Witamy na stronie naszej szkoły.

Klasa VB – zagadnienia do zrealizowania

Klasa V B – zagadnienia do zrealizowania

III tydzień 30.03 – 3.04.2020 r.   pobierz:  Klasa VB – zadania do realizacji III tydzień – całość

JĘZYK POLSKI
  1. Podręcznik – ” Od Zeusa do Piasta” – wędrówka po krainie mitów, pdań, legend – powtórzenie wiadomości po rozdz. 3  „Lustrzanym odbiciu”- sprawdzian podsumowujący wiadomości.

Odpowiedzi do zadań proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym, który będzie sprawdzony po powrocie do szkoły.

  1. Nauka o języku – ” Słowniki języka polskiego i wyrazów obcych” – w zeszycie notatka z terminów – słownik ortograficzny, wyrazów bliskoznacznych, języka polskiego, wyrazów obcych oraz ćwiczenia 3,5 6, 8,10 i zeszyt ćwiczeń .

Halina Kalita  halinakalita.21@gmail.com  – kontakt z nauczycielem

JĘZYK ANGIELSKI

Pytania z was/were

  • Obejrzyj filmik –  https://www.youtube.com/watch?v=a70BAA_wDc0 
  • Podręcznik str. 78, ćwicz. 4, 6- dla chętnych
  • Zeszyt ćwicz. Ćwicz.1, 2, 4 str. 56
  • Podręcznik str. 80- przetłumacz  dowolny tekst  z ćwicz. 2 na język polski  do zeszytu.
  • Dla chętnych ćwiczenie online: https://www.ang.pl/cwiczenia/1755/past-simple-budowa

Elżbieta Szymczyk  drelka7@op.pl – kontakt z nauczycielem

 JĘZYK NIEMIECKI

Temat: Ich habe Hunger.

  • Hast du Hunger? – Jesteś głodny?
  • Ja, ich habe Hunger. – Tak, jestem głodny.
  • Nein, ich habe keinen Hunger. – Nie, nie jestem głodny.
  • Hast du Durst?- Chce ci się pić?
  • Ja, ich habe Durst. – Tak, chce mi się pić
  • Nein, ich habe Keinem Durst.- Nie, nie chce mi się pić.
  • Was isst du?
  • Ich esse einen Apfel, einen Joghurt, einen Kuchen, einen Schokoriegel.
  • Ich esse eine Birne, eine Banane, eine Tafel Schokolade.
  • Ich esse ein Schinkenbrot, ein Stück Torte, ein Käsebrot.
  • Ich esse Chips, Süβigkeiten, Knäckebrote.
  • Was trinkst du?
  • Ich trinke einen Saft.
  • Ich trinke eine Limonade, eine Cola.
  • Ich trinke ein Mineralwasser.

Wykonać zadanie 1/4 zeszyt ćwiczeń oraz 7/8 podręcznik (rozwiązanie: pytania i odpowiedzi zapisać w zeszycie)

Zadania proszę przesłać na podany adres gosiadoniecka@outlook.com

HISTORIA
  1. Proszę utrwalić tematy ,Zanim powstała Polska” oraz ,,Mieszko I i początki Polski” w taki sposób aby umieć odpowiedzieć na pytania 1 i 2 str. 164 oraz 1, 2, 3 str. 169 w podręczniku;
  2. Dokonaj analizy mapki ze str. 163 oraz str. 168 i postaraj się odpowiedzieć na pytania (PRACA Z MAPĄ).
  BIOLOGIA

Temat: Grzyby – środowisko życia i znaczenie.

Zeszyt ćwiczeń – str. 42-43

MATEMATYKA
  1. Temat: Pole równoległoboku.

W celu zrozumienia tematu obejrzyj filmy ( w pierwszych dwóch filmach znajdziesz również wskazówki do tematu 2) :

https://pistacja.tv/film/mat00240-pole-rownolegloboku-i-rombu

https://pistacja.tv/film/mat00817-pole-rownolegloboku-i-rombu-zadania?playlist=392

lub

https://www.youtube.com/watch?v=BFp_NAC9rAw&feature=youtu.be

Podręcznik str.191-193, 

Notatka do zeszytu – narysuj równoległobok, napisz wzór, dokończ zdanie: Pole równoległoboku jest równe…..- patrz ramka str. 192.

Na ocenę proszę przesłać zad.2, 3 a-d str. 192, zad. 5 a, b str.193  na emaila:  najmrockak@gmail.com do 3.04.2020 r.

  1. Temat: Pole rombu.

W celu zrozumienia tematu obejrzyj film poniżej oraz możesz wrócić do pierwszych dwóch filmów z poprzedniego tematu :

https://www.youtube.com/watch?v=Wajwv5NRfGw

Podręcznik str. 194 -195, 

Notatka do zeszytu – narysuj dwa romby, napisz dwa wzory, dokończ dwa  zdania: Pole rombu jest równe…..- patrz ramka str. 194.

Na ocenę proszę przesłać zad. 10 a, b str. 195, zad. 12 a, d str.195, zad.13 a, b str.195   na e-maila:  najmrockak@gmail.com

Dla chętnych ćwiczenia interaktywne na stronach: matzoo.pl, szaloneliczby.pl

GEOGRAFIA:

Kontakt z nauczycielem przez e-mail: szkolafalkow@gmail.com 

PLASTYKA

Temat: „Statyka i dynamika w architekturze”.

  • Praca plastyczna – stworzenie dwóch oryginalnych, malarskich projektów (technika dowolna), ilustrujących statykę i dynamikę różnych mostów ( np. most na filarach i most wiszący).
  • Dla chętnych – wirtualna wycieczka do muzeum: www.mnw.art.pl (Muzeum Narodowe w Warszawie); www.mnk.pl (Muzeum Narodowe w Krakowie)
  • Wykonane prace proszę sfotografować i przesłać na adres: bgonerka@poczta.onet.pl  lub mms  691340660 –  kontakt z nauczycielem.
TECHNIKA

Temat: „Kompozyty – materiały przyszłości”.

Zapisz w zeszycie przedmiotowym  i wykonaj zadania

  1. Wyobraź sobie, że jesteś konstruktorem. Znasz różne cechy materiałów konstrukcyjnych. Wymień właściwości, jakie powinien mieć materiał użyty do budowy współczesnego pociągu jeżdżącego z dużą prędkością.
Próba Papier Folia aluminiowa Folia z tworzywa sztucznego Kompozyt papier + folia z tworzywa sztucznego Kompozyt folia aluminiowa + folia z tworzywa sztucznego

 

Rozrywanie          
Przebicie długopisem          
Przecinanie nożyczkami          
Zginanie          
Rozciąganie          
  1. Uzupełnij tabelę na podstawie wyników doświadczenia. Zapisz, jak zachowują się materiały przy poszczególnych próbach.

Wykonaną pracę ( Ekologiczny stworek) proszę sfotografować i przesłać na adres bgonerka@poczta.onet.pl  lub mms  691340660 –  kontakt z nauczycielem.

MUZYKA

Tematyka: Największy instrument – organy.

Wejdź w link poniżej wysłuchaj audiobook ( tylko organy, dla chętnych  także – akordeon) oraz obejrzyj zdjęcia instrumentu, zobacz jak jest zbudowany i posłuchaj jego brzmienia.

https://epodreczniki.pl/a/organy-i-akordeon—instrumenty-dete/DDNEgIkQp

Zrelaksuj się śpiewając piosenkę „Orkiestry dęte” ( naucz się słów i melodii )   możesz zagrać też do akompaniamentu na tzw. domowych instrumentach perkusyjnych : garnkach. pokrywkach, metalowych kubkach, łyżkach lub wykonanych wg własnego pomysłu innych instrumentach perkusyjnych. Podczas wykonania uważaj na zasady bezpieczeństwa i „ uszy domowników”.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=EWT8gOuFTsg

https://bit.ly/2WQO5d6 

INFORMATYKA

Proszę wysłać na adres e-mail: pgonerka@gmail.com dwie dowolne prace (pliki) wykonane na komputerze w ostatnich dwóch tygodniach.

Uwaga! Ponieważ dostałem kilka pytań: Jakie prace mam wysłać? Informuję, że dowolne dwie prace wykonane na komputerze, mogą być z innych przedmiotów np. z j. niemieckiego, j. polskiego, techniki itp. chodzi o to aby nie obciążać Was nadmiernym korzystaniem z komputera. Ja takie prace będę oceniał tylko pod względem informatycznym. Jeśli nie chcecie wysyłać z innych przedmiotów to dowolne dwie prace które robiliście na komputerze wcześniej np. 2 miesiące temu.

Ewentualne pytania proszę kierować na e-mail: szkolafalkow@gmail.com

RELIGIA
  • Ciąg dalszy obecności na Drodze Krzyżowej – zaznaczać po odmówieniu w domu;
  • Katecheza nr 51 – ćwiczenie 1 i 2;
  • Katecheza nr 52 – ćwiczenie 1 i 2.

 

 

 

II tydzień  23 – 27.03.2020 r.

JĘZYK POLSKI
  • LITERATURA – z podręcznika – W gościnie u bogów i bohaterów – terminy podanie, legenda, klechda, mit.
  • LEKTURA – do czytania „Alicja w krainie czarów”
  • Powtórzenie pisowni wyrazów z ż, rz, u, ó,  ch, h, nie, wielką i małą literą. Str. 210
JĘZYK ANGIELSKI

Podręcznik str. 76.

  • Przeczytaj historyjkę obrazkową „ Sport Sue”. Zapisz nowe słownictwo do zeszytu ( glossary, usuful).
  • Przeanalizuj jak tworzymy zdania pytające z czasownikiem „to be” w czasie przeszłym Past Simple( patrz grammar app na str. 77.
  • Ćwicz. 3 str.77 ( przeczytaj historyjkę obrazkową jeszcze raz ze zrozumieniem!!!).
  • Ćwicz. 4 str.77.
  • Zeszyt ćwiczeń- strona 55. Wszystkie zadania.

Na stronie www.macmillan.pl w strefie ucznia ( zakładka w prawym górnym rogu strony) są dostępne za darmo nagrania do podręcznika i zeszytu ćwiczeń.

 JĘZYK NIEMIECKI
  • Zapisać w zeszycie temat: Was isst du in der Pause? Co jesz na przerwie?           
  • Jako notatkę zapisać odmianę czasownika essen:
  • ich esse                            wir essen
  • du isst                               ihr esst
  • er, sie, es isst                  sie, Sie essen
  • Wykonać ćwiczenie 4 str. 5 i 5 str. 6 w zeszycie ćwiczeń.
HISTORIA
  • Przeczytać tematy: ,,Zanim powstała Polska’’ oraz ,,Mieszko I i początki Polski’’,
  • Uzupełnić zeszyt ćwiczeń: str. 88 – 91 (włącznie) – poprawnie i starannie,
  • Zadania z gwiazdką – dla chętnych i ambitnych ;.
MATEMATYKA
  • Klasyfikacja czworokątów. Własności czworokątów. Zadania o czworokątach.
  • Podręcznik str. 181-189,
  • Ćwiczenia str. 22-27. Zadania do wyboru.

Darmowe wideolekcje z matematyki:  pistacja.tv, matmagwiazdy.pl

Zadania on-line: matzoo.plszaloneliczby.pl

GEOGRAFIA

Proszę przeczytać temat i na podstawie podręcznika uzupełnić ćwiczenia:

  • Pogoda a klimat – podręcznik str. 102, ćwiczenia str. 61, 62, 63
  • Powtórzyć lekcję: Przez lądy i oceany – otwórz link do lekcji
Biologia
  • Temat: Grzyby – różnorodność budowy, czynności życiowe.
  • Ćwiczenia do tego tematu, str 40-41
PLASTYKA

Powtórzyć temat –  Dzieło sztuki w trzech wymiarach;  (jeśli uczniowie nie mają podręczników mogą korzystać z notatek zapisanych w zeszycie)

  • Praca plastyczna – „W poszukiwaniu wiosny” – technika dowolna
  • Praca konkursowa –„ Pisanka” –technika dowolna
TECHNIKA

Powtórzyć temat – Cenny surowiec drewno; (jeśli uczniowie nie mają podręczników mogą korzystać z notatek zapisanych w zeszycie)

MUZYKA

Tematyka: ” Za kulisami opery –  Stanisław Moniuszko”.

  • Wysłuchaj na YouTube utwory : S. Moniuszko ” Prząśniczka” , Dziad i baba”,  ” Polonez Miecznika” z opery ” Straszny dwór”.
  • Wymień cechy Polaka patrioty na  podstawie „Poloneza Miecznika” tj. napisz w zeszycie (nowy założony  zeszyt w kratkę lub linie ponieważ podręczniki i zeszyty zostały w szkole).
RELIGIA

Proszę przeczytać Ewangelię wg. Świętego Jana – opis męki i śmierci Pana Jezusa.

Wychowanie fizyczne – ćwiczenia relaksacyjne – otwórz

I tydzień – 23 – 27.03.2020 r.

Język  polski Gramatyka:

1.      Utrwalić wiadomości o częściach zdania (podmiot, orzeczenie, przydawka, dopełnienie, okolicznik).

2.      Analiza zdania pojedynczego – pozostałe ćwiczenia.

Do samodzielnej analizy i opracowania:

1.      Słownik języka polskiego i wyrazów obcych.

2.      Frazeologizmy.

3.      Słownik frazeologiczny.

Literatura:

1.      Rozdział 3. Herosi mitów i legend – utrwalić wiadomości o mitach i legendach.

2.      Mity – Herkules, Prometeusz, Syzyf, Dedal i Ikar, Demeter i Klara, Tezeusz,  Orfeusz i  Eurydyka.

3.      Legendy –  Piast, Złota kaczka, Pani Twardowska.

Język  angielski 1. Utrwalenie słownictwa z rozdziału VI (miejsca w mieście, środki transportu).

2. Czasownik „być” w formie przeszłej.

Język niemiecki Powtórzyć odmianę czasowników „kom men”  i „ sprechen”

Nazwy języków, krajów.

Wykonać ćw. 3 str. 75 podręcznik oraz ćw. 1 str. 89 w zeszycie ćwiczeń.

Historia Rozdział V

Temat dodatkowy i powtórzeniowy.

Ćwiczenia do str. 87

Geografia Tematy:

1.      Pogoda a klimat.

2.      Strefy klimatyczne i strefy krajobrazowe.

Ćwiczenia do tych tematów.

Biologia Temat 16 i 17 do samodzielnego opracowania.
Technika Temat: Świat tworzyw sztucznych

Zadanie praktyczne str. 40 – „Ekologiczny stworek”

Matematyka Utrwalenie wiadomości z działu o trójkątach.

Pole trójkąta – zadania z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.

Zadania interaktywne: www.matzoo.pl , www.szaloneliczby.pl

Muzyka Utrwalić słowa pieśni

·         Rota,

·         Marsz Polonia,

·         Mazurek Dąbrowskiego.

Plastyka Wykonać zaległe prace.

Temat 22 – praca samodzielna.

Ćwiczenia – „W poszukiwaniu wiosny” – technika farby plakatowe.

Konkurs plastyczny „Pisanka Wielkanocna” – technika dowolna.

Religia Trzy kolejne katechezy.

Wykonaj ćwiczenia do katechez.

Close Menu