Witamy na stronie naszej szkoły.

Klasa IV – materiał do realizacji na czas odwołanych zajęć dydaktycznych

Klasa IV – materiał do powtórzenia i realizacji w czasie odwołanych zajęć dydaktycznych

III tydzień 30.03 – 3.04.2020 r.    pobierz: Klasa 4 – zadania do realizacji całość 

JĘZYK POLSKI
  1. LEKTURA

     Systematycznie korzystamy ze  zdalnych lekcji  z języka polskiego (link na stronie szkoły).

Proszę zapoznać się z  tematem  4. dla kl. 4.

Wpisz notatkę do zeszytu – Język polski – notatka

  •     ćwiczenie 1.

              akademia1. szkoła, uczelnia, w której zdobywa się wiedzę pod kierunkiem profesorów,

                                   – 2. uroczysty apel w szkole, spotkanie z jakiejś okazji.

Ułóż 2 zdania z wyrazem akademia , tak by wykazać, że rozumiesz jego znaczenia.

  • ćwiczenie 2.

Podane imiona uczniów Akademii ułóż w kolejności alfabetycznej.

  Aleksander, Albert. Antoni, Anatol, Andrzej, Ambroży, Artur, Adam, Alfred, Alojzy, Anastazy.

  • ćwiczenie 3. (praca dodatkowa dla chętnych uczniów)

 Na podstawie tekstu lektury ( I rozdział- „Ta oraz inne bajki”) narysuj ilustrację przedstawiającą akademię pana Kleksa.

 Temat  2.     O Ambrożym Kleksie – niezwykłym nauczycielu.

  • ćw. 1 Na podstawie tekstu lektury odpowiedz na pytania dotyczące wyglądu pana Kleksa. (pomoc – rozdział „Osobliwości pana Kleksa”)
  1. Kolor wąsów – pomarańczowy

        Nosił je w kieszeni kamizelki  –

        Była czarna jak smoła  –

        Mieniła się wszystkimi barwami tęczy –

        Podczas wiatru przypominały balon –

        Przestarzała nazwa męskiej marynarki o ukośnie ściętych połach –

        Kolor kamizelki  –

        Nosił je na nosie –

        Kolor surduta –

        W surducie była tylko jedna –

        Nosił ją zamiast krawata –

        Był bardzo ruchliwy i przekrzywiony –

  • ćw. 2

         Umiejętności pana Kleksa:

  1. powiększał i zmniejszał siebie i różne przedmioty przy pomocy pompki,
  2. umiał leczyć chore sprzęty,
  3. potrafił unosić się i siedzieć w powietrzu,
  4. umiał łapać sny za pomocą lusterka,
  5. jeździł na poręczy z dołu do góry,
  6. przygotowywał potrawy, wykorzystując farby i pędzle.
  1. PRACA NA OCENĘ
  • Opisz pana Kleksa zgodnie z podanym planem.
  1. Kim jest?
  2. Jak wygląda?
  3. Co najczęściej zakłada na siebie?
  4. Jakie posiada umiejętności?
  5. Za co można polubić pana Kleksa?
  • słownictwo pomocnicze:

pan Kleks – bohater tytułowy, profesor, nauczyciel, niezwykły osobnik;

 Uwaga!

  • ( Termin przesłania pracy – 08.04.2020 r.)
  • Wszystkie  „zadane” i opatrzone terminem prace  proszę przesyłać na maila – grabowskam.j.polski@gmail.com
  • Praca pisemna z ubiegłego tygodnia będzie oceniona po powrocie do szkoły, jeżeli nie zaistnieją nowe nieprzewidziane okoliczności.
  • Notatki można wydrukować i wkleić do zeszytu ( jeśli istnieje taka możliwość!)
  • GRAMATYKA (podręcznik  164 -166)

 Temat  3.    „Bliskie spotkania trzeciego stopnia … z wyrazami”. O synonimach.

 Notatka w zeszycie:

SYNONIMY = WYRAZY BLISKOZNACZNE

np.      pogoń – pościg

      zapisać – zanotować

      życzliwie –  serdecznie

  • (definicja – podręcznik do gramatyki 164 –proszę przeczytać i zapamiętać )
  • podręcznik ( s.164-166)

                 (Poniższy zestaw ćwiczeń zapisz w zeszycie.)

               ćw. 4 s.165;  ćw. 8 i 9  s.166;

  • ćwiczenie utrwalające

W każdej parze zdań zmień jeden wyraz, tak aby nie powtarzały się te same słowa. Wykorzystaj podane wyrazy bliskoznaczne.

 doskonały, fantastyczny, figura, historia, interesujący, osoba, postać, wydarzenie, zdarzenie

                                     To wyjątkowy bohater.

                                      Bohater mi imponuje.

                                     Ta przygoda mrozi krew w żyłach.

                                     Takich przygód przeżył wiele.

                                     To była świetna książka.

                                      Świetnie mi się ją czytało.

JĘZYK ANGIELSKI
  • Obejrzyj filmik – https://www.youtube.com/watch?v=ynjTPHBqc1k
  • Podręcznik, ćwicz. 3,4 str. 77
  • Zeszyt ćwiczeń ćwicz. 1.2 str.53
  • Podręcznik str. 80 – przetłumacz teksty z ćwicz. 1 na język polski do zeszytu.
HISTORIA

Temat do opracowania: R. Traugutt i Powstanie Styczniowe.

  • Zapoznać się także z infografiką Powstanie Styczniowe (str. 110 -111 w podręczniku).
  • Zeszyt ćwiczeń – ćwiczenie 1, 2, 3, 4, 5.
  • Zeszyt przedmiotowy :

      – do wydarzenia dopisz datę.

   Powstanie styczniowe – …….

      – wyjaśnij znaczenie terminu

 Państwo Podziemne – ……………

MATEMATYKA
PRZYRODA

01.04.2020 – Temat (zapisujemy w zeszycie):  Jak uniknąć niebezpiecznych sytuacji w naszym otoczeniu?                       

Wiadomości: podręcznik str. 124 – 128 (cztery rozdziały)

 W zeszycie zapisz w punktach po jednym przykładzie wypowiedzi dzieci opisujące właściwe zachowanie się w przedstawionych sytuacjach w karcie pracy – Złącznik nr 3 Karta pracy do lekcji- Jak uniknac niebezpiecznych sytuacji w naszym otoczeniu

Ćwiczenia do utrwalenia: ćw. 2,3,4 s.78-79 (zeszyt ćwiczeń) 

02.04.2020 – Temat(zapisujemy w zeszycie): Niebezpieczeństwa i pierwsza pomoc w domu.

Wiadomości: podręcznik str.  128-129

Zeszyt – przerysuj i uzupełnij tabelkę – Załącznik nr 4 Karta pracy-Jak opatrzyć uszkodzoną skórę

Ćwiczenie 6 i 7 s.80  

Uwaga: Po powrocie do szkoły zostaną zaprezentowane podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy w przedstawionych sytuacjach.

TECHNIKA

Temat: Którędy bezpieczniej?”

Praca techniczna – „To takie proste! – Drogowe koło fortuny”  – zadanie z podręcznika.

W razie problemów proszę o kontakt!

Wykonane prace proszę sfotografować i przesłać na adres bgonerka@poczta.onet.pl  lub mms  691340660 –  kontakt z nauczycielem.

Forma kontaktu z nauczycielem – poczta na podany adres, telefonicznie i poprzez skrzynkę.
Ocena przesłanych prac 

PLASTYKA

Temat: „Znaki złożone”

Notatka

  1. Logo (znak złożony) to unikalna i charakterystyczna forma graficzna, stylizowany napis, symbol lub inna forma ekspresji graficznej służąca do identyfikacji marki, przedsiębiorstwa bądź organizacji.
  2. Umieszcza się je na materiałach drukowanych, reklamach, artykułach piśmienniczych, budynkach i pojazdach.
  3. Przykłady: logo wydawnictwa WSiP

Praca plastyczna –zaprojektuj własne logo (oryginalny, przemyślany, złożony znak plastyczny, np. znak zawierający elementy waszych zainteresowań, marzeń…)

Wykonane prace proszę sfotografować i przesłać na adres bgonerka@poczta.onet.pl  lub mms  691340660 –  kontakt z nauczycielem.

MUZYKA

Tematyka: „Wiosna ach to Ty…”

Posłuchaj utworu A. Vivaldiego „ Cztery pory roku – Wiosna” i zrelaksuj się: https://www.youtube.com/watch?v=07CnGPx5HSg

możesz zaśpiewać również refren razem z wykonawcą Markiem Grechutą „ Wiosna  – ach to ty….” https://www.youtube.com/watch?v=3NQnnhlRWmc

Zadanie na każdy dzień tygodnia: otwórz okno i posłuchaj śpiewu ptaków.

Podaję również poniżej link, zawarte tu będą materiały dla każdej z klas. https://bit.ly/2WQO5d6

JĘZYK NIEMIECKI

Wykonać zadania w zeszycie  – Język niemiecki – praca domowa

INFORMATYKA

Proszę wysłać na mojego e-maila:  pgonerka@gmail.com dwie dowolne prace, które robiliście na komputerze  w ostatnich dwóch tygodniach.

Uwaga! Ponieważ dostałem kilka pytań: Jakie prace mam wysłać? Informuję, że dowolne dwie prace wykonane na komputerze, mogą być z innych przedmiotów np. z j. niemieckiego, j. polskiego, techniki itp. chodzi o to aby nie obciążać Was nadmiernym korzystaniem z komputera. Ja takie prace będę oceniał tylko pod względem informatycznym. Jeśli nie chcecie wysyłać z innych przedmiotów to dowolne dwie prace które robiliście na komputerze wcześniej np. 2 miesiące temu.

Jeśli pojawiłyby się problemy z wysłaniem, proszę o telefon lub sms 601 590 660.

Pamiętajcie, że do Waszej dyspozycji jest e-mail:  szkolafalkow@gmail.com

RELIGIA

Proszę zaznaczyć obecność na drodze krzyżowej po odmówieniu w domu.

 

II tydzień – 23.03 – 27.03.2020

Język polski

Wybierz jeden z tematów i napisz wypracowanie  ( Pracę zapisz  w zeszycie przedmiotowym, forma dowolna. Pamiętaj o trójdzielności wypowiedzi: wstęp, rozwinięcie, zakończenie oraz prawidłowym układzie graficznym: akapity.)

  • Temat 1.   Nauka w Akademii pana Kleksa.
  • Temat 2.   Historia szpaka Mateusza.
  • Temat 3.   Kuchnia pana Kleksa.
  • Temat 4.   Szkoła moich marzeń.
Ortografia - podręcznik ( s.198-202)

(Poniższy zestaw ćwiczeń zapisz w zeszycie.)

  • Temat: Pisownia „nie” z  rożnymi  częściami mowy.     ćw. 2 s.198; ćw. 4 s.199;  ćw. 5 s.200;  ćw. 6 s. 200;
  • Temat: Pisownia wyrazów z „ą i ę”.  ćw. 3 s.202;  ćw. 6 s.204;  ćw. 7 s.205
Gramatyka  – podręcznik (s.143-147)
  1. Powtarzaj i utrwalaj wiadomości :
  • Grupa podmiotu i grupa orzeczenia.
  • Związki wyrazowe w zdaniu.
  1. Spróbuj rozwiązać po 4 ( wybrane przez Ciebie) ćwiczenia z każdego tematu w brudnopisie.
Język angielski
  • Podręcznik str.75.
  • Zapisz nazwy artykułów spożywczych  w zeszycie i przetłumacz na język polski. Zapamiętaj nowe wyrazy.
  • Ćwicz. 1,3 str.75
  • Zeszyt ćwiczeń
  • Ćwicz. 1,2,4 strona 54
Historia
  • Utrwalić temat „Tadeusz Kościuszko na czele powstania”. 
  • W zeszycie – Do podanych dat dopisać wydarzenia –  3 maja  1791r.;    1794r.    1795r.
  • Zapoznać się z tematem „Józef Wybicki i hymn Polski”.
  • Wykonać w ćwiczeniówce ćwiczenia – 1,2,3,4,5,6.
  • W zeszycie – Wymień postacie historyczne uwiecznione w tekście polskiego hymnu.
Matematyka
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem odejmowania pisemnego – Podręcznik str. 190,191.
  • Mnożenie pisemne przez liczby jednocyfrowe – Podręcznik str. 193 – 196,
  • Ćwiczenia str. 34,36.

    Darmowe wideolekcje z matematyki:  pistacja.tv, matmagwiazdy.pl

    Zadania on-line: matzoo.plszaloneliczby.pl

Przyroda
Technika
  • Powtórzyć temat – Rowerowy elementarz;  (jeśli uczniowie nie mają podręczników mogą korzystać z notatek zapisanych w zeszycie)

Plastyka
  • Powtórzyć temat – Gama barwna, akcent kolorystyczny; (jeśli uczniowie nie mają podręczników mogą korzystać z notatek zapisanych w zeszycie)
  • Praca plastyczna – „Już wiosna” – technika – farby plakatowe
  • Praca konkursowa –„ Pisanka” –technika dowolna
Muzyka

Tematyka: „Fryderyk Chopin – kompozytor sercu najbliższy”.

Obejrzyj film na YouTube ” Warszawa Chopina”, Na podstawie obejrzanego materiału  odpowiedz na pytania i zapisz odpowiedzi w zeszycie ( zeszyt w linie lub kratkę trzeba założyć, ponieważ podręczniki i zeszyty pozostały w szkole):

  1. Wymień nazwy miejsc w których przebywał F. Chopin.
  2. Wypisz kilka tytułów utworów kompozytora ( max 5) .

 

Wychowanie fizyczne – ćwiczenia relaksacyjne – otwórz

I tydzień – 16.03 – 20.03.2020

Język polski

  • lektura – Jan Brzechwa „Akademia Pana Kleksa”
  • gramatyka – podręcznik s. 143 – 147 (grupa podmiotu i orzeczenia, związki wyrazowe)
  • ortografia – podręcznik s. 198 – 202 (pisownia „nie” z różnymi częściami mowy, pisownia wyrazów z „ą” i „ę”)

Język angielski

  • podręcznik s. 72 – jedzenie przepisz słownictwo do zeszytu, przetłumacz i utrwal.
  • zeszyt ćwiczeń – ćw. 1 s.52

Historia

  • uzupełnić ćwiczenia z tematu XVII wiek – stulecie wojen.
  • zapoznać się z nowym tematem: T. Kościuszko na czele powstania. Wykonać ćwiczenia do tego tematu (ołówkiem)

Matematyka

  • Utrwalić tabliczkę mnożenia
  • Powtórzyć i utrwalić dodawanie i odejmowanie pisemne

Przyroda

  • Temat: Na czym polega zdrowy styl życia?
  • Zasady zdrowego stylu życia. Proponuje rodzaje wypoczynku i określa zasady bezpieczeństwa z nimi związane
  • Uczeń: Wpisz do zeszytu  i zrób notatkę.  Zastanów się, czy w swoim codziennym życiu stosujesz te zasady, przeanalizuj z rodzicem, zastosuj.
  • Temat:  Poznajemy choroby zakaźne i pasożytnicze.    
  • Uczeń: Opisz w zeszycie sposoby zapobiegania chorobom.

Technika

  • utrwalić znaki drogowe

Plastyka

  • Temat 19 z podręcznika: Znaki złożone
  • Prace plastyczne (jeśli uczeń wcześniej nie oddał)
  • Konkurs plastyczny „Pisanka Wielkanocna” – technika dowolnatermin – 08.04.2020r.

       na maila – grabowskam.j.polski@gmail.com

Close Menu