania, a znakiem X te, które jej nie odpowiadają.

Zadanie 3.

Popatrz na obrazek przedstawiający pokój. Uzupełnij opis pokoju zakreślając odpowiednie wyrazy. Są one wytłuszczonym drukiem, ponumerowane, łamane przez siebie. W każdej z pięciu par  zakreśl prawidłowy wyraz.

Zadanie 4.

Spójrz na rysunek pokoju i uzupełnij opis. Brakuje tylko dwóch wyrazów, które bardzo dobrze znasz.!

Jeśli pojawią się problemy – napisz Mamo/Tato maila agaalipska@wp.pl bądź skontaktuj się przez Messenger.

Oczekuję Waszych testów  do piątku 24 kwietnia 2020 na podanym wyżej adresie mailowym.

                                 Thank you . Goodbye!!!

 

Wychowanie fizyczne

WF w domu – lekcja 1

 

Informatyka 

Proszę zapoznać się z 20 tematem lekcji – „Edytor tekstu – Krój czcionki”.

Następnie wykonać ćwiczenia 1-3 i ćwiczenia do lekcji 20 zamieszczone na płycie.

Wykonane zadania 2 i 3 z podręcznika proszę zapisać w utworzonym wcześniej folderze na pulpicie swojego komputera. Następnie zapisany plik z zadaniami z tematu 20 (tylko zad. 2 i 3 z podręcznika) proszę przesłać na adres bgonerka@poczta.onet.pl

Bardzo proszę nie przysyłać zadań z płyty, bo nie wszyscy mają możliwość z niej korzystać!

W razie problemów proszę o kontakt 691340660

Religia

Katecheza 38

Temat: Pan Jezus umiera  za nasze grzechy – Wielki Piątek.

  1. Zapoznaj się ze słowami klucze: Wielki Piątek.
  2. SŁOWO BOŻE: przeczytaj tekst biblijny (J 15,3).
  3. Uważnie obejrzyj ilustrację biblijną w podręczniku.
  4. Zwróć uwagę, że w Wielki Piątek w sposób szczególny rozważamy śmierć Jezusa i adorujemy krzyż.
  5. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń:

1)      ćw. 1 – poprzestawiaj litery tak, aby otrzymać odpowiedź na pytanie „Kiedy Pan Jezus umarł na krzyżu?”,

2)      ćw. 2 – uzupełnij fragment Pisma Świętego, które poznałeś na katechezie.

Katecheza 39

Temat: Zmartwychwstanie Jezusa zwycięstwem nad grzechem i śmiercią.

  1. Zapoznaj się ze słowami klucze: Zmartwychwstanie, Wielkanoc.
  2. Uważnie obejrzyj ilustrację zmartwychwstałego Jezusa.
  3. SŁOWO BOŻE: przeczytaj tekst biblijny (Mt 28, 2-7).
  4. Zwróć uwagę na to, ze zmartwychwstanie Jezusa to największy cud. Na pamiątkę tego wydarzenia w Wielka Niedzielę o świcie odbywa się procesja, a po niej uroczysta Msza Święta zwana rezurekcją.
  5. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń:

1)      ćw. 1 – wstaw do 1 zdania słowo „cud”, drugie słowo to „wiary”’

2)      ćw. 4 – narysuj pisankę wielkanocną. 

 

V tydzień 15-17.04.2020 r.

  1. Temat: Jak powstaje dom?
  •  Jak powstaje dom? -podręcznik s.48
  • wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s.54-55
  • czytam sam- karty pracy s. 101-ćw.5                                                                          
  1. matematyczna – mnożenie i dzielenie w zakresie 100
  • podręcznik s.113 – zadania:1,2,3- tylko 2 i 3  zad. zapisać w zeszycie,
  • karty pracy do matematyki s.46-47
  • zadania dodatkowe dla chętnych , karty pracy s.72
  1. muzyczna : piosenka ,, Pisanki, kraszanki” – karty pracy s.109

 

  1. Temat: Kto buduje dom? Nazwy zawodów związanych z budową domu.
  • podręcznik s.50,51
  • napisz w zeszycie nazwy zawodów związanych z budową domu( s. 51), zapamiętaj ich pisownię, nazwy zawodów zakończonych końcówką -arz. Warto wykorzystać obrazki do zabaw ortograficznych z ,, Wycinanki” – arty nr 56,57
  • wykonaj w kartach pracy ćwiczenia ze strony 56-58
  1. matematyczna – Doskonalenie rachunku pamięciowego
  • podręcznik s.113 – zad.4 i 5
  • karty pracy s.48, zad. 7 s.49
  1. Temat: Architekci wśród zwierząt.
  • Przeczytaj tekst ,, Niezwykli architekci” – podr.s. 54-55, wykonaj ustnie polecenie 1 .
  • Na podstawie informacji zawartych tekście, napisz w zeszycie  z jakich materiałów osy budują swoje domy. 
  • wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s. 62-63
  • Przeczytaj wiadomości z podr. s. 58-59, wykonaj ćw.2 i 3 w kartach pracy s.66-67
  1. matematyczna – cechy kwadratu.
  • podr. s. 114 – przeczytaj informacje , wykonaj zadania ustnie,
  • wykonaj zadania w kartach pracy s. 50-51
  1. plastyczna – narysuj swój dom. 
 Informatyka:

Proszę zapoznać się z 19 tematem lekcji – „Edytor tekstu – Kropka, przecinek…”.

Następnie wykonać ćwiczenia 1-3 i ćwiczenia do lekcji 19 zamieszczone na płycie.

Wykonane zadania z podręcznika proszę zapisać w utworzonym folderze pod nazwą „imię i pierwsza litera nazwiska kl.2” (np. Tomek Z kl. 2) następnie przesłać na adres bgonerka@poczta.onet.pl

W razie problemów proszę o kontakt 691340660

Język angielski

English lesson „step by step” number 3 – lekcja angielskiego „krok po kroku” numer 3.

Unit 5 – I can jump! (Potrafię skakać)  str. 36 w podręczniku.

Temat: I can dance. Nauka nazw czynności.

Zadanie 1.

Open your book at page 36. Otwórz podręcznik na stronie 36.

Spójrz na duży obrazek – z filmu „Księga dżungli”. Bohaterowie: chłopiec Mowgli, niedźwiedź Balu i pantera Bagheera.

Posłuchaj nagrania 2.20- i wskaż na obrazku postacie, których nazwy usłyszysz. Pojawią się słowa:

Animals – zwierzęta,

Jungle – dżungla,

Bear – niedźwiedź,

Panther – pantera,

Climb – wspinać się,

Run – biegać,

Dance – tańczyć,

Can – potrafić/umieć.

 Zadanie 2.

Spójrz na małe obrazki. Posłuchaj pierwszej części nagrania (Part 1) 2.21 i powtarzaj słowa:

Dance, walk – spacerować, run, climb, , jump – skakać, swim – pływać.

W drugiej części nagrania (Part 2) wysłuchasz zdania do każdego obrazka:

I can dance – potrafię/umiem tańczyć…………

Zeszyt ćwiczeń.

Open your workbook at page 34. Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 34.

Polecenia masz na dole strony.

 

Jeśli wykonałeś/aś  zadania według podanego schematu  i nie masz pytań, wszystko jest dla Ciebie zrozumiałe to otrzymujesz „odznakę GREAT WORK”. – „Wspaniała praca”

Zapisuj na kartce każdą uzyskaną odznakę – data i temat lekcji.

Jeśli pojawiły się problemy – napisz maila agaalipska@wp.pl bądź skontaktuj się przez Messenger.

Thank you . Goodbye!!!

RELIGIA

Katecheza 35

„Niedziela Palmowa pamiątką przybycia Jezusa do Jerozolimy”

Zapoznaj się ze słowami „Niedziela Palmowa (Niedziela Męki Pańskiej)”

Bóg Mówi: Mk 11,9  „Hosanna: Błogosławiony Ten, który przychodzi w imię Pańskie”

– są to słowa powitania Pana Jezusa, które także mówią o tym, że Jezus jest Synem Bożym. 

To wydarzenie przeżywamy w Niedzielę Palmową przychodząc do kościoła z palmami. 

ćw. 1- uzupełnij słowa Pisma Świętego wyrazami z ramki,

ćw. 2- n odczytaj ukryty wyraz w labiryncie i dokończ zdanie.

Katecheza 36

„Wielki Czwartek dniem dziękczynienia za Eucharystię”

Zapoznaj się ze słowami „Wielki Czwartek”.

Przeczytaj uważnie Słowo Boże (MK 14,22-24).

Zapamiętaj: Pamiątką Ostatniej Wieczerzy jest Msza Święta. W Najświętszym Sakramencie – Eucharystii Chrystus jest prawdziwie, rzeczywiście obecny.

Praca do wykonania w zeszycie: 

ćw. 1 – uporządkuj litery według kolejności i uzupełnij zdanie,

ćw. 2 – z rozsypanki wyrazowej ułóż modlitwę, którą pozdrawiamy Pana Jezusa w Najświętszym Sakramencie.

 

W-F

Wykonaj ćwiczenia z podanego linku: https://wordwall.net/pl/resource/907774/wychowanie-fizyczne  (wykorzystaj szablon  „ruletka” lub „otwórz okno” i każde z ćwiczeń wykonaj  minimum 1x)

Dołącz do zabawy i przygotuj sałatkę owocową – „Sałatka owocowa”: https://www.youtube.com/watch?v=9KvDK9egVBU

 

II tydzień 23-27.03.2020 r.

Proszę aby uczniowie wykonali ćwiczenia:

  • Przeczytaj tekst z podręcznika s.26-28
  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s.28-31
  • Napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie: Jakie zabytki Kuba zwiedzał w Krakowie?
  • Przeczytaj tekst”Wszystkie szlaki prowadzą do Sukiennic” – karty pracy s. 102 i wykonaj ćwiczenia na stronie 103

Edukacja matematyczna

  • Przeanalizuj ćwiczenie 1 w podręczniku s. 107
  • Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 2 s. 107
  • Wykonaj w kartach pracy ćwiczenia 1-3 s.20-21
  • ćwiczenia 1-5 s. 22-23

Edukacja polonistyczna

„Na tropie zabytków”

  • Przeczytaj tekst ze s. 30-31
  • Napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie: Co to jest zabytek?
  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s.32. Wykonaj ramkę na zdjęcie.

Edukacja matematyczna

Wykonaj ćwiczenia s.24-25

Edukacja polonistyczna

  • Przeczytaj tekst s.32-33
  • Napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie: Co produkowano w łódzkiej Manufakturze?
  • Napisz w zeszycie nazwy mieszkańców miast z podręcznika s.33. Pamiętaj! Nazwy mieszkańców tworzonych od nazw miejscowości piszemy małą literą. 
  • Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy s. 34-35

Edukacja matematyczna

  • Karty pracy s. 26-27

I tydzień 16-20.03.2020 r.

  • Elementarz – przeczytać czytanki str. 20-25
  • Karty pracy Ed. Polonistyczna  ćwiczenia 1,2,3,4,5 – str.20

            Ćw. 1, 2, 3, 5 – str. 23-24

            Ćw. 1, 2, 3  – str. 25-26

  • wykonujemy ćwiczenia w kartach pracy „ Ortografia”,
  • utrwalamy części mowy- rzeczownik, czasownik, przymiotnik,
  • utrwalamy pisemne formy wypowiedzi: życzenia, zaproszenie
  • Karty pracy Ed. Matematyczna – ćwiczenia ze stron 14-19,
  • utrwalamy tabliczkę mnożenia, dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100, obliczenia zegarowe.

Język angielski

  • Powtórzenie treści rozdziału 4 – My room – podręcznik str. 28-33.
  • Zeszyt ćwiczeń str. 26-30.