Witamy na stronie naszej szkoły.

Klasa VI B – zagadnienia do zrealizowania

Klasa VI B – zagadnienia do zrealizowania

III tydzień 30.03 – 3.04.2020 r. pobierz – Klasa-VIb-zadania-do-realizacji-całość

Język polski
  1. LEKTURA

         Notatka w zeszycie:

temat 1.   Szkolna rzeczywistość.

       ćw. 1. Połącz imiona i nazwiska (lub przezwiska) pracowników szkoły z nauczanymi przez nich przedmiotami lub funkcją sprawowaną w szkole.

                             Jolanta Chaber                           język angielski

                                       Christina                           biologia

Michalina Małolepsza(Bukwa)                             stróż

                             pan Sylwester                             język polski

Konstancja Konstantynopolska                            matematyka

                                         Cedynia                            chemia

                             doktor Jamnik                             bibliotekarka

                                   pan Butler                              szkolny lekarz                             

                                    pan Efteb                              sprzątaczka

                                        Ekierka                              historia

                                  Próbówka                               geografia                

                       Juliusz Stokrotka                              informatyka

                       Antoni Czwartek                              dyrektor szkoły

                   Pani Pumpernikiel                                fizyka

  • Z podręcznika do literatury (s.285 – 291) opracuj w zeszycie : ćw. 11 i 12 s.287.              

temat 2.   „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” R. Kosika jako powieść fantastycznonaukowa.

 Tekst notatki uzupełnij odpowiednimi wyrazami z banku słówek w odpowiedniej formie.

bank  słówek:    Vidoktor, rozwój technologii, Morten, Manfred, wynalazki, nowinki techniczne, fantastycznonaukowa;

„Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” R. Kosika jest powieścią ……………………………………………………. , ponieważ dużą rolę w wydarzeniach odgrywają ……………………….  ……………………………. i …………………………………. , np.: mikrokomputer lub cybermucha.  Poza tym bohaterami utworu obok ludzi są wysoko rozwinięte maszyny                  – ………………………… , …………………………… i …………………………………. .

Książka ukazuje również zagrożenia związane z  …………………………….  ………………………….. , np. …………………………………. – sztuczna inteligencja – zbuntował się i pragnął zawładnąć światem.

  1. Główne wątki:
  2. Poszukiwanie skarbu ( wątek detektywistyczny).
  3. Rozbicie Gangu Niewidzialnych Ludzi ( wątek sensacyjny).
  4. Zagrożenia związane z rozwojem sztucznej inteligencji ( wątek naukowy).
  5. Problemy rodzinne i rówieśnicze ( wątki obyczajowe).

Uwaga! 

  • Praca dodatkowa – podręcznik do literatury – ćw. 39 s. 291.

                 ( Termin  przesłania pracy – 08.04.2020 r.)

  • Wszystkie  „zadane” i opatrzone terminem prace  proszę przesyłać na maila: grabowskam.j.polski@gmail.com
  • Praca pisemna z ubiegłego tygodnia będzie oceniona po powrocie do szkoły, jeżeli nie zaistnieją nowe nieprzewidziane okoliczności.
  • Notatki można wydrukować i wkleić do zeszytu ( jeśli istnieje taka możliwość!)

 

  1. GRAMATYKA

 temat 3.    Zdania podrzędne przydawkowe i dopełnieniowe.

  • podręcznik ( s.165-170)

                      (Poniższy zestaw ćwiczeń zapisz w zeszycie.)

                      ćw.2 s.165;  ćw.5 s.167;  ćw.5 i 7  s.170;

  • zeszyt ćwiczeń ( s.75 -78)

III .   ĆWICZENIE NA OCENĘ

  • Z podanego poniżej zestawu wybierz 5 zdań i dokonaj analizy wg podanego wzoru.
  • Rozwiązania proszę przesłać na maila – termin 02.04.2020 r.
  • Systematycznie korzystamy ze zdalnych lekcji  z języka polskiego (link na stronie

          szkoły).

         Do tego zadania proszę wykorzystać  temat  4 dla kl.6.

 wzór:

Mały biały kotek pije łapczywie ciepłe mleko.

                           kotek                                                  pije

                        (podmiot)                                        (orzeczenie)

              jaki?                    jaki?                         co?                           jak?

              mały               biały                             mleko                   łapczywie

      (przydawka)   (przydawka)                  (dopełnienie)   (okolicznik sposobu)

                                                                                    jakie?

                                                                            ciepłe

                                                                        (przydawka)

ZESTAW ZDAŃ DO WYBORU

 

  1. Po południu szóstoklasiści uczestniczyli w zawodach sportowych.
  2. Słońce wyznaczyło swoich potomków na władców państwa.
  1. Państwo Inków zostało założone w XII wieku na terenie dzisiejszych Peru i Ekwadoru.
  2. Bluzki z jedwabiu są bardzo modne w sezonie letnim.
  1. Wszechpotężne Słońce stworzyło cały świat.
  2. Ala i Gosia zawiodły się na swoich dwóch koleżankach.
  1. W mieszkaniu Grzegorza stoi piękny stół z drewna sosnowego.
  2. Każdy władca Inków budował dla siebie nowy pałac.
  1. Znany naukowiec napisał artykuł o ochronie środowiska.
  2. Wkrótce spełnią się twoje wszystkie marzenia.
  1. Boski Manitu obserwował piękny i doskonały świat.
  2. Finałowe zawody odbyły się na pięknie odnowionym stadionie olimpijskim.
  1. Mój brat Marek zostanie słynnym pisarzem.
  2. Przewodniczący naszej klasy został wczoraj wybrany na szefa sekcji sportowej.
  1. Nie pozwolę im na samotną wędrówkę.
  2. Wszyscy sportowcy będą uczciwie walczyli o złoty medal.
  1. Lśniąca tarcza ochroniła śmiałka przed potworem.
  2. Jego siostra pojechała wczoraj na długą wycieczkę.
  1. Prosili Atenę o szczęśliwy powrót z wojny.
  2. Dwunastoletni Piotrek dostał na urodziny dużego psa.
  1. Indiańscy bogowie stworzyli potem piąty świat.
  2. Ania i Diana szczerze rozmawiały o swoich sprawach.
  1. Wczoraj po południu wybrałem się z kolegą do kina.
  2. W następny piątek będziemy aktywnie uczestniczyć w akcji charytatywnej.
 Język angielski

Czas Past Simple

 Obejrzyj film na youtube

  1. https://www.youtube.com/watch?v=neZNY9yL8Ag 
  2. https://www.youtube.com/watch?v=fkE_w8RRe-s

Ćwiczenie 1.  https://www.ang.pl/cwiczenia/791/past-simple-budowa

Ćwiczenie 2. https://www.ang.pl/cwiczenia/790/past-simple-pytania-przeczenia

Jako pracę na ocenę proszę wyobrazić sobie miejsce, które odwiedziliście w ostatni weekend( koronawirus marzyć nam nie zabrania:). W pracy pisemnej użyj czasowników: come, go, fly, visit, eat, drink, break, meet, play, listen, have, leave. Możesz wykorzystać dodatkowo inne czasowniki. Postaraj się rozbudować każde zdanie do 5 słów. Gotowe prace odsyłamy na mojego maila do piątku drelka7@op.pl ( 03.04.2020). Jeśli nie masz takiej możliwości, zrób zdjęcie pracy i prześlij na messengera lub na mój numer telefonu 666553672 ( nie dotyczy osób z VIA, które już oddały prace).

UMIEMY JUŻ WSZYTSKIE CZASOWNIKI NIEREGULARNE Z ZESZYTU!!!

Na stronie www.macmillan.pl w strefie ucznia ( zakładka w prawym górnym rogu strony) są dostępne za darmo nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń.

 Język niemiecki

Zapisać notatkę do zeszytu: – Język niemiecki – notatka do zeszytu kl VI

Przeczytać tekst 3/31 podręcznik, na podstawie tekstu wykonać zadanie 4/32 podręcznik (w zeszycie).

Wykonać zadanie 4/39 zeszyt ćwiczeń (według przykładu).

Historia

1.Dokonaj analizy mapek Polski po pierwszym i drugim rozbiorze ze str. 160 oraz str. 172 w podręczniku;

2.Postaraj się odpowiedzieć na pytania (PRACA Z MAPĄ);

3.Przyjrzyj się uważnie obrazom Jana Matejki ,,Rejtan – upadek Polski” oraz ,,Konstytucja 3 Maja”, przeczytaj opisy, a także odpowiedz na pytania znajdujące się pod obrazami – odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym.

Geografia

Podręcznik – przeczytać podany niżej temat ( str. 96 – 105) i opracować wskazane zagadnienia.

Temat: Rolnictwo Danii i Węgier.

– zadania i funkcje rolnictwa jako ważnego sektora gospodarki w Europie,

– warunki przyrodnicze i pozaprzyrodnicze rozwoju rolnictwa w Europie,

– cechy środowiska przyrodniczego Danii i Węgier sprzyjające rozwojowi rolnictwa,

 – struktura upraw i hodowli zwierząt w Danii i na Węgrzech – analiza wykresów i map tematycznych,

– wydajność rolnictwa Danii i Węgier – analiza wykresów słupkowych,

Zeszyt ćwiczeń – str. 65 – 68 uzupełnić.

Biologia

Rozmnażanie i rozwój gadów.

Zeszyt ćwiczeń – zadania do lekcji nr 20 str. 46 – 47.

Matematyka

Temat: Zadania tekstowe (objętość prostopadłościanu).

Podręcznik  zad. 16,17,18,22 str.166,  dla chętnych – zad. 23 str.167

  1. Temat : Rozpoznawanie graniastosłupów prostych i ostrosłupów. Opisywanie ich własności.

W celu zrozumienia tematu obejrzyj filmy:

https://www.youtube.com/watch?v=1xmNtfmJh2o&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=c_ngYhQNiKk

https://www.youtube.com/watch?v=uTNtY3jtPpI&feature=youtu.be  

Podręcznik str.170-174 – zadania do wyboru, ćwiczenia str. 37- 39.

Na ocenę proszę przesłać ćwiczenia str. 31, 32 ( z poprzedniego tematu) na stronę :  najmrockak@gmail.com do 1.04.2020r.

Dla chętnych ćwiczenia interaktywne na stronach: matzoo.pl, szaloneliczby.pl

 Muzyka

Tematyka: Muzyczna podróż z Karolem Szymanowskim.

Przeczytaj tekst „Pierwiastki narodowe w muzyce Karola Szymanowskiego” – znajdziesz go na stronie:

https://epodreczniki.pl/a/pierwiastki-narodowe-w-muzyce-karola-szymanowskiego/DoGu7jdWO

Wysłuchaj znajdujących się tam trzech utworów kompozytora: Balet „Harnasie”op. 55, „Panie muzykancie z cyklu Sześciu pieśni kurpiowskich” oraz „Krakowiak z cyklu Tańce na fortepian”. Odpowiedz na pytania:

  1. Do muzyki jakich regionów nawiązywał w swej twórczości kompozytor ?
  2. W jakim mieście mieszkał kompozytor i jak nazywała się jego willa?

Prześlij odpowiedź do czwartku do godz.18 korzystając z instrukcji znajdującej się pod poniższym linkiem:

https://bit.ly/2WQO5d6

Zawarte będą tam również materiały i informacje dla każdej z klas.

Technika

Temat: „Rzuty prostokątne”.

Wykonaj zadania z karty pracy – Karta pracy – rzuty prostokątne

Zrobione zadnie wyślij jako zdjęcie lub scan na e-mail: bgonerka@poczta.onet.pl

Plastyka

Temat: „ Dynamiczniej, proszę!”.

Temat rozłożony na dwa tygodnie

  1. Przedstawianie szybko zmieniających się zdarzeń w sztuce barokowej i późniejszej (malarstwo i rzeźba).
  2. Dynamika w architekturze barokowej i współczesnej (architektura), str. 62–76

Praca własna – Proszę sporządzić krótką notatkę zawierającą główne cechy baroku, głównych przedstawicieli tej epoki oraz wypisać największe dzieła.

bgonerka@poczta.onet.pl  –  kontakt z nauczycielem.

Religia

Katecheza nr 39, ćw. 1, 2.

Katecheza nr 40, ćw. 1, 3.

Obecność na Drodze Krzyżowej po odmówieniu w domu – zaznaczać dalej.

Informatyka

Proszę wysłać na mojego e-maila:  pgonerka@gmail.com dwie dowolne prace, które robiliście na komputerze  w ostatnich dwóch tygodniach.

Uwaga! Ponieważ dostałem kilka pytań: Jakie prace mam wysłać? Informuję, że dowolne dwie prace wykonane na komputerze, mogą być z innych przedmiotów np. z j. niemieckiego, j. polskiego, techniki itp. chodzi o to aby nie obciążać Was nadmiernym korzystaniem z komputera. Ja takie prace będę oceniał tylko pod względem informatycznym. Jeśli nie chcecie wysyłać z innych przedmiotów to dowolne dwie prace które robiliście na komputerze wcześniej np. 2 miesiące temu.

Jeśli pojawiłyby się problemy z wysłaniem, proszę o telefon lub sms 601 590 660.

Pamiętajcie, że do Waszej dyspozycji jest e-mail:  szkolafalkow@gmail.com

 

 

 

II tydzień – 23 – 27.03.2020 r.

Język polski
  1. Sporządź w zeszycie notatkę na podstawie lektury „Felix,Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”.
  2. Wynalazki Polonów – Feliksa i jego taty ( w formie tabeli).
Wynalazek Zastosowanie
   
  1. Niezwykłe rośliny wyhodowane przez nauczyciela botaniki.
Nazwa rośliny Na czym polega niezwykłość rośliny?
   
  1. Napisz wypracowanie – Wymyśl, nazwij i opisz niezwykły wynalazek, który mógłby być przydatny we współczesnym świecie. (Praca  na papierze kancelaryjnym lub papierze ksero lub kartce z bloku.)
  • Zadbaj o trójdzielność wypowiedzi ( wstęp, rozwinięcie, zakończenie) i prawidłowy układ graficzny ( akapity).
  • Redagując opis przedmiotu, przemyśl jego kompozycję.

 Możesz zastosować np. taki plan:

  1. przedstawienie przedmiotu (nazwa, pochodzenie, przeznaczenie),
  2. opis wyglądu (wykorzystaj metodę ”Od ogółu do szczegółu” ,tzn. opisz najpierw ogólne wrażenia , jakie wywołuje przedmiot, a dopiero potem przejdź do opisu detali/szczegółów/ według kategorii: wielkość ,kształt , kolor, materiał,
  3. cechy szczególne,
  4. ocena przedmiotu.
  • Pamiętaj o precyzyjnym słownictwie – nazywającym przedmiot i jego elementy ( rzeczowniki) ,określającym warunki przestrzenne( przyimki   i wyrażenia przyimkowe),przedstawiającym cechy wyglądu( przymiotniki    i przysłówki),bo opisywanie to malowanie słowami.
  • Gramatyka
  1. Powtarzaj i utrwalaj wiadomości :
  • Części zdania: podmiot, orzeczenie, przydawka, dopełnienie, okolicznik.
  • Analiza zdania pojedynczego. (wykresy)

Nowy temat:  Zdanie współrzędnie i podrzędnie złożone.

  • podręcznik ( s.160-164):  Zestaw ćwiczeń zapisz w zeszycie – ćw.31 s.160;  ćw.3,4 s.161;  ćw.8 s.164;
  • zeszyt ćwiczeń ( s.72 -74)
Język angielski

Podręcznik str. 73

Ćwicz.1 Zapisz nazwy urazów w zeszycie, przetłumacz na język polski. Ćwicz. 3, 5 str. 73

Zeszyt ćwiczeń: Ćwicz. 1, 2, 3, 5 str. 52

PRZYPOMINAM, CZASOWNIKI NIEREGULARNE Z ZESZYTU POWINNY BYĆ UTRWALONE DO 27 MARCA 2020!!!

Na stronie www.macmillan.pl w strefie ucznia ( zakładka w prawym górnym rogu strony) są dostępne za darmo nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń.

 Język niemiecki

Wykonać ćw. 2 str. 31 z podręcznika w zeszycie.

 Historia
  • Utrwalić tematy: ,,Kultura polskiego oświecenia’’ oraz ,,Sejm Wielki i Konstytucja 3 Maja’’ w taki sposób, aby umieć odpowiedzieć na pytania: 1, 2, 3 i 4 z podręcznika (str. 168) oraz   1, 2, 3 (str.173),
  • Uzupełnić zeszyt ćwiczeń str. 83 – 87 (włącznie) – poprawnie i starannie,
  • Zadania z gwiazdką dla dociekliwych i ambitnych;.

 

Geografia
  • Podręcznik – Podsumowanie rozdziału 3 – Środowisko przyrodnicze i ludność Europy – str. 91 – 92- nauczyć się.
  • Podręcznik – Test – Sprawdź się, str.93-94 – rozwiązać w zeszycie.
  • Zeszyt ćwiczeń – str. 65-75 – uzupełnić.
  • Zeszyt ćwiczeń – Sprawdź, czy potrafisz, str. 62-64 – uzupełnić i nauczyć się.
Matematyka
  • Zamiana jednostek objętości. Podręcznik str. 162-167,
  • Ćwiczenia str. 31-35. Zadania do wyboru.

Darmowe wideolekcje z matematyki:  pistacja.tv, matmagwiazdy.pl

Zadania on-line: matzoo.plszaloneliczby.pl 

Biologia
  • Temat: Gady – adaptacja do środowiska lądowego.
  • Wykonać ćwiczenia do tego tematu.
Muzyka

Tematyka: „Teatr klasyczny czy teatr tańca i gestu”

  1. Posłuchaj i obejrzyj na YouTube fragment z III sceny  walc z baletu ” Pietruszka” Igora  Strawińskiego oraz ” Taniec zbójnicki” z opery ” Harnasie” Karola Szymanowskiego.
  1. Na podstawie obejrzanego materiału  odpowiedz na pytania w zeszycie ( zeszyt w linie lub kratkę trzeba założyć, ponieważ podręczniki i zeszyty pozostały w szkole): Co to jest balet?  Jaki region folklorystyczny Polski przedstawia balet „Harnasie”?
Plastyka
  • Powtórzyć temat –  Perspektywa linearna; 
  • Praca plastyczna – „wiosenne drzewo” – wydzieranka
  • Praca konkursowa –„ Pisanka” –technika dowolna 
Technika
  • Powtórzyć temat – Domowe urządzenia elektryczne; 
  • Wykonać zaległe prace (model do ćw. rzutów prostokątnych; pismo techniczne)
Religia

   Skład Apostolski

Wychowanie fizyczne – ćwiczenia relaksacyjne – otwórz

 I tydzień – 16 – 20.03.2020 r.

Język polski Lektura –  Rafał Kosik – „ Feliks Net i Nika oraz gang niewidzialnych ludzi”,

Henryk Sienkiewicz – „ Janko Muzykant”.

Gramatyka – Zdanie złożone współrzędnie

 i podrzędnie ( Rodzaje zdań-  podręcznik

str. 149-178, zeszyt ćwiczeń str. 70-86).

Język angielski Czasowniki nieregularne (zeszyt).
Język niemiecki Powtórzyć odczytywanie godzin, liczebników do 100, ćwiczenie 1 str. 38 zeszyt ćwiczeń.
Historia Zapoznanie się z rozdziałem – Rozbiory Polski- ćwiczenia do str. 93.
Geografia Tematy z podręcznika – str. 73-90

1.    Rozmieszczenie ludności. Starzenie się społeczeństw.

2.      Zróżnicowanie ludności Europy. Migracje.

3.      Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn.

 Zeszyt ćwiczeń – str. 46 – 61.

Biologia Utrwalenie wiadomości o rybach i płazach.

Zapoznanie się z tematem – Gady.

Matematyka Utrwalenie wiadomości – Pole powierzchni sześcianu, prostopadłościanu. Objętość sześcianu, prostopadłościanu. Zamiana jednostek pola. ( Zadania z podręcznika, zeszytu ćwiczeń).

Strony internetowe:

www.matzoo.pl

www.szaloneliczby.pl

Muzyka Utrwalenie tekstów pieśni patriotycznych: „Mazurek Dąbrowskiego”, „Rota”, „Marsz, marsz Polonia”.
Plastyka Renesans – utrwalenie wiadomości. Wykonanie zaległych prac do oddania.

Konkurs plastyczny „Pisanka Wielkanocna” – technika dowolna

grabowskam.j.polski@gmail.com

Close Menu