Witamy na stronie naszej szkoły.

Klasa VI A – zagadnienia do zrealizowania

KLASA VIA – zagadnienia do zrealizowania

III tydzień 30.03 – 3.04.2020 r.   pobierz:  Klasa VI A – zadania do zrealizowania III tydzień – całość

JĘZYK POLSKI
  1. LEKTURA

         Notatka w zeszycie: 

temat 1.     „Jakże wspaniały byłby świat, gdyby ludzkie marzenia zmieniały się 

                     w rzeczywistość” , czyli do czego potrzebne są marzenia ?

                   sentencja  – krótkie zdanie wyrażające jakąś głębszą myśl filozoficzną lub moralną;

                                      – maksyma, morał, aforyzm, złota myśl;

  • ćwiczenie 1

Uporządkuj wyrazy tak, aby powstały sentencje o marzeniach.

  • słów. to   Marzenia   od   odpoczynek
  • przyszłości nie   tak      Nic   jak   tworzy
  • nie spełniają,   Marzenia   ale   zwykle   się   nie   tak   wtedy,   i      tego   kiedy
  • ujawnia, Symptomem,   zabijamy   który   że   brak   jest      marzenia,
  • ćwiczenie 2

Wyjaśnij znaczenia podanych frazeologizmów (skorzystaj ze słownika języka polskiego – książkowego lub internetowego).

np.  bujać w obłokach– być pogrążonym w marzeniach, być dalekim od realnego życia, marzyć;

chodzić z głową w chmurach

marzenie ściętej głowy –

spaść z obłoków –

wznieść się ponad chmury –

 

  • ćwiczenie 3

Marzenia Ani Shirley: zamieszkanie nad potokiem, zmiana koloru włosów, sukienki z bufiastymi rękawami, zmiana imienia – Kordelia, ciepły dom rodzinny, serdeczna przyjaciółka, najlepsze wyniki w nauce, dobrze zdane egzaminy na Akademię Królewską, stypendium Avery`ego.

Uwaga! 

  • Praca dodatkowa ( dla chętnych) – Moje marzenia –  w formie listu do kolegi.

                 ( Termin  przesłania pracy – 08.04.2020 r.) 

  • Wszystkie  „zadane” i opatrzone terminem prace  proszę przesyłać na maila: grabowskam.j.polski@gmail.com
  • Praca pisemna z ubiegłego tygodnia będzie oceniona po powrocie do szkoły, jeżeli nie zaistnieją nowe nieprzewidziane okoliczności.
  • Notatki można wydrukować i wkleić do zeszytu ( jeśli istnieje taka możliwość!)

 

temat 2.     „Milion razy lepiej być Anią z Zielonego Wzgórza niż Anią znikąd”, czyli losy panny

                     Shirley.

 podręcznik do literatury ( s. 231 – 339)

      (Poniższy zestaw ćwiczeń zapisz w zeszycie.)

                      ćw.14 s.233;  ćw.15 s.234;  ćw.18 s.235;

  1. GRAMATYKA

 temat 3.    Zdania podrzędne przydawkowe i dopełnieniowe.

  • podręcznik ( s.165-170)

                      (Poniższy zestaw ćwiczeń zapisz w zeszycie.)

                      ćw.2 s.165;  ćw.5 s.167;  ćw.5 i 7  s.170;

  • zeszyt ćwiczeń ( s.75 -78)

III .   ĆWICZENIE NA OCENĘ

  • Z podanego poniżej zestawu wybierz 5 zdań i dokonaj analizy wg podanego wzoru.
  • Rozwiązania proszę przesłać na maila – termin 02.04.2020r.
  • Systematycznie korzystamy ze zdalnych lekcji z języka polskiego  (link na stronie szkoły).

         Do tego zadania proszę wykorzystać  temat  4 dla kl.6.

 wzór:

Mały biały kotek pije łapczywie ciepłe mleko.

                           kotek                                                  pije

                        (podmiot)                                        (orzeczenie)

              jaki?                    jaki?                         co?                           jak?

              mały               biały                             mleko                   łapczywie

      (przydawka)   (przydawka)                  (dopełnienie)   (okolicznik sposobu)

                                                                                    jakie?

                                                                            ciepłe

                                                                        (przydawka)

ZESTAW ZDAŃ DO WYBORU

 

  1. Po południu szóstoklasiści uczestniczyli w zawodach sportowych.
  2. Słońce wyznaczyło swoich potomków na władców państwa.
  1. Państwo Inków zostało założone w XII wieku na terenie dzisiejszych Peru i Ekwadoru.
  2. Bluzki z jedwabiu są bardzo modne w sezonie letnim.
  1. Wszechpotężne Słońce stworzyło cały świat.
  2. Ala i Gosia zawiodły się na swoich dwóch koleżankach.
  1. W mieszkaniu Grzegorza stoi piękny stół z drewna sosnowego.
  2. Każdy władca Inków budował dla siebie nowy pałac.
  1. Znany naukowiec napisał artykuł o ochronie środowiska.
  2. Wkrótce spełnią się twoje wszystkie marzenia.
  1. Boski Manitu obserwował piękny i doskonały świat.
  2. Finałowe zawody odbyły się na pięknie odnowionym stadionie olimpijskim.
  1. Mój brat Marek zostanie słynnym pisarzem.
  2. Przewodniczący naszej klasy został wczoraj wybrany na szefa sekcji sportowej.
  1. Nie pozwolę im na samotną wędrówkę.
  2. Wszyscy sportowcy będą uczciwie walczyli o złoty medal.
  1. Lśniąca tarcza ochroniła śmiałka przed potworem.
  2. Jego siostra pojechała wczoraj na długą wycieczkę.
  1. Prosili Atenę o szczęśliwy powrót z wojny.
  2. Dwunastoletni Piotrek dostał na urodziny dużego psa.
  1. Indiańscy bogowie stworzyli potem piąty świat.
  2. Ania i Diana szczerze rozmawiały o swoich sprawach.
  1. Wczoraj po południu wybrałem się z kolegą do kina.
  2. W następny piątek będziemy aktywnie uczestniczyć w akcji charytatywnej.
           JĘZYK ANGIELSKI

Temat: Czas Past Simple, Zdania twierdzące i przeczące. Wypowiedź pisemna.

 Obejrzyj filmy na youtube

  1. https://www.youtube.com/watch?v=neZNY9yL8Ag
  2. https://www.youtube.com/watch?v=fkE_w8RRe-s

Ćwiczenie 1.  https://www.ang.pl/cwiczenia/791/past-simple-budowa

Ćwiczenie 2. https://www.ang.pl/cwiczenia/790/past-simple-pytania-przeczenia

Praca na ocenę( nie dotyczy osób , które już oddały prace).

Jako pracę na ocenę proszę wyobrazić sobie miejsce, które odwiedziliście w ostatni weekend ( koronawirus marzyć nam nie zabrania:). W pracy pisemnej użyj czasowników: come, go, fly, visit, eat, drink, break, meet, play, listen, have, leave. Możesz wykorzystać dodatkowo inne czasowniki. Postaraj się rozbudować każde zdanie do 5 słów. Gotowe prace odsyłamy na mojego maila do piątku drelka7@op.pl ( 03.04.2020). Jeśli nie masz takiej możliwości, zrób zdjęcie pracy i prześlij na messengera lub na mój numer telefonu 666553672.

 UMIEMY JUŻ WSZYTSKIE CZASOWNIKI NIEREGULARNE Z ZESZYTU!!!

Na stronie www.macmillan.pl w strefie ucznia ( zakładka w prawym górnym rogu strony) są dostępne za darmo nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń.

MATEMATYKA
  1. Temat: Zadania tekstowe (objętość prostopadłościanu).

Podręcznik  zad. 16,17,18,22 str.166,  dla chętnych – zad. 23 str.167

  1. Temat : Rozpoznawanie graniastosłupów prostych i ostrosłupów. Opisywanie ich własności.

W celu zrozumienia tematu obejrzyj filmy:

https://www.youtube.com/watch?v=1xmNtfmJh2o&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=c_ngYhQNiKk

https://www.youtube.com/watch?v=uTNtY3jtPpI&feature=youtu.be

Podręcznik str. 170-174 – zadania do wyboru, ćwiczenia str.37- 39.

Na ocenę proszę przesłać ćwiczenia str. 31,32 na stronę :  najmrockak@gmail.com do 1.04.2020r.

Dla chętnych ćwiczenia interaktywne na stronach: www.matzoo.pl, www.szaloneliczby.pl 

BIOLOGIA

,,Budowa ptaków. Przystosowania do lotu”. Zwróćcie uwagę na charakterystyczne cechy budowy, rodzaje piór i ich budowę oraz przystosowania do lotu, W zeszytach zapiszcie temat, datę oraz wyjaśnijcie pojęcie stałocieplność. W zeszytach ćwiczeń wykonajcie zadania 3, 4, 7. Do czwartku- 02 kwietnia- rozwiążcie zadania z podręcznika(str.116- 118) i same odpowiedzi prześlijcie na e-maila: ilona.czapelska@gmail.com 

 GEOGRAFIA

Proszę przygotować się od testu on-line na podstawie powtórzenia z podręcznika str. 91 do 94 oraz ćwiczeń str. 62 do 64. Test zawiera zagadnienia ze znajomości mapy Europy (zagadnienia, które były zadane jeszcze w czasie nauki w szkole).

Proszę korzystac z mapy w podręczniku. Dodatkowa pomoc w formie elektronicznej – 

Otwórz test – poprawa

Test będzie takiej formie jak już pisaliśmy wcześniej i będzie dostępny w piątek 03.04.2020 r. w godz. 10.00 do 10.45 (gdyby pojawiły się jakieś problemy proszę uczniów o kontakt przez e-mail: szkolafalkow@gmail.com lub pgonerka@gmail.com )

HISTORIA
  • Dokonaj analizy mapek Polski po pierwszym i drugim rozbiorze ze str. 160 oraz str. 172 w podręczniku;
  • Postaraj się odpowiedzieć na pytania (PRACA Z MAPĄ);
  • Przyjrzyj się uważnie obrazom Jana Matejki ,,Rejtan – upadek Polski” oraz ,,Konstytucja 3 Maja”, przeczytaj opisy, a także odpowiedz na pytania znajdujące się pod obrazami – odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym.
 JĘZYK NIEMIECKI

Zapisać notatkę do zeszytu – Język niemiecki – notatka do zeszytu kl VI

Przeczytać tekst 3/31 podręcznik, na podstawie tekstu wykonać zadanie 4/32 podręcznik (w zeszycie).

Wykonać zadanie 4/39 zeszyt ćwiczeń (według przykładu)

 MUZYKA

Tematyka: Muzyczna podróż z Karolem Szymanowskim.                                                                                   

Przeczytaj tekst „Pierwiastki narodowe w muzyce Karola Szymanowskiego” – znajdziesz go na stronie:

 https://epodreczniki.pl/a/pierwiastki-narodowe-w-muzyce-karola-szymanowskiego/DoGu7jdWO

Wysłuchaj znajdujących się tam trzech utworów kompozytora: Balet „Harnasie”op. 55, „Panie muzykancie z cyklu  Sześciu pieśni kurpiowskich” oraz „Krakowiak z cyklu Tańce na fortepian”. Odpowiedz na  pytania:

  1. Do muzyki jakich regionów nawiązywał w swej twórczości kompozytor ?
  2. W jakim mieście mieszkał kompozytor i jak nazywała się jego willa?

Prześlij odpowiedź do czwartku do godz.18 korzystając z instrukcji znajdującej się pod poniższym linkiem:

https://bit.ly/2WQO5d6

Zawarte będą tam również materiały i informacje dla każdej z klas.

PLASTYKA

Temat: „ Dynamiczniej, proszę!”.

Temat rozłożony na dwa tygodnie

  1. Przedstawianie szybko zmieniających się zdarzeń w sztuce barokowej i późniejszej (malarstwo i rzeźba).
  2. Dynamika w architekturze barokowej i współczesnej (architektura) str. 62–76

Praca własna – Proszę sporządzić krótką notatkę zawierającą główne cechy baroku, głównych przedstawicieli tej epoki oraz wypisać największe dzieła.

TECHNIKA

Temat: „Rzuty prostokątne”.

Wykonaj zadania z karty pracy: Karta pracy – rzuty prostokątne

Temat rozłożony na dwa tygodnie

Wykonane prace proszę sfotografować i przesłać na adres

bgonerka@poczta.onet.pl  lub mms  691340660 –  kontakt z nauczycielem.

RELIGIA

 Zaznaczaj obecności na Drodze Krzyżowej poprzez odmówienie w domu.

Katecheza 39,ćwicz. 1,2

Katecheza 40,ćwicz. 1,3.

Kontakt telefoniczny do p. Leśniewicz 782250245.

 WYCHOWANIE FIZYCZNE

Link: artykuł – prezentacja – film https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY

Zobacz krótki film (link powyżej). Odpowiedz pisemnie na zadane pytania. Ułóż swoje pytanie do tematu. Wyszukaj link o podobnej tematyce. Odpowiedzi prześlij mailem do swojego nauczyciela WF.

Pytania do ucznia

  1. Co zapewnia nam ruch fizyczny i dlaczego jest tak ważny? 2. Na co wpływa aktywność fizyczna? 3. Ile czasu codziennie dzieci powinny być aktywne fizycznie?
Informatyka

Proszę wysłać na mojego e-maila:  pgonerka@gmail.com dwie dowolne prace, które robiliście na komputerze  w ostatnich dwóch tygodniach.

Uwaga! Ponieważ dostałem kilka pytań: Jakie prace mam wysłać? Informuję, że dowolne dwie prace wykonane na komputerze, mogą być z innych przedmiotów np. z j. niemieckiego, j. polskiego, techniki itp. chodzi o to aby nie obciążać Was nadmiernym korzystaniem z komputera. Ja takie prace będę oceniał tylko pod względem informatycznym. Jeśli nie chcecie wysyłać z innych przedmiotów to dowolne dwie prace które robiliście na komputerze wcześniej np. 2 miesiące temu.

Jeśli pojawiłyby się problemy z wysłaniem, proszę o telefon lub sms 601 590 660.

Pamiętajcie, że do Waszej dyspozycji jest e-mail:  szkolafalkow@gmail.com

 

II tydzień – 23 – 27.03.2020 r.

JĘZYK POLSKI
  • Sporządź w zeszycie notatkę nt. Ani, bohaterki  lektury „Ania z Zielonego Wzgórza”.
  • Wygląd zewnętrzny ( w formie tabeli).
Ania jako jedenastolatka Ania jako szesnastolatka
   
  • Cechy pozytywne i cechy negatywne. (Wymień cechy, a następnie wybierz spośród nich 3 i uzasadnij je przykładami postępowania, zachowania dziewczynki.)
  1. Napisz wypracowanie – „Ania z Zielonego Wzgórza – ciekawy i wnikliwy portret literacki.” (Praca  na papierze kancelaryjnym lub papierze ksero lub kartce z bloku.)
  • Zadbaj o trójdzielność wypowiedzi ( wstęp, rozwinięcie, zakończenie) i prawidłowy układ graficzny ( akapity).
  • Pamiętaj o uzasadnianiu cech (przykład z lektury).Pisząc, uporządkuj osobno cechy charakteru, usposobienia i umysłu. Spróbuj ukazać przemiany postaci.
  • Redagując charakterystykę postaci , przemyśl jej kompozycję.

 Możesz zastosować np. taki plan:

  1. przedstawienie postaci
  2. wygląd
  3. usposobienie
  4. charakter
  5. cechy umysłu
  6. ocena postaci.  

Zadbaj o oryginalność spostrzeżeń, wprowadź stosowne związki frazeologiczne, stosuj epitety i porównania, by ubarwić treść wypowiedzi.

Gramatyka

Powtarzaj i utrwalaj wiadomości :

  • Części zdania: podmiot, orzeczenie, przydawka, dopełnienie, okolicznik.
  • Analiza zdania pojedynczego. (wykresy)
JĘZYK ANGIELSKI

Podręcznik str. 73

  • Ćwicz.1 Zapisz nazwy urazów w zeszycie, przetłumacz na język polski. Ćwicz. 3,5 str.73
  • Zeszyt ćwiczeń. Ćwicz. 1,2,3,5 str.52
MATEMATYKA
  • Zamiana jednostek objętości. Podręcznik str. 162-167,
  • Ćwiczenia str. 31-35. Zadania do wyboru.

Darmowe wideolekcje z matematyki:  pistacja.tv, matmagwiazdy.pl

Zadania on-line: matzoo.plszaloneliczby.pl

BIOLOGIA
  • Utrwalić lekcje o gadach, wykonać zadania z zeszytu ćwiczeń: str. 44-45: 1,4,6 i ze str. 46-47: 3,4,5.
  • Kolejny temat: Podsumowanie wiadomości „Ryby, płazy, gady”. Proszę przypomnieć wiadomości ze str.113-115 podręcznika, wykonać 5 dowolnych ćwiczeń  (str. 48-51),
  • Zachęcam do skorzystania ze str.www.gov.pl/zdalne nauczanie- Płazy- kręgowce wodno- lądowe.
GEOGRAFIA

Powtórzenie tematów:

  • Zróżnicowanie ludności Europy. Migracje – str. 78,  Ćwiczenia:  str. 54, 55,
  • Wielkie miasta Europy. Paryż i Londyn – str. 85.   Ćwiczenia: str. 58, 59, 60
HISTORIA
  • Utrwalić tematy: ,,Kultura polskiego oświecenia’’ oraz ,,Sejm Wielki i Konstytucja 3 Maja’’ w taki sposób, aby umieć odpowiedzieć na pytania: 1, 2, 3 i 4 z podręcznika (str. 168) oraz 1, 2, 3 (str.173),
  • Uzupełnić zeszyt ćwiczeń str. 83 – 87 (włącznie) – poprawnie i starannie,
  • Zadania z gwiazdką dla dociekliwych i ambitnych;.
JĘZYK NIEMIECKI

Podręcznik – ćwicz. 2 str.31 do zeszytu.

Plastyka
  • Powtórzyć temat –  Perspektywa linearna; 
  • Praca plastyczna – „Wiosenne drzewo” – wydzieranka
  • Praca konkursowa –„ Pisanka” –technika dowolna 
RELIGIA

Skład Apostolski do utrwalenia.

MUZYKA

Tematyka: „Teatr klasyczny czy teatr tańca i gestu”

  1. Posłuchaj i obejrzyj na YouTube fragment z III sceny  walc z baletu ” Pietruszka” Igora Strawińskiego oraz ” Taniec zbójnicki” z opery ” Harnasie” Karola Szymanowskiego.
  2. Na podstawie obejrzanego materiału  odpowiedz na pytania w zeszycie ( zeszyt w linie lub kratkę trzeba założyć, ponieważ podręczniki i zeszyty pozostały w szkole): a) Co to jest balet ?   b) Jaki region folklorystyczny Polski przedstawia balet „Harnasie”?

Wychowanie fizyczne – ćwiczenia relaksacyjne – otwórz

I tydzień – 16 – 20.03.2020 r.

 JĘZYK POLSKI – przeczytać lekturę ponownie „ Feliks, Net i Nika”, podręcznik gramatyka str.149-178, zeszyt ćwiczeń str. 70-86.

JĘZYK ANGIELSKI – nauka czasowników nieregularnych z zeszytu. Strona internetowa do samodzielnego  ćwiczenia www. ang.pl( gramatyka, czas Past Simple)

MATEMATYKA – utrwalić powierzchnię sześcianu i prostopadłościanu, objętość prostopadłościanu. Jednostki pola. Strony internetowe do ćwiczeń: www.matzoo.pl, www.szaloneliczby.pl.

BIOLOGIA – powtórzyć wiadomości o rybach i płazach. Zaznajomić się z tematem o gadach.

GEOGRAFIA –  2 kolejne tematy z podręcznika i ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń.

                             Mapa Europy – kraje i stolice, zagadnienia z kartki, które wcześniej były zadane.

HISTORIA – zapoznanie się z rozdziałem „ Rozbiory Polski”, ćwiczenia do strony 93.

MUZYKA – utrwalić słowa pieśni Rota, hymnu i Marsz Polonia.

PLASTYKA – utrwalić epokę renesansu, wykonać brakujące prace plastyczne, w tym oś czasu.

                       Konkurs plastyczny „Pisanka Wielkanocna” – technika dowolna

JĘZYK NIEMIECKI – powtórzyć liczebniki do 100.

Close Menu